Blijkbaar is SandD te duur.slagvaardige schreef:Gamma wordt op een dinsdag bezorgt. Sandd bezorgt ook op dinsdag.(tussen 8 uur 's morgens en 6 uur 's avonds. Niet eerder, niet later)
Re: Geo-Route.
733Reken erop dat georoute goud geld gekost heeft. Voor een miljoen krijg je het zeker niet. Het komt van een bedrijf dat ervan moet leven.Newman schreef:Georoute zelf scheen niet zo duur te zijn geweest, het is een tamelijk oud (verouderd?) programma. Dat verklaart in ieder geval waarom veel nieuwbouw er nog niet eens in stond, en een straat die al jaren geleden onder de verbrede A4 is verdwenen, wel!
Het feit dat de maps, de kaarten, verouderd zijn wil niet zeggen dat de software verouderd is. De maps komen van het kadaster af, dus dat zal wel meevallen met verouderd. Althans, hier in Tilburg.
Als het programma goedkoop was, is de inzet van een legertje KPMG consultants niet te rechtvaardigen. Nee, dit is gewoon state of the art technology. http://www.giro.ca/en/products/georoute/index.htm
Ik heb vandaag een aantal uiteindelijke geo route lopen bekeken. Ze zijn anders dan de bestaande lopen. Vaak ook logischer. Maar ja, logica is des mannen en veel postbezorgers zijn vrouwen dus dat botst al gauw. Dfe geo berekende route wordt dan afgeserveerd op details zoals 'ik kom nu twee keer op Ivy Mike 122, terwijl dat om de hoek is van Crossroads Baker 43 maar als ik door het steegje naast Castle Bravo 3 ga bla bla bla'.
Je kan zien dat de loop niet door een mens bepaald is. Dat is best een voordeel. Want de mens kijkt vaak achterom naar hoe hij het gisteren deed. Ens soms is het tijd voor wat nieuws. Geo route heeft geen last van vooroordelen. Ik zie het als een verbetering, uiteindelijk. De implementatie is een ander onderwerp. KPMG vaart er wel bij als er veel verstoringen worden aangekaart. Daarom hadden ze de rol die zij nu uitvoeren beter door een ICT ingenieursburo kunnen laten doen zoals BSO (als dat nog bestaat).
Het valt allemaal best mee. Je moet alleen maar 1 keer naar het kaartje kijken en verder gewoon je bundels volgen. Punt.
735@jan272,
Zou het dan toch nog goed komen met die nieuwe CVL?
Hier in Roosendaal komt er ook een die de post van heel Zeeland en een deel van West-Brabant gaat voorbereiden.
Normaal heeft een consument weinig last van een nieuw product.
Soms is er een oproep om een bepaald product terug te brengen en krijg je je geld terug of een nieuw product.
Maar Post.nl is een services bedrijf.
Dan kan de consument alleen maar een klacht indienen.
Zou het dan toch nog goed komen met die nieuwe CVL?
Hier in Roosendaal komt er ook een die de post van heel Zeeland en een deel van West-Brabant gaat voorbereiden.
Normaal heeft een consument weinig last van een nieuw product.
Soms is er een oproep om een bepaald product terug te brengen en krijg je je geld terug of een nieuw product.
Maar Post.nl is een services bedrijf.
Dan kan de consument alleen maar een klacht indienen.
736Misschien dat de routes bij jullie wel logisch zijn, maar dat waren ze bij ons niet. En ze waren niet alleen gebaseerd op verouderde informatie (hele nieuwbouwwijken waren spoorloos) maar ook op informatie die nooit geklopt heeft. Tenzij allerlei mensen in de tussentijd hun huizen honderden meters verplaatst hebben. In sommige gevallen had hij zelfs de straatnaam verkeerd! In plaats van logische rondjes liet hij je nu onnodig vaak een drukke weg oversteken, en als het programma een rondje maakte dan sloeg dat vaak nergens op. Bijv een straat met rijtjeshuizen die van 2-90 en 89-1 liep werden dan 2 rondjes: 2-84/85-1, en het tweede rondje was 86-90/87. En nummer 89 hoorde dan ineens bij een andere wijk, die honderden meter verderop lag, zodat een bezorger honderden meters moest omrijden! En dat terwijl het hier ging om identieke huizen die op gelijke afstand van elkaar staan.jan272 schreef:Reken erop dat georoute goud geld gekost heeft. Voor een miljoen krijg je het zeker niet. Het komt van een bedrijf dat ervan moet leven.Newman schreef:Georoute zelf scheen niet zo duur te zijn geweest, het is een tamelijk oud (verouderd?) programma. Dat verklaart in ieder geval waarom veel nieuwbouw er nog niet eens in stond, en een straat die al jaren geleden onder de verbrede A4 is verdwenen, wel!
Het feit dat de maps, de kaarten, verouderd zijn wil niet zeggen dat de software verouderd is. De maps komen van het kadaster af, dus dat zal wel meevallen met verouderd. Althans, hier in Tilburg.
