Re: Slag 15A en geen veronica gids

12
postbode21 schreef:@wandelaar.
en dhl bezorgt de gids toch al op donderdag uiterlijk?
is dan helemaal op tijd ;)
Ben ik helemaal met je eens, maar ja... als je met je hele gezin alvast moet inplannen (met of zonder ruzie :twisted: ) wie er wat wil/mag kijken de komende week, dan heb je natuurlijk een paar dagen extra nodig :lol:
Bezorging op dinsdag is dan misschien geen overbodige luxe ;)
En vanuit de kids geredeneerd: als bij je vrienden (die misschien de Troskompas of de NCRVgids ofzo hebben) de gids al op woensdag op de mat ligt, kun je natuurlijk nog niet meepraten over wat er op tv komt als jouw gids "pas" op donderdag komt :roll:

Re: Slag 15A en geen veronica gids

14
anne schreef:De troscompas komt altijd op donderdag :) dit krijg ik altijd met de TNTpost
Misschien verschilt dat nog per vestiging, wanneer welke gids bezorgd wordt... Wij hebben m soms op woensdag en soms op donderdag er bij. Ik noemde de NCRVgids en de troskompas ook maar als voorbeeld, ik had ook het KROmagazine, of de TVkrant kunnen noemen.
anne schreef:Dus als de veronicagids dan ook op donderdag komt, is er toch niets aan de hand?
Wat mij betreft is er zowiezo niets aan de hand, al kwam de Veronicagids op vrijdag, maar het heeft natuurlijk alles te maken met de afspraken die Veronica met DHL gemaakt heeft. Als Veronica bedingt dat de Veronica-gids op dinsdag bezorgd moet worden, en hij wordt op donderdag bezorgd, dan is dat niet conform de afspraak, en dat zou reden kunnen zijn voor Veronica om naar een ander postbedrijf te gaan als de looptijd van het contract verstreken is...

Re: Slag 15A en geen veronica gids

15
Dat klopt ja, maar dan moet zowel Veronica als DHL ook zorgen dat de bezorgers het op dinsdag kunnen bezorgen, als dit de afspraak is. Dit alles door het op tijd aan te leveren bij de achtereenvolgende schakels => Veronica -> DHL -> bezorger -> geadresseerde.. ;)
Dat klinkt heel logisch, maar er hoeft maar ergens een vertraging of fout op te treden, m.n. in de eerste twee schakels, en de bezorgdag van de gids wijkt al af.... :?

Of er dan een spelletje wordt gespeeld door Veronica met DHL, of dat er iets anders achter steekt, begin ik me nu dan af te vragen.
Anders zou DHL zich toch ook aan de afspraken houden met Veronica?
Je wilt als postbedrijf toch geen klanten verliezen.... :cry:

Re: Slag 15A en geen veronica gids

16
anne schreef:Dat klopt ja, maar dan moet zowel Veronica als DHL ook zorgen dat de bezorgers het op dinsdag kunnen bezorgen, als dit de afspraak is. Dit alles door het op tijd aan te leveren bij de achtereenvolgende schakels => Veronica -> DHL -> bezorger -> geadresseerde.. ;)
Dat klinkt heel logisch, maar er hoeft maar ergens een vertraging of fout op te treden, m.n. in de eerste twee schakels, en de bezorgdag van de gids wijkt al af.... :?
Klopt helemaal, en dat kan natuurlijk ook nog allerlei oorzaken hebben, ik lees ook in dit draadje dat de gids meestal wel op de dinsdag er bij zit, en bij anderen weer vaker op de donderdag, dus dan zou het per regio of depot nog kunnen verschillen. Het blijft mensenwerk natuurlijk. Nadeel is dan natuurlijk ook nog dat als de dinsdag niet gehaald wordt, de donderdag de eerstvolgende bezorgdag is, en als er op donderdag gidsen verkeerd voorgesorteerd zijn (bijvoorbeeld verkeerde stad), de fout pas weer op dinsdag hersteld kan worden...

anne schreef:Of er dan een spelletje wordt gespeeld door Veronica met DHL, of dat er iets anders achter steekt, begin ik me nu dan af te vragen.
Anders zou DHL zich toch ook aan de afspraken houden met Veronica?
Je wilt als postbedrijf toch geen klanten verliezen.... :cry:
Van dat spelletje kan ik me haast niet voorstellen, want daarmee zou Veronica ontevreden abonnees "kweken" en ook een omroep wil natuurlijk geen klanten kwijt. Bovendien zijn ze bij DHL goedkoper uit dan bij TNT, dus dat zou vanuit Veronica ook vreemd zijn...
Ach, ik weet het niet... :? Ik heb ook nog helemaal niet officieel gehoord dat Veronica terug gaat naar TNT, misschien zijn het wel allemaal geruchten...

Groeten, wandelaar
cron