TNT Traag DHL Snel... hoe kan dat?

1
Sinds enige tijd laten wij veel pakketten verzenden uit China en keer op keer valt het mij op dat als pakketten via EMS/TNT verzonden worden het een langdurige geschiedenis wordt....

Zo nu ook weer, 21/10 is er een pakket met EMS verzonden (Spoed) welke de volgende morgen al in Nederland is, vervolgens tot maandagmiddag 25/10 blijft liggen en dan naar de Douane gaat waar het momenteel nog ligt.
TNT schuift alles af naar de Douane en als je vraagt waarom DHL het wel snel kan dan is dat omdat zij niet zoveel werk hebben.
Hoe dan ook, het pakket ligt nog steeds bij de douane en ik hoor niets.
ELKE KEER als een pakket met TNT binnen komt is het ditzelfde verhaal.

Afgelopen Vrijdagavond wordt er een pakket vanuit China verzonden met DHL welke zaterdag aan komt en naar de douane gaat, welke nu net vrijgegeven is en, als alles gaat als altijd heb ik deze Maandag, voor 15u in huis! (Y)

Hoe kan het dat DHL dit elke keer wel red en TNT NOOIT???
Verzendkosten zijn overigens nagenoeg gelijk.

Re: TNT Traag DHL Snel... hoe kan dat?

3
sx3 schreef:Sinds enige tijd laten wij veel pakketten verzenden uit China en keer op keer valt het mij op dat als pakketten via EMS/TNT verzonden worden het een langdurige geschiedenis wordt....

Zo nu ook weer, 21/10 is er een pakket met EMS verzonden (Spoed) welke de volgende morgen al in Nederland is, vervolgens tot maandagmiddag 25/10 blijft liggen en dan naar de Douane gaat waar het momenteel nog ligt.
TNT schuift alles af naar de Douane en als je vraagt waarom DHL het wel snel kan dan is dat omdat zij niet zoveel werk hebben.
Hoe dan ook, het pakket ligt nog steeds bij de douane en ik hoor niets.
ELKE KEER als een pakket met TNT binnen komt is het ditzelfde verhaal.

Afgelopen Vrijdagavond wordt er een pakket vanuit China verzonden met DHL welke zaterdag aan komt en naar de douane gaat, welke nu net vrijgegeven is en, als alles gaat als altijd heb ik deze Maandag, voor 15u in huis! (Y)

Hoe kan het dat DHL dit elke keer wel red en TNT NOOIT???
Verzendkosten zijn overigens nagenoeg gelijk.
Dit is het postbezorgersforum, niet het pakketbezorgersforum. Da's een heel andere tak van sport. Dat TNT het afschuift op de douane is wel vreemd, want de inklaring wordt niet door de douane gedaan, maar door TNT zelf (weliswaar in opdracht van de douane, maar toch). Ook DHL klaart zelf in. Mijn ervaring met pakketten van buiten de EU is overigens gelijk aan uw ervaring. Ik bestel regelmatig dingen in de USA en kan dan mooi op track&trace zien dat het pakket al binnen een paar dagen in NL is, maar vervolgens twee weken bij de afdeling inklaring blijft hangen. Overigens heb ik wel het idee dat TNT de inklaring veel zorgvuldiger doet dan DHL. Zo had ik pas een pakket waar DHL niet aan kon zien hoe hoog de verzendkosten waren. Ze hebben vervolgens de BTW berekend obv wat het kost om een pakket van NL naar de US te sturen, terwijl dat veel duurder is dan van de US naar hier. Ik ben nog steeds bezig met het geld terug te krijgen. Als TNT niet precies kan zien wat de waarde van de inhoud is en/of de verzendkosten geven ze je de mogelijkheid om adhv een factuur dit aan te tonen. Dat duurt inderdaad langer, maar dat is beter dan de DHL methode. En als je bij TNT niet thuis bent kan je het pakje vlakbij huis ophalen: bij DHL moet je naar een industrieterrein 15 km verderop. En naar een DHL servicepunt willen ze het niet brengen, want die zijn alleen voor SelektVracht. Waarom het dan DHL servicepunt heet is beyond me!

Re: TNT Traag DHL Snel... hoe kan dat?

