Jaaropgave

1
Hallo iedereen,

ik vroeg me af of jullie al een jaaropgave hebben gehad. Ik heb post gelopen voor Selekt Mail totdat het overgenomen werd door Sandd, maar nog geen jaaropgave ontvangen.
Ik heb gemaild naar het mailadres dat op de website van DHL staat, maar dat mailtje komt steeds terug (onbezorgbaar). Bellen heb ik ook geprobeerd, maar degene die ik aan de lijn had wist niets van SelektMail af.
Hebben jullie nog een suggestie?

Groetjes Suzanne

Re: Jaaropgave

2
@Suzanne

bel is naar de belastingdienst.
alle bedrijven hebben de plicht eind van het jaar aan hen door te geven wat ze jou hebben uitgekeerd.

en... heb je de maandbonnen nog. dan heb je in feite alles wat je nodig hebt. optellen en klaar
;)
Laatst gewijzigd door wis-User02 op 09 feb 2012, 12:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Re: Jaaropgave

4
Ja, zo doe ik het ook als ik de jaaropgave laat krijg. Ik tel al de bonnen op. Toen ik nog voor DHL werkte, waren ze nl. ook niet zo snel met versturen. Soms had ik hem eind maart nog niet.

Ik heb hem van Postservice (onderaannemer van Sandd) al ontvangen. Je mag trouwens ook 19 cent per gefietste kilometer aftrekken. Dus de weg naar je wijk en ook weer terug. Mag je nu trouwens ook de kilometers aftrekken die je door je wijk fietst? Of is het alleen de heen- en terugweg?

Ook mag je aangeschafte en betaalde kleding die je specifiek voor je werk hebt aangeschaft aftrekken toch? Ik heb een regenjas in de aanbieding gekocht en geschikt schoeisel dat ik alleen voor de post gebruik. Of is dat een bepaald percentage? Ik las zoiets op het forum afgelopen jaar. Heb nooit kilometers en kleding afgetrokken. Maar overweeg dat wel te doen, aangezien het schijnt te mogen.

Re: Jaaropgave

5
@Suzanne, als het goed is heb je een eindafrekening gekregen van SelectMail.
Daar moet dus het belastbaar inkomen op staan.

Helaas, die €0.19 p/km gaan pas in als de werkplek verder dan 10km van je woning ligt.
Zeg 12 km, dan mag je 12km x € 0.19 schrijven , let op dit is dus niet 2x12 km (heen/terug)
Binnen een stad, Amsterdam als voorbeeld.
Moet je van Zuid-Oost naar Noord heb je pech, dit is woonwerk binnen de bebouwde kom.
Kleding kan over 3 jaar afgeschreven worden, hierbij geldt dan weer "als er geen vergoeding/korting heeft plaatsgevonden door de werkgever"

tja leuker kunnen ze het niet maken, wel makkelijker :mrgreen:
postbode21 schreef: bel is naar de belastingdienst.
alle bedrijven hebben de plicht eind van het jaar aan hen door te geven wat ze jou hebben uitgekeerd.
Log eens in op
https://mijn.overheid.nl
DigiDee vereist natuurlijk en scheelt je de nodige telefoonkosten en wachttijd.

Ik zie daar precies welk bedrijf aangifte inkomsten heeft gedaan om mij te plukken.
Met de bijbehorende jaaropgaaf.

Re: Jaaropgave

6
88CE schreef:Kleding kan over 3 jaar afgeschreven worden, hierbij geldt dan weer "als er geen vergoeding/korting heeft plaatsgevonden door de werkgever"
Ik ben eind vorig jaar naar kantoor van Belastingdienst geweest en meneer daar zei:

U mag voor deze inkomen ook kosten aftrekken zoals;
* reiskosten
* eten & drinken (tijdens werkzaamheden)
* eventuele dienstkleding

Dus kosten die gemaakt zouden zijn voor het uitvoeren van deze werk

Let wel op: ik werk op basis van OVO (overeenkomst van opdracht), dus ik weet niet of dit ook voor CAO geldt..
ex Sandd Postbezorgster

Re: Jaaropgave

7
Kleding wordt pas als werkkleding aangemerkt als deze uitsluitend (voor 100%) of nagenoeg uitsluitend (90% of meer) geschikt is om bij het ‘verwerven van het inkomen’ (het werk) te dragen, m.a.w. de kosten van kleding, die in beginsel eveneens geschikt is om in de vrije tijd te dragen, is fiscaal niet aftrekbaar.

De vlieger over eten/drinken gaat niet op, als je niet werkt eet en drink je ook.
Zou een barkeeper/kok wel leuk vinden zo'n aftrekpost.
Dit gaat meer over een zakendiner.
De reiskosten idd zoals boven omschreven 12km heen 12km terug = 1x12km afschrijven.

btw.
Volgens mij als "thuiswerker", sorteren/vergaren kun je volgens mij ook een gedeelte verwarming/electra/opslag terug vragen.

Re: Jaaropgave

8
@88CE
in afwijking van wat je schrijft:

19 cent per km gelden voor postbezorgers als ze ovo-er zijn.
kmvergoeding, fietsreparatie en bijvb. bedrijfskleding mag je opvoeren
want die zijn gerelateerd aan je beroep. ;)

Re: Jaaropgave

9
Lees nu eens nog een keer.

Iedereen die inkomsten uit arbeid verricht kan de gemaakte reis naar de werkplek afschrijven, zo simpel als wat.

Kleding die ook in de vrije tijd gedragen kan worden kun/mag je niet afschrijven.

Beste is een creatieve boekhouder te vinden i.p.v. pionieren wat geheid verkeerd af gaat lopen.
Of lid van een bond, die doen het gratis voor je.

Re: Jaaropgave

10
88CE schreef:Lees nu eens nog een keer..

Doe ik! 8-)
88CE schreef:(..)Kleding die ook in de vrije tijd gedragen kan worden kun/mag je niet afschrijven.
Definieer dat eens m.b.t. het Postuniform? "Kleding die ook in de vrije tijd gedragen kan worden." :mrgreen:
cron