Het aanmeldformulier om bezorger te worden bij DHL

1
Vandaag de knoop doorgehakt, en de aanmeldformulieren van de andere postbedrijven ingevuld op internet.
Alleen bij de laatste vraag van DHL moest ik wel ff denken wat ik nou in moest vullen...

De tekst: "Ik wil niet de reguliere post bezorgen in de slag maar alleen specials zoals De Telefoongids en andere catalogi."
Antwoordmogelijkheden: "Ja" en "Nee"

:?

Als je wel de reguliere post wil bezorgen, willen ze dan "ja" als antwoord? Want als je "ja" zegt, bevestig je in mijn ogen eigenlijk de stelling dat je dat juist niet wilt doen...

Dus toch maar gekozen voor "nee", de dubbele ontkenning dus. "Nee, ik wil niet niet (dus wel) de reguliere post bezorgen in de slag enz..."

Nu maar hopen dat ze dit snappen bij DHL, anders denken ze nog dat ik alleen maar telefoonboeken en catalogi wil rondbrengen...

Groetjes, wandelaar

Re: Het aanmeldformulier om bezorger te worden bij DHL

4
@ postbode21: Ik heb bij alledrie de bedrijven het online aanmeldformulier ingevuld, dus ik wacht gewoon even af wat er van komt. Toen ik DHL vanochtend even belde over die onduidelijkheid in het formulier, vertelde de dame aan de telefoon me ook meteen dat ik binnen 3 weken een reactie van DHL krijg of ze een wijk voor me hebben, of dat ik voorlopig op de reservelijst kom...

@ ief: Ik heb inderdaad vanochtend even gebeld (had gisteravond ook al bedacht dat dat waarschijnlijk wel verstandig was, deels om interesse te tonen, maar vooral om te voorkomen dat mijn bedoelingen verkeerd in hun systeem komen te staan). Was wel een leuk gesprekje. Ik had het goed geïnterpreteerd, want zij zag in haar computer staan dat ik niet alleen specials maar ook post wil bezorgen (Y) . De vraag was tegenwoordig niet echt meer van toepassing, zei ze, maar het was te duur om het op de site aan te laten passen, dus laten ze het voorlopig maar zo. Soms krijgen ze er wel vragen over (zoals van mij dus :lol: ), maar niet echt vaak...

Groetjes, wandelaar

Re: Het aanmeldformulier om bezorger te worden bij DHL

5
Ik werd net gebeld door DHL, dat ze een wijk voor me hebben, joepie! Niet de wijk waar ik in woon, maar het is maar ongeveer een kilometer fietsen. Bij TNT moest ik verder fietsen om de post te halen, dus dat valt wel mee :D
Ik kan natuurlijk nog niet meteen beginnen, want ik moet eerst nog een maand uitwerken bij TNT, maar ik weet dan wel dat ik na de meivakantie alvast weer wat heb. Fijn!!!

Groetjes, wandelaar

Re: Het aanmeldformulier om bezorger te worden bij DHL

9
Dank jullie wel voor de leuke reacties, ik ben er idd erg blij mee. :D
Ja, ze brengen de post inderdaad bij me thuis. Ik mocht m ook komen halen, maar dat is helemaal aan de andere kant van de stad, niet echt heel handig dus...
Ik zie niet op tegen het sorteren hoor, ik zie het wel, ik denk dat ik er inderdaad zo weer aan gewend ben.
De wijk ken ik natuurlijk nog niet heel goed, hoewel ik er wel eens door fiets, maar na een paar keer bezorgen zal dat ook steeds gemakkelijker gaan...
Ik ben zelf ook wel benieuwd hoe ik het ga vinden bij DHL, ik denk niet zo heel veel anders dan bij TNT, het fijnste aan het werk vind ik het lekker buiten lopen/fietsen, en daar gaat het bij alle postbedrijven toch om. Bij de één heb je wat meer post over wat minder kilometers, en bij de ander wat minder post over wat meer kilometers, maar de meeste mensen zien alle post graag komen (behalve de blauwe enveloppen, met bijbehorende eeuwenoude grappen dan :roll: ).
Als de overstap eenmaal gemaakt is, laat ik zeker horen (lezen) hoe het bevalt...

Groetjes, wandelaar
cron