4
@ newman,

blijft het feit gewoon staan,dat de pakketverzorging via TNT, ondanks de giga winst veel slechte beoordelingen
krijgen van de klanten, de laatste maanden, dan de pakketdienst van DHL.

en de postbezorging door Tnters loopt nou ook niet bepaald zonder klachten!
ik heb nog niet gehoord dat bij Dhl of Sandd tientallen wijken blijven staan...

wat me eerst verbaasde, maar al meer duidelijk wordt gemaakt is dat postbezorgers van TNT hier openlijk op het forum
aangeven dat ze de werknemersbescherming, vakantiedoorbetaling, loslaten en in zee gaan met Sandd of DHL .

veiligheid van een cao inleveren voor een ovo contract. met waarschijnlijk echt wel een minder bedrag eind van de maand, maar alles beter dan bij tnt blijven?

om 11 uur beginnen met werken en dan moeten wachten tot je na 1 of 2 uur kan gaan lopen?
3 uur uitbetaald krijgen maar rustig elke dag uitloop hebben van een half uur of meer.
de gewone post wordt al meer ondergeschikt aan + 2-3 x HAH?
de tnt postbezorgers die ik tegen kom op mijn ronde zijn daar echt niet blij mee.
dat zijn geen incidenten newman, redt de postbode staat er vol mee geschreven.

ik heb bij sandd nog nooit problemen gehad met vrij nemen , nog nooit een vervanger hoeven regelen.
dus die kritiek schuif ik moeiteloos terzijde.
het is een vrije keuze om een bijbaantje te nemen . niemand dwingt me ertoe. ;)

Re: TNT Traag DHL Snel... hoe kan dat?

5
Ach ja, de pakketdienst van TNT...hoe vaak het wel niet voorkomt dat een TNT pakket niet aankomt, of zoek is geraakt....(ik spreek uit ervaring, dat wij zelf ook wel recentelijk, een pakket niet hebben ontvangen....of dat de buren aanbellen of er iets bij ons is afgegeven, en dan blijkt het zoek te zijn)....

Bij Sandd, zal het ook niet altijd goed gaan met de gewone post, alleen hoor je tegenwoordig toch wel heel erg vaak, dat post van TNT niet is bezorgd, is dedumpt, of anderzijds....

Weet je wat? Ik heb het tot nu toe prima naar de zin bij Sandd, en totdat zij er mee ophouden, blijf ik gewoon bij de "blauwe brigade" :lol:
postbode21 schreef:@ newman,

ik heb bij sandd nog nooit problemen gehad met vrij nemen , nog nooit een vervanger hoeven regelen.
dus die kritiek schuif ik moeiteloos terzijde.
het is een vrije keuze om een bijbaantje te nemen . niemand dwingt me ertoe. ;)
Dat heb ik dus ook niet. Als ik niet kan bezorgen meld ik dat, en zeg erbij dat ik geen vervanger heb. Dan regelt Sandd zelf de zaakjes verder.
En om nu maar af te gaan geven, op bezorginstanties die met OVO werken, vind ik niet kunnen.
Het is inderdaad mijn eigen keuze om bij Sandd te werken, zonder zaken die geregeld zijn, en dan had ik mijn bezorgcontract niet moeten tekenen, wanneer ik hier problemen mee zou hebben. Dat heb ik ook niet.

Het enige mooie aan een CAO is, dat je doorbetaald wordt, wanneer je op vakantie bent, of onverhoopt ziek zou worden....(dat laatste ben ik nooit)., en natuurliujk dat als je iets overkomt, dat dat ook is geregeld...

Als je onder CAO zou werken bij Sandd, dan sturen ze je rustig 10 km van je huis af, om een wijk te bezorgen, en dat mag je dan niet weigeren. Nou, denk je dat ik daarop zit te wachten? Nee dus! Eerst 10 km fietsen voordat je ook nog maar één poststuk hebt bezorgd..... :evil: doei, mooi niet dus.
Laat maar lekker zo. :)

Re: TNT Traag DHL Snel... hoe kan dat?

7
anne schreef:Als je onder CAO zou werken bij Sandd, dan sturen ze je rustig 10 km van je huis af, om een wijk te bezorgen, en dat mag je dan niet weigeren. Nou, denk je dat ik daarop zit te wachten? Nee dus! Eerst 10 km fietsen voordat je ook nog maar één poststuk hebt bezorgd..... :evil: doei, mooi niet dus.
Laat maar lekker zo. :)
Tja, dat is niet zo aardig van Sandd. Het is me wel duidelijk dat daar een ontmoedigingsbeleid wordt gevoerd om mensen ervan te weerhouden een contract te tekenen. Dat vind ik echt niet kunnen. Dus eigenlijk is Sandd ook niet echt een goede werkgever/opdrachtgever.

