130
door elisa
Vrijdag de 9 e Maart
We beginnen vroeg te wetende dat er een krantje moet worden bezorgt, hah in 1 wijk en dan net de grootste wijk.
EErste de gewone post dan is dat weg.
Ik sta stijf van de adrealine en weet dat dit een pittige dag wordt. Qua bezorgen dan.
Tussen door moeten de kids eten , ik naar de podoloog en huppa weer verder knallen met die krant.
Het is een rot ding, heel dun en tabloid formaat van krante papier, het wil geen bus in of je moet ze omvouwen. Ellendige dingen en ik mopper af en toe .
Eerlijk gezegd vind ik het 10 x niks deze krant erbij en ga het depot hierover afbellen.
Kijk dan kan ik net zo goed weer de 3 wijken gaan lopen, ja toch? En dat werd mij net te gek.
Vanmorgen vroeg werd mij al meteen de les gelezen door een nogal reusachtige vrouw met een grote mond en dito hond. Ik mocht niet fietsen op een voetpad zei ze. Nou ja zeg ik doe mn werk hoor! Ja ik fiets daarbij. Zij weer: Jij mag hier niet fietsen punt uit. Ze ging breeduit staan met de hondelijn dwars voor me zodat ik er niet langskon.
Tja zei ik, je spoort niet Maan(ik weet dat ze zo wordt genoemd, ze komt uit Mokum en is langdurig werkloos en alcoholist) en reed om die hondelijn heen met de fiets, ja fietsend.
Maan ging tegen me op staan en ik geef haar een schouderklopje van: meid maak je niet zo druk, ik moet mn werk gewoon doen.
En weg was de agressie bij haar. Ik had nog een opmerking op mijn lippen maar liet die maar achter mijn tong.
Pfew het liep met een sisser af.
Verder ging het vlotjes tot de lunch, erna was het weer de tassen inpakken met de kranten en hups weer terug de wijk in.
Ik geef toe , ik ben verwend met post lopen, een krant is echt wat anders hoor!
Mijn portie is voor Fikkie in vervolg! Helaas krijg ik het niet af vandaag en zal morgen ochtend nog een stuk moeten doen.
Een ding is zeker, het weer is geweldig!