Vast gevroren brievenbussen! Draag jij handschoenen?

1
Vanmorgen waren de brievenbussen bevroren. Flink aantrekken en ja dan gaan ze uiteindelijk wel open :D. Ik vond het niet koud genoeg om handschoenen aan te doen. Ik heb ook weleens handschoenen geprobeerd dat de vingertoppen vrij laat. Maar dan heb je superieure koude vingertoppen. En met handschoenen volledig aan dan voel ik de poststukken niet meer en is het er uithalen niet gemakkelijk. Hoe doen jullie dat?

Re: Vast gevroren brievenbussen! Draag jij handschoenen?

2
@vzo

Oh , goed om te weten Vzo (Y)
Ik wacht tot de zon flink gaat schijnen en neem zo nodig een vijltje mee :D
Heeft het zo hard gevroren dan?
Lekker handschoenen aan (op de fiets) maar tijdens bezorgen doe ik ze uit.

weet je wat helpt? voor je vertrekt even je vingers insmeren met vaseline.. Geen koude vingers meer.
lichtjes hoor anders wordt de post zo vettig.

Re: Vast gevroren brievenbussen! Draag jij handschoenen?

3
verzendenenontvangen schreef:Vanmorgen waren de brievenbussen bevroren. Flink aantrekken en ja dan gaan ze uiteindelijk wel open :D. Ik vond het niet koud genoeg om handschoenen aan te doen. Ik heb ook weleens handschoenen geprobeerd dat de vingertoppen vrij laat. Maar dan heb je superieure koude vingertoppen. En met handschoenen volledig aan dan voel ik de poststukken niet meer en is het er uithalen niet gemakkelijk. Hoe doen jullie dat?
De brievenbussen in de stad waren niet bevroren. Die zijn dan ook meestal goed waterdicht.
Ik gebruik altijd die handschoenen zonder vingertoppen, maar wel met een los topje eraan (zoals de bovenkant van een want) dat je weer over je vingers kunt slaan voor tijdens het fietsen. Met dunne zwarte 'gebreide' handschoenen (dus geen leren) kan je de post toch nog goed uit de bundel krijgen volgens mijn concullega van PostNL die ik regelmatig spreek.

Re: Vast gevroren brievenbussen! Draag jij handschoenen?

4
Het moet echt gigantisch hard vriezen wil ik handschoenen aantrekken (heb gelukkig niet snel koude handen). Heb tot nu toe nog geen een keer handschoenen aan hoeven trekken tijdens het bezorgen. Mocht het echt een keer ultra koud zijn tijdens het bezorgen, dan heb ik wellicht de voorkeur voor handschoenen zonder vingertopjes. Anders lijkt het me niet zo handig, ik denk dat ik - als ik 'gewone' handschoenen draag - per ongeluk te veel post pak en in de brievenbus zou doen.

Gelukkig viel het aantal dichtgevroren brievenbussen mee. Ik moet wel zeggen: heb vanmorgen een invalwijk gelopen en weet niet of de betreffende brievenbussen standaard klemmen of dat het echt dichtgevroren was. De wegen waren wel spekglad, maar dat had ik ook niet anders verwacht (wijk bestond voornamelijk uit rustige straten, waardoor er niet veel auto's reden en het dus gladder was). Zo nog mijn eigen wijk doen, gelukkig is hier zo goed als alle gladheid wel weg. Heb echt moeten schuifelen vanmorgen. Ze zagen me al lopen...

Re: Vast gevroren brievenbussen! Draag jij handschoenen?

5
Ik heb gewoon voor de zekerheid wat voorzorgsmaatregelen getroffen zoals:
Sanddhandschoenen aan doen
2 warmtekussentjes meenemen (waar je op zo'n metalen plaatje moet drukken)
fleecejack van Sandd aangedaan
sjaal van Sandd aangedaan
Heb toch maar alle post in de trolley gestopt want in onze straat was het glad. Daar wordt niet gestrooid terwijl er toch diverse oudere mensen wonen. Moest ook omrijden want aan het eind van de straat zijn ze nog steeds bezig met het uit de grond halen van oude rioolbuizen. Ik kon dus niet rechtstreeks naar mijn wijk rijden.
De sneeuw die er lag viel wel mee. Net 1 of 2 cm. Dat was wel te doen. En gelukkig waaide het niet dus was de gevoelstemperatuur redelijk. Heb dat ene warmtekussentje maar 1x vastgepakt.
De brievenbussen waren gelukkig goed open te krijgen. Het ene ding wat ik niet open kreeg was mijn eigen grijze container toen ik er wat in wilde gooien. Nee, geen post. :lol: Die gooi ik echt netjes in de goede brievenbussen. Ik had 586 poststukken waarvan de meeste gelukkig weinig wogen. Alles kon in de brievenbussen. Die A4 enveloppen van de gemeente waren zowat huis aan huis en lagen grotendeels op de goede volgorde of de volgorde was makkelijk aan te passen. Dat schoot lekker op. Er was een lekker zonnetje en dat verhoogde mijn humeur zichtbaar. :D. Het was een productieve dag want na de post moest ik nog naar de supermarkt en moest ik mijn bed verschonen. Nu kan ik even uitrusten voordat ik ga koken. Hopelijk blijft het tot komende dinsdag droog of hoogstens natte sneeuw of max. 1 cm. Morgen moet ik mijn folders voor Axender invouwen en liefst ga ik die ook dezelfde dag bezorgen. Als de chauffeur maar op tijd is. Anders moet ik het zondag doen en morgen de wijk van VSP. Zo zie je maar, ik verveel me niet en ben heel goed in beweging.

Re: Vast gevroren brievenbussen! Draag jij handschoenen?

8
Soms als het echt koud is draag ik handschoenen. gewoon wollen handschoenen van de hema.
Ik kan er gewoon de post mee pakken geen probleem. Meestal draag ik ze sowieso als ik een stuk moet fietsen.
Meestal draag ik geen handschoenen want ik krijg het sowieso warm van dat postlopen.
Soms draag ik ze in het begin van de route en na 20 minuten doe ik ze uit omdat ik het te warm vind.

Re: Vast gevroren brievenbussen! Draag jij handschoenen?

9
Ik denk persoonlijk dat het niet zoveel uitmaakt of binnen de verwarming aan staat of uit, wat wel van betekenis zal zijn is een afdakje boven de deuropening. Dat is fijn voor mensen die in de stromende regen op bezoek komen en ook voor ons postbezorgers doordat er geen laag vocht over de brievenbus stroomt. In mijn wijk zijn er maar enkele tientallen van de 550 brievenbussen die bij een nadelige windrichting dicht kunnen vriezen en die paar keer per jaar zou ik zelf dan eerder even aanbellen. Stikkers plakken kost ook tijd en als mensen thuis zijn krijgen ze dan gewoon hun post i.p.v. dat het helemaal retour moet naar de verzender.
cron