Dat het bij TNT regelmatig misloopt zal ik niet ontkennen. Dat uitloop niet altijd wordt betaald klopt helaas ook. Maar is dat een reden om voor Sandd of Selektmail te gaan werken, tegen een lager loon? Bij TNT wordt uitloop niet altijd betaald, maar bij Sandd wordt uitloop nooit betaald. Je krijgt een x bedrag en je doet het er maar mee.

En bij TNT hoef je als postbezorger niet te vrezen dat je in ruil voor dat contract de hele regio wordt doorgeschopt. Je krijgt 1 of meerdere vaste wijken dichtbij huis.

Dat er bij TNT post blijft staan is ook waar. Maar vergeet niet dat dit soort zaken bij TNT veel meer opvallen, omdat wij 6 dagen per week bezorgen. Als mensen meerdere dagen geen post van TNT krijgen dan valt dat gelijk op. Als de bezorger van Sandd niet geweest is zal bijna niemand dat merken, al was het maar omdat die vaak niet zo herkenbaar zijn als een bezorger van TNT. En er zijn nog steeds hele volksstammen die bij iedere verkeerd bezorgde brief met de beschuldigende vinger naar de TNT postbode wijzen, zich niet realiserend dat er tegenwoordig wel 6 postbedrijven door je straat lopen (TNT, Sandd, Selectmail, VSP, Streekpost, Businesspost).

Re: TNT Traag DHL Snel... hoe kan dat?

8
anne schreef:Ach ja, de pakketdienst van TNT...hoe vaak het wel niet voorkomt dat een TNT pakket niet aankomt, of zoek is geraakt....(ik spreek uit ervaring, dat wij zelf ook wel recentelijk, een pakket niet hebben ontvangen....of dat de buren aanbellen of er iets bij ons is afgegeven, en dan blijkt het zoek te zijn)....

Bij Sandd, zal het ook niet altijd goed gaan met de gewone post, alleen hoor je tegenwoordig toch wel heel erg vaak, dat post van TNT niet is bezorgd, is dedumpt, of anderzijds....

Weet je wat? Ik heb het tot nu toe prima naar de zin bij Sandd, en totdat zij er mee ophouden, blijf ik gewoon bij de "blauwe brigade" :lol:
postbode21 schreef:@ newman,

ik heb bij sandd nog nooit problemen gehad met vrij nemen , nog nooit een vervanger hoeven regelen.
dus die kritiek schuif ik moeiteloos terzijde.
het is een vrije keuze om een bijbaantje te nemen . niemand dwingt me ertoe. ;)
Dat heb ik dus ook niet. Als ik niet kan bezorgen meld ik dat, en zeg erbij dat ik geen vervanger heb. Dan regelt Sandd zelf de zaakjes verder.
En om nu maar af te gaan geven, op bezorginstanties die met OVO werken, vind ik niet kunnen.
Het is inderdaad mijn eigen keuze om bij Sandd te werken, zonder zaken die geregeld zijn, en dan had ik mijn bezorgcontract niet moeten tekenen, wanneer ik hier problemen mee zou hebben. Dat heb ik ook niet.

Het enige mooie aan een CAO is, dat je doorbetaald wordt, wanneer je op vakantie bent, of onverhoopt ziek zou worden....(dat laatste ben ik nooit)., en natuurliujk dat als je iets overkomt, dat dat ook is geregeld...

Als je onder CAO zou werken bij Sandd, dan sturen ze je rustig 10 km van je huis af, om een wijk te bezorgen, en dat mag je dan niet weigeren. Nou, denk je dat ik daarop zit te wachten? Nee dus! Eerst 10 km fietsen voordat je ook nog maar één poststuk hebt bezorgd..... :evil: doei, mooi niet dus.
Laat maar lekker zo. :)
Wat me tegenstaat aan Sandd is dat ze meesters zijn in het manipuleren van de publieke opinie (zie de diverse persberichten op hun site, vol met halve waarheden) en hun eigen bezorgers. Sandd is er succesvol in geslaagd om een verworvenheid als een arbeidsovereenkomst in verband te brengen met allerlei negatieve zaken. Als je een contract tekent mag je geen vaste wijk meer, word je de hele regio doorgestuurd, etc. Dus nu denkt de gemiddelde Sandd-bezorger dat dit onlosmakelijk verbonden is met contracten, en dat een contract dus iets slechts is. Terwijl een contract niet slecht is, maar Sandd is slecht. Sandd zegt in feite: "Waag het niet om een contract te nemen, want dan gaan we jou het bezorgen zo onplezierig mogelijk maken". Dus de conclusie die je zou moeten trekken is NIET weg met contracten, maar weg met Sandd! Sandd kan best haar mensen een contract aanbieden terwijl je gewoon je eigen vaste wijk houdt, en de flexibiliteit die je gewend bent. Enig juridisch nadeel van een contract is dat je wel ZELF het werk moet doen (behoudens ziekte en vakantie) dus dat je niet je zoontje van 12 de wijk mag laten lopen.

