Re: TNT Traag DHL Snel... hoe kan dat?

11
@newman

heb je aandelen bij tnt of zo? dan zou ik ze maar gauw verzilveren.
want als ze straks in de uitverkoop gaan houd je niets over.


bij tnt verdien je evenzo geen minimumloon.
betaald voor 3 uur. lopen voor 4.

hoe weet jij nou wat een sandd bezorger denkt.....
en dat belachelijke praten over "je moet wel zelf je post lopen en niet je kind van 12...
ik loop mn post gewoon zelf. je bedoelt mischien de folderbezorgers van vsp e.d.
13 jaar moet je daar voor zijn..

is het niet bij tnt dat ze hele families aanschrijven om hen met de kerstperiode te helpen?
opa/oma in de rollator, kind in de kinderwagen....

newman, ik wil alleen maar zeggen: je daast enorm door..ik ken alle alternatieven, wat denk je dat we uit de rimboe komen of zo?
maak bewust de keuze om bij Sandd te werken op dit moment.

ja, de club van dhr. morsink. het is alleen niet mijn baas, ik ben een ovo-er.
werk jij voor dhr. Bakker? nou die lijkt me nu erg om als baas te hebben.
gooit duizenden van zijn mensen eruit en laat ze zelf flyeren voor nieuwe collega.s
nee, nog erger ze mogen hun nieuwe collega.s eerst nog inwerken.

newman, wordt is wakker.

we kiezen voor de vrijheid van wanneer wil ik werken en hoe lang.
sommige mensen hebben die keuze ...
;)

Re: TNT Traag DHL Snel... hoe kan dat?

12
anne schreef:Het gaat hier volgens mij over de pakketdienst, die bij TNT traag verloopt...en bij DHL snel....

Dan moet je niet gaan afgeven op de Sanddpostinstantie hier, m.b.t. wel of niet OVO'er, dan wel CAO'er, want Sandd doet niet aan pakketdienst! :lol: Laat die er dus maar buiten nietwaar ;)
Dat is eigenlijk een beetje de svhuld van postbode21, die het topic van TS kaapte en ineens begon over ex-TNT ers die voor Sandd gingen werken.

Re: TNT Traag DHL Snel... hoe kan dat?

13
postbode21 schreef:@newman

heb je aandelen bij tnt of zo? dan zou ik ze maar gauw verzilveren.
want als ze straks in de uitverkoop gaan houd je niets over.


bij tnt verdien je evenzo geen minimumloon.
betaald voor 3 uur. lopen voor 4.

hoe weet jij nou wat een sandd bezorger denkt.....
en dat belachelijke praten over "je moet wel zelf je post lopen en niet je kind van 12...
ik loop mn post gewoon zelf. je bedoelt mischien de folderbezorgers van vsp e.d.
13 jaar moet je daar voor zijn..

is het niet bij tnt dat ze hele families aanschrijven om hen met de kerstperiode te helpen?
opa/oma in de rollator, kind in de kinderwagen....

newman, ik wil alleen maar zeggen: je daast enorm door..ik ken alle alternatieven, wat denk je dat we uit de rimboe komen of zo?
maak bewust de keuze om bij Sandd te werken op dit moment.

ja, de club van dhr. morsink. het is alleen niet mijn baas, ik ben een ovo-er.
werk jij voor dhr. Bakker? nou die lijkt me nu erg om als baas te hebben.
gooit duizenden van zijn mensen eruit en laat ze zelf flyeren voor nieuwe collega.s
nee, nog erger ze mogen hun nieuwe collega.s eerst nog inwerken.

newman, wordt is wakker.

we kiezen voor de vrijheid van wanneer wil ik werken en hoe lang.
sommige mensen hebben die keuze ...
;)
Hoi postbode21. Ik sta altijd open voor kritiek, maar je moet wel beter lezen. Ik doe helemaal geen uitspraken over of jij je post zelf loopt of niet. Ik zeg alleen dat met een OVO je niet verplicht bent zelf de post te bezorgen, en met een aovk wel. Die minimumleeftijd waar jij het over hebt geldt alleen voor de opdrachtnemer, maar die mag het best weer uitbesteden aan iemand anders. Ik kan zo een wijk bij Sandd nemen en mijn broertje van 13 het laten bezorgen, kan Sandd mij niet verbieden.

