Re: [elisa] [21-09-2011] Vervolg van de De Sanddvrouw Blog

122
bij postnl hebben wij het over krappe geo tijden maar zelfs een krappe geo tijd is meer dan een geknepen stuksloon.
tnt zoekt nu nog personeel en een goede bezorger is nog steeds welkom. ok je bent geen vrije jongen meer en je moet een uniform aan en je krijgt allerhande vergoedinkjes en zo. en je moet naar een tc en pb+ luisteren. en je moet collegiaal doen.
maar het gezeur over geld is toch beduidend minder dan bij sandd en co. en wie werkt er nou niet voor het geld?

124
Dinsdag de 28 e februari

Ik zou geen post bezorgen omdat ik ben gevallen en me ziek heb gemeld.
Dus na mijn telefoontje zet ik de kratten buiten opdat ze wel worden opgehaald. Ik heb die dag vergadering en stage dus ben er even niet.
Na deze lange dag kom ik totaal verrast thuis met aantal gevulde kratten voor mijn duer. He????
Jullie kunnen mij niet zien maar ik loop en buk verdraait moeilijk en zon vergaderdag was ook niet goed te doen maar het moest(voor mijn toekomst perspektief).
Ja ik kijk ook verder dan de envelop lang is.

Thuis vraag ik de kinders de kratten naar binnen te slepen en dat ging prima. De pannen op want er moet gegeten worden.
En meteen maar de post uit leggen op de kasten. Dat gaat nog wel. Want ik kan erbij staan zonder te bukken.
Het is te laat om naar depot te bellen en ik zit te dubben, wat ga ik hiermee doen?

Het weer is regelrecht pet , het is krokus vakantie en ik spreek af dat ik het toch ga proberen vandaag. Kijken hoe ver we komen. Pijnlijk is vooral de fiets vasthouden en bukken naar een brievenbus. De stukjes die ik kan lopen gaan heel goed.
Dus het wordt zo wel een langzame bezorging en ik moet zeggen dat ik heel flink was om het te doen.
Helemaal klaar lukte niet en dat doe ik verder morgen wel.

De mensen die ik zag waren echt helemaal vrolijk en hartelijk namen ze de post aan ,ja ook de blauwe flappen zelfs.
Ook werd er met smacht op een tijdschrift gewacht zo te merken want de deur vloog open en het ventje pakte het gretig aan. Heb ook geen kind buiten gezien, wel velen voor de buis geplant op de bank.
Het aso pleintje(wonen echt erge intrieste gezinnen) lag er verloren bij desondanks de zooi die ze overal neer gooien.
Of stuktrekken. Een moeder rookte bij haar keukenraam en stak haar arm al naar me uit met een dikke glimlach.
Voor mij is ieder mens eentje en iets of niemand is minder. Dus je snapt m al, geen Wilders fratsen bij mij.
Oeps ik dwaal af , ten slotte even snel naar de grote zus van de Appie en snel naar de hongerige buikjes thuis.

Nee ik krijg geen overlap daar werd niet over gesproken in de brief. Of het bij Sandd zelf ook verandert dat weet ik niet jullie zullen dit ook horen van sandd.

125
Vrijdag de 2e maart

Het is vakantie althans voor de kids hier niet voor mij. Dus we gaan vroeg op pad terwijl het kroost mag uitslapen.
Het weer zou mooi worden en dat was geen valse belofte plus veel vriendelijke mensen onderweg. Groeten en galantie van heb ik jou daar(dat is de voorjaarskriebel hoor, hebben veel mensen last van).
De zon blaakte aan de hemel en nog. Ik heb er zin in en kijk waarschijnlijk ook blij. Gezien al die reakties vandaag.
Minder leuk is dat een goede bevriende collega is ontslagen maar ik snap het wel hoe en wat, de dingen komen niet zomaar zogezegd.
Mis wel dat belletje af en toe over, hoeveel post heb jij of, waar blijft de chauffeur toch? Gewoon van de collega dingetjes om elkaar beetje te steunen of beter gezegd aan te horen.
OOk geeft t rust aan de andere kant want hij zat altijd te klagen en te mopperen over het depot en zijn leven en dat mis ik als kiespijn.
Goed het was een pittige bezorging vandaag mede door mijn nog steeds pijnlijke rug. Heb daarom niet veel genomen op de rondes, even geen zware fiets onder me dat scheelt wel nu. Dan maar vaker heen en weer en nog eens heen en weer en nog eens. Pffff.

