Re: Wanneer is het niet verantwoord om post te bezorgen?

11
verzendenenontvangen schreef:Momenteel is het weercode geel. Ik vroeg me af wanneer het onverantwoord is om pos te bezorgen: Is dat je eigen verantwoordelijkheid of neemt je werkgever contact met je op dat er géén post wordt bezorgd? Tenminste als de weersverwachting is dat het slecht is tijdens de bezorgtijden tussen 8 en 18 uur? Of is het je eigen verantwoordelijkheid?
Het is nooit verantwoord om "pos" te bezorgen. Je loopt altijd het risico te worden overreden door een bus, te trappen in een hondedrol, te worden neergestoken door een Fries, of getroffen te worden door een regendruppel. Om enig risico te vermijden raad ik je aan een baan te zoeken waarbij je je huis niet hoeft te verlaten.

Re: Wanneer is het niet verantwoord om post te bezorgen?

13
Dat was niet mijn vraag! Mijn vraag is wie de verantwoording neemt. Een paar maanden geleden is hier een boom omgevallen met een zeer krachtige wind. Dus ik heb het hier over code rood. In het buitenland heb je dan nog orkanen. Die heb je hier nog niet meer windhozen dat ook voor doden kan zorgen. Bij Sandd kun je tussen 8 en 18 uur bezorgen bij PostNL kun je pas vaak 's middags beginnen met lopen.

Re: Wanneer is het niet verantwoord om post te bezorgen?

15
Het was inderdaad aardig winderig. Omdat ik toch wat meer post had dan de prognose aangaf heb ik maar een groot deel met de trolley gedaan i.p.v. alles met de fiets. Dat ging goed (al waaide die flap een paar keer omhoog). De eventueel omhoog waaiende flappen van mijn posttas kon ik zo snel weer omlaag duwen. Bovendien was het gelukkig droog. En het fietsen tussen de huizen ging wel. Met de auto had ik er ook geen last van. Zolang de takken niet naar beneden vallen blijf ik gewoon bezorgen. Als er bomen om gaan vallen is het uitkijken geblazen en ook als het spekglad is. Ik heb het nog niet meegemaakt dat het te gevaarlijk was om post te bezorgen en ik doe het al jaren.

Re: Wanneer is het niet verantwoord om post te bezorgen?

16
Wiens verantwoordelijkheid is het? Vandaag is hier een fietser van zijn fiets geblazen. Een heel dak van een winkel en zijpaden van een huis en verder een mobiele verkeerslicht omver. Dan heb ik het niet over de bomen en takken.
Moet je dan de weg op met een zwaar beladen post tas dat is best riskant. Ik zou niet snel zelf zeggen ik loop niet, maar wanneer zegt een werkgever dat het onverantwoord is?

Re: Wanneer is het niet verantwoord om post te bezorgen?

17
@Berber
Bij windkracht 10 : zware storm. 11: zeer zware storm/ orkaanachtig ,12:: orkaan.
Of als er berichten vanuit de Politie uitgaan.. Ga niet naar buiten als het niet Noodzakelijk is.

vandaag is het hoogstens windkracht 7/8. Beetje Hollander is hier toch wel tegen bestand hoor.
Waait het je teveel om te fietsen, dan ga je een stukje lopen.
Maar met meewind hoor je niemand klagen :D

Wind, regen, sneeuw, ijzel.. dat zijn alle factoren waar je rekening mee moet houden als
je buiten wil werken.

Dit is de tijd dat veel mooi weer bezorgers afhaken.
cron