Als het programma goedkoop was, is de inzet van een legertje KPMG consultants niet te rechtvaardigen. Nee, dit is gewoon state of the art technology. http://www.giro.ca/en/products/georoute/index.htm
Ik heb vandaag een aantal uiteindelijke geo route lopen bekeken. Ze zijn anders dan de bestaande lopen. Vaak ook logischer. Maar ja, logica is des mannen en veel postbezorgers zijn vrouwen dus dat botst al gauw. Dfe geo berekende route wordt dan afgeserveerd op details zoals 'ik kom nu twee keer op Ivy Mike 122, terwijl dat om de hoek is van Crossroads Baker 43 maar als ik door het steegje naast Castle Bravo 3 ga bla bla bla'.
Je kan zien dat de loop niet door een mens bepaald is. Dat is best een voordeel. Want de mens kijkt vaak achterom naar hoe hij het gisteren deed. Ens soms is het tijd voor wat nieuws. Geo route heeft geen last van vooroordelen. Ik zie het als een verbetering, uiteindelijk. De implementatie is een ander onderwerp. KPMG vaart er wel bij als er veel verstoringen worden aangekaart. Daarom hadden ze de rol die zij nu uitvoeren beter door een ICT ingenieursburo kunnen laten doen zoals BSO (als dat nog bestaat).
Het valt allemaal best mee. Je moet alleen maar 1 keer naar het kaartje kijken en verder gewoon je bundels volgen. Punt.
Jij zegt dat het nadelig is dat mensen naar vroeger kijken, maar dat is juist een voordeel. Postbodes die jarenlang dezelfde wijken hebben gelopen weten heus wel wat efficiënt is, die lopen geen meter te veel en kennen alle sluiproutes. Dat heet kennis en ervaring, maar volgens jou is dat ballast. Terwijl nu toch wel is gebleken dat de ervaren postbodes en -bezorgers beter weten hoe de wijken in elkaar zitten dan dat achterlijke computerprogramma. En dat postbezorgers Georoute vaak niet logisch vinden omdat het meestal vrouwen zijn, die volgens jou niet logisch kunnen denken (en mannen wel) is met alle respect, de grootste seksistische lulkoek die ik hier in tijden heb gelezen op dit forum. Je zou je ogen uit je kop moeten schamen dat je dit soort nonsens durft uit te kramen.
Als er uiteindelijk nog logische routes uit komen is dat te danken aan mensen zoals ik , die wekenlang met de routeplanners de door Georoute uitgebraakte routes hebben lopen veranderen, net zolang tot het, binnen de ons toegestane grenzen, min of meer logisch was. Per loop waren we hier meer dan een uur mee bezig, en zelfs de implementeurs van GeoRoute moesten op mijn vraag wat nu nog de toegevoegde waarde van GeoRoute was, het antwoord schuldig blijven.
737Bij ons werd door Georoute bij een rijtje huizen van nr 2 naar nr 30 nr 20 ineens verplaatst en lag nr 20 ineens tussen nr 6 en 8 in. En bij een flat gebouw van van nr 1 t/m nr 41 was nr 13 ineens verplaatst en een apart huis geworden.
738@Willemien als je de Georoute dan precies volgt dan doe je er veel langer over. Volg je hem niet en zet je alle post zelf in de route die eigenlijk het handigst is, dan doe je er ook langer over. Al met al lijkt mij die Georoute niets. 

739Een groot deel is gelukkig al verbeterd en het zelf omgooien tijdens het lopen gaat ook steeds sneller. Heb het idee dat ik tegenwoordig aardig in de buurt kom van de tijden die voor de wijken staan (ook als ik een wijk voor het eerst loop). Maar helemaal zeker weten doe ik het niet want wij weten nog steeds de normtijden voor de wijken niet. We worden nog steeds uitbetaald naar de tijden die we op de bezorgrapporten invullen.slagvaardige schreef:@Willemien als je de Georoute dan precies volgt dan doe je er veel langer over. Volg je hem niet en zet je alle post zelf in de route die eigenlijk het handigst is, dan doe je er ook langer over. Al met al lijkt mij die Georoute niets.
740Ja, op een gegeven moment weet je wel waar de onlogische punten zitten. En dat je uitbetaald krijgt naar wat je op je bezorgrapport schrijft is natuurlijk wel zo eerlijk. (zeker als je er in het begin wat langer over doet)
Mag je ook de tijden meetellen vanaf het moment dat je de zakken in de fiets doet tot het moment dat je je bezorgrapport ingevuld en ingeleverd hebt? Of moet je de tijd schrijven vanaf het moment dat je de envelop in de bus stopt tot de laatste envelop in de bus zit?
Mag je ook de tijden meetellen vanaf het moment dat je de zakken in de fiets doet tot het moment dat je je bezorgrapport ingevuld en ingeleverd hebt? Of moet je de tijd schrijven vanaf het moment dat je de envelop in de bus stopt tot de laatste envelop in de bus zit?