Fit ben ik niet maar goed het is gelukt en ik zit heerlijk aan de krentebollen met kaas die smaken!

126
Dinsdag 6 maart

De mooiste dag van de week qua weer zeggen ze en dat klopte aardig.
Veel mensen zijn thuis van scholen zijn in staking. Dus ook voor mij een beetje handicap tijdens bezorgen. Moet dus vaak op neer, van huis naar de wijk en weer terug. OOk is het volume zwaar dus echt veel krijg ik niet eens mee.
Komende donderdag zijn we gewaarschuwt voor een hah krant die 2 x [ermaand verschijnt, pff alsof ik daarop zit te wachten.
Ja naast de vrijdagpost dus. lachen of niet dan.
Goed vandaag best even bezig zo, al floepen er regelmatig een stapeltje in een brievenbus wat best lekker werkt.
De luiergrap is er ook weer bij van Lekker Leven en doosjes hondesmikkels. OOk Wij trakteerd op luiers en babypoederdrank. T kan niet op. De gillende Hypotheker doet flink mee en de dames moeten weer verlokt worden door de Wenz, Elle en Bon Prix.
Ik lijk wel een rijdende drogist bijna. Nog even en het is waaracthig zo, mevrouw ik heb hier nagellakjes en daar proef monsters met heerlijke thee, deze caps zijn goed voor uw keel, lekkere Staafjes voor Fikkie en poes krijgt Whiskas cuisine.
Moet even niet aan die krant denken die er bij gaat komen as donderdag.

Na de bezorging spoed ik mij naar de super om daar even in te slaan voor komende dagen.
De kinders eten bij een kennis tussen de middag hoe heerlijk!
Wens de Sanddvrouw een beetje sterkte voor vrijdag alvast bedankt!

130
Vrijdag de 9 e Maart

We beginnen vroeg te wetende dat er een krantje moet worden bezorgt, hah in 1 wijk en dan net de grootste wijk.
EErste de gewone post dan is dat weg.
Ik sta stijf van de adrealine en weet dat dit een pittige dag wordt. Qua bezorgen dan.
Tussen door moeten de kids eten , ik naar de podoloog en huppa weer verder knallen met die krant.
Het is een rot ding, heel dun en tabloid formaat van krante papier, het wil geen bus in of je moet ze omvouwen. Ellendige dingen en ik mopper af en toe .
Eerlijk gezegd vind ik het 10 x niks deze krant erbij en ga het depot hierover afbellen.
Kijk dan kan ik net zo goed weer de 3 wijken gaan lopen, ja toch? En dat werd mij net te gek.

Vanmorgen vroeg werd mij al meteen de les gelezen door een nogal reusachtige vrouw met een grote mond en dito hond. Ik mocht niet fietsen op een voetpad zei ze. Nou ja zeg ik doe mn werk hoor! Ja ik fiets daarbij. Zij weer: Jij mag hier niet fietsen punt uit. Ze ging breeduit staan met de hondelijn dwars voor me zodat ik er niet langskon.
Tja zei ik, je spoort niet Maan(ik weet dat ze zo wordt genoemd, ze komt uit Mokum en is langdurig werkloos en alcoholist) en reed om die hondelijn heen met de fiets, ja fietsend.
Maan ging tegen me op staan en ik geef haar een schouderklopje van: meid maak je niet zo druk, ik moet mn werk gewoon doen.
En weg was de agressie bij haar. Ik had nog een opmerking op mijn lippen maar liet die maar achter mijn tong.
Pfew het liep met een sisser af.
Verder ging het vlotjes tot de lunch, erna was het weer de tassen inpakken met de kranten en hups weer terug de wijk in.
Ik geef toe , ik ben verwend met post lopen, een krant is echt wat anders hoor!
Mijn portie is voor Fikkie in vervolg! Helaas krijg ik het niet af vandaag en zal morgen ochtend nog een stuk moeten doen.
Een ding is zeker, het weer is geweldig!