Re: Je staat voor de deur en..

72
postgirl schreef:Wat jij schrijft, daar word ik niet vrolijk van hoor! :evil:
Als er een bijtbeest op je af komt met de bedoeling om je een hand af te bijten (of erger) dan heb je geen keus. Dan moet je hem ontmoedigen om daarmee door te gaan. Of, als dat tegen je geloof is (want dat beest doet dat uiteraard in opdracht van God Himself, die jou op de proef wil stellen), gewoon op de grond gaan liggen, dan kan de pitbull beter bij je hals.

Komt die dalmatier die gek op mij is van verre aangehold dan ga ik op mijn hurken zitten en laat me helemaal aflikken door die lange leren lap uit zijn bek. Dan spelen we even en die hond huppelt weer vrolijk verder.
Maar als die pitbull of die valse rottweiler buiten zijn dan gaat ie maar 1 kans krijgen. Ja, ook ik word daar niet vrolijk van. Het liefst doe ik mijn werk totaal transparant tussen de mensen, planten, huizen en dieren die op mijn weg komen. Maar als er een hond doordraait en het op mij gezien heeft dan zal ik proberen om hem lang genoeg uit te schakelen om zelf weg te komen. En een gebroken teen of neusbeentje geneest echt wel hoor.
Ik zou ook mijn Huis aan Huis losmaak mes kunnen pakken, maar dat gaat te ver.
Waarom zo hard op zijn neus slaan? Om te beginnen omdat de neus erg gevoelig is. Maar, ook best belangrijk, die neus zit aan de kant die op jou afkomt. Die neus is het eerste bij jou, dus als je die weet te raken dan heb je een kans.

En Jette, als je het niet snapt, dan ga je gewoon nog even wat broeken rausen.

Re: Je staat voor de deur en..

73
Ja , dus zn neus is erg gevoelig,
dan zou toch de hondebaas beter een buitenbus ophangen,
zodat de postbode niet perongeluk de hond bezeert met forse pakjes naar binnenproppen.
Baasjes zijn dus echt verbaasd dat hun hond compleet door t lint gaat
als de postbode in de verte aankomt.
Maar ik heb al aan 2 hondenbaasjes uitgelegd dat hun hond wellicht wel reden heeft om te flippen,
misschien heb ik gelijk , de hond in kwestie wil niks anders kwijt dan grrrrrrrrrrrr !!

Re: Je staat voor de deur en..

74
jan272 schreef: Ik zou ook mijn Huis aan Huis losmaak mes kunnen pakken, maar dat gaat te ver.
Voor het losmaken van huis-aan-huisbinders heb je geen mes nodig, het ontwerp is zodanig dat dat lukt met blote duim en wijsvinger.

Die binders zijn wellicht ook te gebruiken als wapen: je kunt er de hond mee knevelen. Of wurgen.

Re: Je staat voor de deur en..

75
Wij hebben daar een uitschuif stanley mes voor gekregen. Levensgevaarlijk ding. Ik heb er een keer een vinger bijna mee afgesneden. Sindsdien heb ik een goedkope allesknipper aan een touwtje aan mijn posttas zitten. Knip Knip, Klaar. Die dingen lospeuteren met koude pollen in de vrieskou is niet mijn hobby.

Maar eh, als zo'n beest op je af komt dan hoeft ie niet dood. Hij moet alleen op andere gedachten gebracht worden. Normaal heb ik geen problemen met honden. Alleen die rottweiler op 77 en die pitbull achtige op 151. Ik vertrouw ze geen van twee-en. Maar in principe kun je er niks tegen doen.
Ik heb wel eens gespeeld met een goedkope DogChaser. Geen enkel effect op boze honden. Alleen de vriendelijke hondjes kijken naar het apparaatje zo van "Wie maakt daar van die mooie muziek?".

Re: Je staat voor de deur en..

77
ike schreef:
jan272 schreef: Ik zou ook mijn Huis aan Huis losmaak mes kunnen pakken, maar dat gaat te ver.
Voor het losmaken van huis-aan-huisbinders heb je geen mes nodig, het ontwerp is zodanig dat dat lukt met blote duim en wijsvinger.

Die binders zijn wellicht ook te gebruiken als wapen: je kunt er de hond mee knevelen. Of wurgen.
Ook aanlijnen?

Re: Je staat voor de deur en..

80
Zeker weten dat een hotlink met Gilze Rijen makkelijker is. Dan kunnen ze meteen een Apache gunship sturen. Die 10 km zijn afgelegd voor je het weet.
Laatst reed ik over de bredaseweg en ter hoogte van de vliegbasis vloog een paar apaches ook over die weg heen (zij hoefden niet te stoppen voor de lichten) maar dan voel je iedere omwenteling van die rotors. Dus zo'n onderontwikkelde hond moet dan ook ineens erg onder de indruk zijn. Hoeven ze de hellfires niet eens voor te gebruiken. Misschien een salvo met de .50
cron