Volgens mij draaf je zelf een beetje door. Oma's met rollators die voor TNT de kerstkaarten bezorgen. Grapjas.

Ik beweer nergens dat je uit de rimboe komt, het valt me alleen op dat veel OVO-bezorgers, wanneer je ze vraagt waarom ze geen contract willen, met absolute non-argumenten aan komen zetten of klakkeloos de propaganda van Sandd reproduceren over de vermeende nadelen van een aovk. Jij doet het zelf ook. Met een contract kun je ook kiezen wanneer je werkt en hoe lang.

Ja, TNT is ook smerig bezig, maar ze doen dat mede onder druk van de nieuwe postbedrijven olv Morsink en zijn kornuiten. Dat kun je dus niet los van elkaar zien. Doordat jij en je collega's bereid zijn onder zulke minimale voorwaarden te werken werk je al dan niet bewust mee aan het uithollen van het vak postbode, en de kwaliteit van de postbezorging.

Re: TNT Traag DHL Snel... hoe kan dat?

14
@ hoi newman,

""omdat je in je reactie over een aantal zaken zo generaliseert, gaf ik aan hoe dat is als ik dat over tnt zou doen".
het was over de top , ik wil het vanaf nu weer zakelijk houden.

toen ik jaren geleden bij sandd begon, was er nog helemaal geen sprake van een cao,
ik accepteerde het werken als ovo-er.

door de liberalisering komt de postmarkt vrij voor anderen naast tnt.
maar vergeet niet, sandd en dhl bestonden al jaren.

het is niet alleen DE schuld van de nieuwe postbedrijven dat het slechter gaat bij tnt.
ja de post wordt door concurrentie , internet wat minder.

maar de boosdoener zit hem bij Tnt in het wegzetten van eigen post bij dochteronderneming VSP.
bij de aandeelhouders die winst voor werkbehoud willen.
en de postbodes van tnt , degenen die ik tijdens het postlopen spreek, geven ronduit toe dat ze gouden jaren
hebben gehad en dat de fulltime baan van postbode , mede door dat het sorteren al meer automatisch is,
behoorlijk op zijn retour is.

Maar dat neemt niet weg, dat ik het schandalig vind hoe het huidige personeel onder druk wordt gezet.!

Post sorteren en bezorgen dat doet de dhl-er en sandd postbode nog wel in eigen beheer.
je ageert zo tegen nieuwe postbezorgers die het werk van een tnt postbode uithollen?
en je werkt zelf bij tnt en vsp? hoe kan je dat rijmen dan.

wat ik echt onzin vind? ik werk bewust of onbewust mee aan het uithollen van de postbode en de kwaliteit van de
postbezorging?
ik zou zeggen newman, kijk is in de spiegel van tnt. al maanden in het nieuws wegens heel slechte bezorging.
tientallen wijken die blijven staan, post die wordt weggesluisd naar depots zodat bij controle het lijkt of de post
is weggebracht.
en het steeds oproepen tot actie, tot staken....

ja , natuurlijk gaat het bij dhl of sandd ook wel is mis. lopen er postbezorgers bij die de boel verstieren.
maar op de 25000 ( dhl/sandd) hoeveel ? duizenden doen gewoon wel hun best.

persoonlijk gezien gun ik je een fijne job, postlopen is mooi om te doen. ik denk dat je het mij ook gunt.
als je nog gaat lopen vandaag, succes.
met vriendelijke groeten,

Re: TNT Traag DHL Snel... hoe kan dat?

16
@Jette

postbezorger bij tnt bezorgd de post..
postbezorger bij sandd/dhl doet meer.... sorteert de post ook zelf.
afgezien van aangetekenden bezorgen is een postbezorger bij sandd /dhl
meer een postbode... vandaar ;)
postbode bij tnt is een uitstervend beroep geworden toch...



tegenwoordig spreken we bij sandd niet meer van postbezorgers maar postverspreiders ;)
cron