Re: Post droog houden?

22
postgirl schreef:Nog een tip voor als het regent: Doe de post onder je regenjas.. 8-)
Sorry, stel me daar weer allerlei reacties bij voor. :-)
("Wat staat u daar nou te doen onder uw regenjas?"
"Mevrouw, moet mijn bundeltje sorteren...")

Maar goeie tip! Ik vind het met regen wel zwaar dat ik de bundels niet even tegen me aan (tegen mijn natte jas dus) kan houden, om mijn arm even te ontlasten. Maar gooi nu een deel in de schoudertas.

Re: Post droog houden?

23
Vandaag was het niet makkelijk om de post droog te houden. Bij mij ging het nog wel. Het regende toen nog niet zo erg. Maar het was wel tas dicht, tas open en snel weer dicht. Maar toen ik net naar buiten keek spoelde het en toen liep net de bezorger van PostNL aan de overkant. En ja, er zat een wat natte envelop bij. Maar daar kan ze ook niets aan doen. Als je bij een deur een stapeltje enveloppen in een brievenbus stopt vallen de druppels op de post die nog op je arm ligt. En ook vallen er wel eens druppels op de volgende stapel voordat je de klep van de tas weer dicht hebt gedaan. So what. Zolang het er maar niet te veel zijn.

Re: Post droog houden?

24
Ja, de post wordt nu eenmaal nat nu. Daar kunnen we niets aan doen. De postnl'ers ook niet. Ik heb met ze te doen. De dame die bij ons in het dorp loopt had 5 huis-aan-huis folders erbij zitten. En dat waren nog van die flinterdunne flutblaadjes ook.

Ik heb net even lekker gedouched en zit heerlijk warm aan de koffie. Alweer. :mrgreen:

Re: Post droog houden?

25
@slagvaardige

je doet niet anders dan koffiedrinken :lol:
tja, als sandd in voorjaar 2012 ook in de h.a.h. folders/magazines gaat..
dan krijgen de postnl-ers het weer wat makkelijker.

lijkt me inderdaad geen pretje als het hagelt en bliksemt.
maar ze zullen er ook beter op voorbereid zijn omdat ze
vaker werken in de week.

dus betere regenkleding en hoezen voor de post.
wij doen het met handdoeken (elisa!) en allerlei huis tuin en keuken foefjes..

en vooral.... regelmatig thuis een bak koffie halen :lol:

Re: Post droog houden?

26
Die paar druppels? Daar kan de post best tegen. De meeste Sandd-post bestaat uit in glibberplastic verpakte folders en tijdschriften, die mogen best nat worden. En enveloppen dienen toch ook om de inhoud te beschermen. dat de envelop nat wordt is niet erg, als de inhoud maar bruikbaar blijft.

Re: Post droog houden?

28
elisa schreef:Klopt het blijft mensenwerk en je doet je best. Vaak is de brievenbus zeiknat voordat je droge flap eringaat. Tja!
hahah! ze vonden het bij mij leuk om smiddags alle ingangen van de flatten nat te spuiten, met gevolg, natte klepjes, ze hadden soms niet eens de klepjes dicht gedaan, dus water zat letterlijk in de brievenbus!
Postbezorgster *religroup**sandd* :) is back since 8/7/13!

Re: Post droog houden?

29
En nu zijn we (Sandd) vrij vandaag en is het hier een stralend en strakblauwe lucht. :lol: :mrgreen: :lol:

Nee wat betreft die natte klepjes van flatbrievenbussen, daar weet ik alles van. Ik heb laatst maar van die halve vingerhandschoenen aangetrokken (gisteren ook trouwens) want bij mijn rechterhand ging het bij de knokkel van mijn wijsvinger helemaal kapot.

Dat meen je niet Har!!! Ik vind dat die schoonmakers wel even al die klepjes dicht hadden moeten maken. Wie weet wat voor belangrijke post er al in sommige brievenbussen zat. En je eigen post natuurlijk. Helemaal nat.

Bij mij zitten de brievenbussen gelukkig niet in hallen, maar aan de zijkanten van de flats. In een hal is het wel handig bij regen. Maar ja.. heb je veel aan als ze de hogedrukspuit erop zetten. :lol:

Toen ik nog voor SMN werkte heb ik eens een klacht gekregen. Ik liep een invalwijk. Had ontzettend veel post en ook voor mijn eigen wijk. Het regende pijpenstelen, maar ik moest wel lopen, want de post moest wel op tijd in de bussen liggen. Bij een huis zat er zo'n mens in de keuken uit het raam te kijken. Ik deed zo'n modeblad in haar bus, die wat nat was geworden. Niet gescheurd, maar gewoon nat. Niet zo heel nat, maar een paar druppels. Maar ze heeft wel geklaagd. Ik kreeg later een email van de depothouder. Maar uitgelegd hoe het zat. Voor de depothouder was toen de kous af. Daarna gelukkig geen klachten meer gehad. En die wijk heb ik nooit meer gelopen.

Toen ik voor TNT ging lopen, liep een collega van mij een wijk en die woonde toevallig in die zelfde straat als waar de klaagster woonde. Ik vertelde die collega van die vrouw. Het bleek een notoire klaagster te zijn. Ze zat in een rolstoel en kon eigenlijk geen kant op. Ging ook nooit ergens heen. Dus eigenlijk was ze wel zielig en eenzaam. Ze kon wel wat aandacht gebruiken. Misschien kon ze als het wat beter weer was en iedereen wat meer naar buiten ging eens een praatje met die dame maken. Dat vertelde ik haar. Dan zou die dame misschien ook wel anders gaan reageren.
Geen idee hoe het afgelopen is omdat ik niet meer voor TNT (nu Postnl) werk.

Maar ja, als het zo regent zullen er best wel klachten komen, al zullen de meeste mensen toch wel begrip hebben denk ik. Ik heb tenminste tot nu toe nooit meer een klacht over natte post gehad. En als iets te gescheurd is, dan gaat het terug naar het depot. Kan er een briefje bij met excuus.

Re: Post droog houden?

30
Tjee dan spuiten ze in de brievenbussen ipv eroverheen, sjonge jong.
Bij mijn flats zitten ze gewoon aan de buitenmuur, dat werkt vlot maar ja als t regent is alles ook zeik nat.
Zeikerds heb je in elke wijk, vaak mensen die denk ik weinig om handen hebben en je opwachten.
Ik had destijds een natte Veronicagids die hadden prioriteit toen bij SMN, de lui dus bellen naar depot.
Het was een barslechte dag, wij hadden toen geen moment droog. En ook nooit meer iets van gehoord.

Regen hoort bij ons werk, en als je op tijd moet lopen dan is de keus klein om te lang te schuilen of koffie leuten tot de bui......
cron