Re: Super glad vandaag

31
@Corhaa

ja, ik heb er een plaatje van gezien.
gewoon om het hele wiel tyeraps bevestigen.... het is uit te proberen !
ik ben al blij als de hoofdroute te nemen is, dat scheelt een stuk lopen met de fiets.

vandaag een rondje gereden, op hoofd (auto) weg is het wel te doen, gewoon goed blijven sturen.
en mocht de fiets een keer wegglijden, met 1 voet op de grond met de ijzers (snowsteps) onder sta je direct
als een blok.

veel sneeeuwplezier morgen allen :D

Re: Super glad vandaag

32
Ik las in de krant afgelopen zaterdag ook een stukje over echte winterbanden voor de fiets. Die zouden, net als winterbanden voor de auto, van zachter rubber gemaakt zijn, waardoor ze meer grip hebben. Geen idee of dat goed werkt. Zowiezo de bandjes nu maar niet al te hard oppompen, dat scheelt ook nog een beetje. En inderdaad heel voorzichtig de bochtjes om enzo.

Re: Super glad vandaag

33
Ik weet niet of ik dit zo wel leuk ga vinden.... :evil: Vandaag mocht ik het bezorgen van gisteren afmaken. Prima.
Vanochtend ontdekt dat in mijn wijk een heuze ijsbaan is gekomen. In het begin van één van de straten in die wijk ging nog, maar daarna lag ik opeens onderuit en gleed ook nog even door. Post ook uit de fietstas gevallen, dus het zag er niet uit.... :oops: :oops: Ik heb er alleen een pijnlijke linkerarm aan overgehouden, en verder niets geen letsel, en ook de fiets niet kapot. Toch doorgezet, en de wijk meer lopend dan fietsend afgemaakt....oef!
Zo is bezorgen toch niet echt, wat je zegt toppie!
Maar ik was niet de enige die onderuit ging. De TNT bezorger was ook al een paar keer onderuit gegaan in die wijk.
Een erg gevaarlijk parcours dus nu.

En het probleem is nu: het is wel aan het dooien, maar ook aan het regenen, en de druppels die vallen worden op die ijskoude ondergrond meteen ijs, en het parcours dus spiegelglad...... :roll: :evil: :shock:

Re: Super glad vandaag

34
Tja en de vooruitzichten blijven wat dat betreft slecht: overdag dooit het en 's nachts vriest het weer op. Ik heb hier in het midden van het land nog geen last van ijzel, maar de sneeuwresten zijn platgereden en keihard geworden. Het kost veel meer energie om er nu doorheen te komen, maar het lukt mij nog steeds om alles op de fiets te bezorgen.

Anne als ik jou zo hoor zou ik toch even afzien van een extra (inval)wijk tijdens de wintermaanden. Dit zijn juist de drukke maanden met hoge volumes of zoals a.s. dinsdag weer veel gewicht (ik heb 62 kg gepland staan voor 1 wijk). Reken er ook maar op dat er vanaf januari weer flink wat klanten bijkomen en maar een paar weggaan: de volumes gaan zeker toenemen. Normaal gesproken vond ik 2 wijken goed te doen, maar ik ben blij dat ik er op tijd 1 heb weggedaan. Sandd groeit mij wat dat betreft iets te hard en helaas merk ik daar te weinig van in mijn portemonnee.

Ik ben overigens wel content met het kerstpakket dat ik vandaag ontving: deze handschoenen passen tenminste en komen echt goed van pas met dit weer. (Y)

Re: Super glad vandaag

35
Een invalwijk in deze barre tijden doe ik inderdaad niet meer. Ik heb mijn handen vol aan mijn eigen twee wijken, en om overeind te blijven in die spiegelgladde wijken :oops: :oops: :evil: Het duurt gewoon veel langer om alles veilig bezorgd te krijgen. Nu al binnen een week twee keer onderuit, vind ik wel meer dan genoeg. Of beter gezegd 2x teveel :roll:

Re: Super glad vandaag

36
Tja en er gaat nog meer sneeuw vallen las ik net, de laag is steeds dikker en dikker geworden hier.
Ton is het waar dat we as dinsdag weer heel veel krijgen? Het zit er wel in omdat 31 e uitvalt denk ik.
Maar voor mij mag het volume nu wel lager met dit weer.

Re: Super glad vandaag

38
@anne
@elisa
dinsdag krijg ik volgens de laatste prognose voor 2 wijken totaal 500 stuks.
is gewoon lekker voor een keertje.
maar wel 180 kg....? zullen wel beton ( reisboeken) blokken zijn.

wel heel erg lekker dat we vanaf woensdag postvrij zijn. ;).
vrijdag niet lopen maar donderdag OOK niet sorteren, het lijkt wel een soort vakantie... :D

Succes met sorteren vandaag! ;)

Re: Super glad vandaag

39
elisa schreef:Ton is het waar dat we as dinsdag weer heel veel krijgen? Het zit er wel in omdat 31 e uitvalt denk ik.
Maar voor mij mag het volume nu wel lager met dit weer.
Het zijn geen grote aantallen, maar wel veel gewicht: 148 stuks en dus 62 kg. Geen betonblokken, maar misschien dikke Klingel-gidsen (daarvan heb ik er nog maar een paar gehad) of nog wat meer Fox-reisgidsen of Conrad-catalogi. Dat is allemaal van dat zware spul. Dat worden voor mij dus wel 3 ritjes voor 1 postwijk, want met dit weer kun je niet zoveel gewicht mee nemen, ander kom je niet meer vooruit. :lol:
cron