Voordelen contract:
-een vast aantal gegarandeerde uren, dus meer zekerheid over je maandinkomsten
-je bent verzekerd tijdens de uitoefening van je werkzaamheden
-je krijgt doorbetaald bij ziekte, zwangerschap en vakantie
-je krijgt 8% vakantiegeld
-je kunt niet zomaar ontslagen worden door je werkgever
-bij onverhoopt ontslag heb je recht op WW

Voordelen OVO
-Je hoeft het werk niet zelf te doen, je mag ook de buurjongen van 12 de post laten bezorgen
-De opdrachtgever mag alleen aangeven wat het eindresultaat moet zijn (alle post in de juiste bus uiterlijk vrijdag 21.00 uur). hij mag je niet instrueren over HOE je het werk doet, bijv. de loopvolgorde van je wijk.
-Je mag werken voor concurrerende bedrijven, dus voor zowel Sandd als Selektmail. Overigens mag je ook met contract werken voor zowel TNT als VSP, omdat de laatste een dochteronderneming is.

Tja, als ik het bovenstaande bekijk heb ik toch echt 100x liever een contract. En dat je niet meer voor 3 postbedrijven tegelijk mag lopen is niet echt een nadeel, want dat is ook maar vaak iets wat mensen doen omdat ze er anders ECHT geen reet mee verdienen. Met een contract verdien je over het algemeen meer (zeker bij TNT, want daar kun je als je wil 6 dagen per week aan de slag), dus dan heb je vaak echt geen behoefte om nog voor meerdere bedrijven te lopen. Ik loop nu voor TNT en VSP (dat mag dan weer wel), maar ik ga VSP denk ik weer opzeggen omdat ik (a) bij TNT al genoeg kan werken en (b) VSP weigert om mij een contract te geven (hoezo: onze bezorgers willen geen contract?)

Re: TNT Traag DHL Snel... hoe kan dat?

9
ik heb bij sandd nog nooit problemen gehad met vrij nemen , nog nooit een vervanger hoeven regelen.
dus die kritiek schuif ik moeiteloos terzijde.

.............

het is een vrije keuze om een bijbaantje te nemen . niemand dwingt me ertoe. ;)
Als je onder CAO zou werken bij Sandd, dan sturen ze je rustig 10 km van je huis af, om een wijk te bezorgen, en dat mag je dan niet weigeren. Nou, denk je dat ik daarop zit te wachten? Nee dus! Eerst 10 km fietsen voordat je ook nog maar één poststuk hebt bezorgd..... :evil: doei, mooi niet dus.
Laat maar lekker zo. :)
Als Sandd allerlei vervelende gevolgen verbindt aan het accepteren van een contract, zodat mensen dan maar voor een OVO kiezen, dan kun je dat toch moeilijk een "vrije keuze" noemen.

Een vrije keuze heb je eigenlijk alleen als je ALLE alternatieven kent, over AL deze alternatieven de juiste informatie hebt (dus niet verkeerd bent voorgelicht), als AL deze alternatieven binnen jouw bereik liggen, en er GEEN dwang of manipulatie wordt uitgeoefend om jou een bepaald alternatief wel of juist niet te doen kiezen.

Re: TNT Traag DHL Snel... hoe kan dat?

10
Het gaat hier volgens mij over de pakketdienst, die bij TNT traag verloopt...en bij DHL snel....

Dan moet je niet gaan afgeven op de Sanddpostinstantie hier, m.b.t. wel of niet OVO'er, dan wel CAO'er, want Sandd doet niet aan pakketdienst! :lol: Laat die er dus maar buiten nietwaar ;)
cron