Re: Vakkentas en postbuidel

242
Je kunt de tijden niet halen als je de hulpmiddelen gebruikt zoals ze bedoeld zijn. Je komt alleen iets dichter in de buurt van je wijktijd als je creatief gebruik maakt van beide hulpmiddelen tegelijk. Maar de wijktijd haal je niet, wat ze ook zeggen.

Ook op de daldagen haal ik de gewenste tijd niet als ik volgens de regels mijn fiets in het zicht hou. Als ik mijn fiets op een uitgekiende plek neerzet en vervolgens mijn gehele tas vol laad zodat ik nauwelijks terug hoef te lopen, dan red ik het, net!

246
ophalen schreef:dit lees ik net op de sanddsite:
Dit betaalt tot 2 keer beter dan werken in een supermarkt

echt niet misschien als je het loon niet opgeeft aan de belasting, winkel betaald beter.
valse illusies kweken ze daar
Tot 2x beter, dus het kan ook minder zijn. Ze gaan hier ongetwijfeld uit van een 16-jarige, die verdient in een supermarkt iets van EUR 2,50 per uur en bij Sandd dan wellicht het dubbele.

247
Een 17 jarige verdient bij AH ca 4,50 netto per uur.

Sanddd is twe keer beter, dus in totaal een factor 3. Sandd levert dus ca 12 euro per uur op, incl sorteren. Niet mij gaan slaan als je dat niet haalt. Als je minde rhebt, ligt het gewoon aan je eigen onkunde.

249
Waar laat ik de hoeveelheden HAH?
Kan nu een rondje lopen zonder naar de fiets te moeten om de HAH aan te vullen.
Prop nu alles in mijn schoudertas en die hoeveelheid past niet in de vakkentas.

Bij ons gaat het bezorgen uit 3 bundels per 1 november in.
Ik denk, dat ik het gewoon eerst maar eens probeer met mijn schoudertas.
HAH in de schoudertas...24 uurs in de hand en 48 uurs op mijn onderarm.

Maar...als er weinig 24 uurs is, dan kun je voor of tijdens het lopen al gaan insteken...HAH toevoegen en door de gleuf proppen!

Mag je trouwens een vakkentas en een postbuidel kiezen?
Of is het één van beide?

250
Wij zijn er hier in Waalwijk 2 weken geleden mee begonnen en volgens mij moet je uiteindelijk een keuze maken tussen tas of buidel.
Ik moet eerlijk zeggen, na 2 weken proberen, dat ik over beide niet enthousiast ben, met 1 bundel post en hah werkt het nog wel, maar met het nieuwe werken uit 2 bundels kun je wat mij betreft nooit alles kwijt, op zich zijn de 24 uurs bundels vaak wel heel klein, dus gekreukt met elastiekje erom, die kun je wel kwijt, maar als je dan ook nog de niet 24 uurs bundels in je tas of buidel erbij wilt is de tas of buidel vol, dus zit je met je hah. Verder hangt de buidel tijdens het fietsen steeds te schuren tegen je benen en is ie niet zo gemaakt dat je hem (wat bij de nieuwe tas wel kan) open en dichter kunt klappen. Dan moet je steeds met de riempjes frutsen en is niet handig. Verder hadden we vrijdag (was aangekondigd ivm de opstart problemen van 2 weken geleden) ook 2 bundels en toen was de post zo slecht gezet, dat ik van ellende op straat stond te sorteren, dus werd ik daar ook weer niet vrolijker van. Verder is het moeilijk adressen goed te lezen, je kunt je post natuurlijk iets kantelen, maar dan hou je dat probleem toch, en ben je steeds post aan het herkantelen ivm verschillende enveloppen en adresplaatsen, je bent constant bezig met uitzoeken hoe het nou weer zit.
Op zich kun je de tas gebruiken zoals de oude, heeft door het uitklapsysteem meer ruimte, maar 2 bundels + hah is echt heel zwaar en ongemakkelijk en dat geldt ook voor de buidel. 1 bundel post en hah kan wel, maar het hangt echt van de hoeveelheid af en ik hoop echt dat ze terug gaan naar enkele bundels, of dat er echt iemand een goede uitvinding gaat doen die wel werkt en handig is en waarbij de post wel droog blijft, als het echt weer eens regent. Ik denk persoonlijk dat ik het toch maar bij de tas houd, maar had de hele week bij buidel en tas toch last van mijn rug.... En dat was volgens onze TC niet de bedoeling, die was heel enthousiast en zei dat de buidel de rug zou ontlasten. Maar in de filmpjes en in het echt.......... da's een groot verschil. Ben benieuwd naar andere ervaringen.