Re: Werken bij DHL

2
Jeetje wat een hoge wijkvergoeding. Ik heb een wijk van 770 postadressen en krijg een vergoeding van 14 euro. Dat is wel wat anders dan een vergoeding van 35 euro voor 326 postadressen, ja zo trek je wel mensen. Wat een verkeerd beeld geven ze !

Re: Werken bij DHL

3
Het zou heel goed kunnen dat je voor een wijk van 150 postadressen meer krijgt dan bij een concurrent met een wijk van 300; 8-)
Wat óók meetelt is dat de adressen in een buitenwijk kunnen liggen en dat je dan veel verder moet fietsen/lopen of zelfs autorijden! :)
Het is mogelijk dat je bijvoorbeeld voor 1 brief of pakketje twee kilometer (ik zeg maar wat) extra moet fietsen, omdat er verder geen stukken meer zijn voor de tussenliggende adressen. Het is maar net hoeveel tijd dat je erin moet steken, en of je het minimumloon haalt........ :P
Het zou zo maar kunnen dat je een heel moeilijke wijk hebt, en daarom ook een hogere vaste vergoeding krijgt dan een bij een andere wijk :!:

Re: Werken bij DHL

4
Ik snap dat de ene wijk met 150 adressen een andere wijkvergoeding heeft dan een andere wijk, maar deze bedragen zijn wel erg hoog. Dit geeft wel een heel verkeerd beeld, dan moeten ze ook een beeld geven van een wijk die dus een lagere wijkvergoeding heeft.
Ik heb mijn wijk voor VSP en voor DHL, maar die komen ongeveer op hetzelfde uit. Voor Sandd heb ik hem ook een tijdje gelopen, maar daar was de vergoeding lager, vooral omdat ze gewoon heel veel overlap hadden. Dus bij weinig post had je in verhouding een hogere vergoeding voor de post. Maar sowieso was de vergoeding lager bij Sandd als ik die vergelijk met DHL en VSP. Ik heb nu vrij, dus misschien komen ze er nu achter dat mijn wijk toch best wel groot is en dan krijg ik een verhoging :lol: het blijft leuk om te dromen (Y)

Re: Werken bij DHL

5
Ik had die bedragen ook al gelezen, en hoewel ik niet bij DHL werk leek het me wel erg veel. Volgens mij komen deze getallen in de praktijk nauwelijks voor. Volgens de site is een grote wijk ongeveer 1 uur sorteren en 2,5 uur bezorgen, totaal 3,5 uur. En daar zou je dan EUR 40,50 voor krijgen, omgerekend bijna 12 euro per uur. Die EUR 35 zou gebaseerd zijn op de gemiddelde looptijd x het minimum uurloon voor 23 jaar en ouder. Dan kom ik voor die 35 euro vaste vergoeding uit op ruim 4 uur lopen, geen 2,5! En 4 uur lopen lijkt me wel een erg lange tijd, zeker voor een wijk met maar 300 adressen. Het zou natuurlijk een buitenwijk kunnen zijn, maar dan nog. In het rekenvoorbeeld is sprake van 100 poststukken. Vier uur doen over 100 poststukken lijkt me aardig langzaam, en als ze je voor die 100 poststukken ook nog eens EUR 40 betalen (40 cent per stuk) zijn ze snel failliet.

Ter vergelijking, bij VSP zit ik op 7 cent per stuk (aangenomen dat je geen overlap hebt).
cron