Re: Betere samenwerking met Verhuis Service?

2
alsjeblieft... ik heb 1 huis die heeft inmiddels al 3 maanden een nieuwe bewoner en ziet nog de post van de vorige bewoners voorbij vliegen. En trouwens die PostNL faalt ook met die goede oplossing. Heb een ander huis in me wijk, die krijgt al ander half jaar post van de vorige bewoners terwijl die allang verhuist is... Ziet daar vanalles tussen liggen van belastingdienst tot bankafschriften tot belangerijke post!
Postbezorgster *religroup**sandd* :) is back since 8/7/13!

Re: Betere samenwerking met Verhuis Service?

3
Zie mijn andere bericht. S&D doet dat niet want die organisatie kan dat niet aan. Daar heb je een backbone voor nodig die S&D in 1 keer uit de markt zou prijzen. Dit hoort allemaal bij de pap. En S&D wil alleen de krenten! Geef het gewoon toe!
Een gezamenlijke dienst mag alleen als jij daarvoor een eigen en onafhankelijk bedrijf opricht. Als postNL en S&D samen een verhuisservice starten dan is dat een onderlinge prijsafspraak en dat gaat dan duiten kosten. En waarom zouden wij al onze expertise uit handen geven aan een prijsvechter?

Die verhuis service kost geld. Niet veel, maar toch. En hij duurt 6 maanden (tenzij je verlengt), Alles wat na zes maanden nog steeds op het oude adres komt, is dan al meerdere keren doorgestuurd en de verhuisde bewoner heeft het blijkbaar nooit nodig gevonden om een adreswijziging door te geven. Dat ligt dus niet aan postNL (of S&D) maar aan de geadresseerde.

Re: Betere samenwerking met Verhuis Service?

4
Post van de Belastingdienst: Als dat op jouw adres komt en dat is niet voor jouw bestemd, dan kan het zijn dat de vorige bewoner nog ingeschreven staat op jouw GBA (Gemeente Basis Administratie). Dat kan niet altijd even handig zijn. Ik stuur post wat niet voor mij bestemd is of ik geen interesse heb retour afzender. Alleen de volgende keer sturen ze het bikkelhard weer op. Dan zet ik er op "Retour Afzender" met de tekst "Overleden" dat helpt soms beter! Leugentje om best wil.

Re: Betere samenwerking met Verhuis Service?

5
Ja, het zou helpen als iedereen die weet dat hij over een tijdje gaat verhuizen nu al een lijst aanlegt van de bedrijven en personen waarvan hij post krijgt met de adressen erbij. En dan iedereen tijdig een verhuisbericht stuurt. En het zou ook heel wat gedoe schelen als die bedrijven de verhuismeldingen ook meteen in hun administratie zouden verwerken. Helaas gebeurt dat niet altijd. En de nieuwe bewoners: brief retour afzender met daarop verhuisd naar ....met daarachter het nieuwe adres van de vorige bewoners (als ze dat weten). Ik zou ernaar vragen bij het overdragen van de sleutel.

Re: Betere samenwerking met Verhuis Service?

7
Omdat de post niet meer alleen door Post.nl wordt bezorgd is er ook nu de site: Verhuisvriend.nl
Die help je ook goed op weg.
Kan me herinneren dat ik ooit de verhuisservices van Post.nl heb gebruikt en niet alle aangevinkte bedrijven zijn toen van mijn verhuizing op de hoogte gesteld of hebben het doorgevoerd.

Re: Betere samenwerking met Verhuis Service?

8
har099bezorger schreef:alsjeblieft... ik heb 1 huis die heeft inmiddels al 3 maanden een nieuwe bewoner en ziet nog de post van de vorige bewoners voorbij vliegen. En trouwens die PostNL faalt ook met die goede oplossing. Heb een ander huis in me wijk, die krijgt al ander half jaar post van de vorige bewoners terwijl die allang verhuist is... Ziet daar vanalles tussen liggen van belastingdienst tot bankafschriften tot belangerijke post!
Ja, maar het nemen van verhuisservice betekent alleen maar dat PostNL de post voor een bepaalde tijd doorstuurt. Je nieuwe adres moet je zelf doorgeven aan de diverse instanties! Als je dat niet doet wordt na het aflopen van het contract de post weer op het oude adres bezorgd! Bovendien, je noemt nu post van de belastingdienst, heeft de concurrent geen verhuisservice. En laten die nu net diverse poststukken van de Belastingdienst bezorgen!

Re: Betere samenwerking met Verhuis Service?

9
het ligt in eerste instantie toch aan degene die verhuisd!
als die zijn zaakjes goed voor elkaar heeft en gewoon adreswijzigingen
OP tijd verstuurd aan Alle instanties waar je post van ontvangt..

waarom bericht men wel snel zijn /haar Bank maar niet de overheid?

mensen willen ook bij alles geholpen worden. beetje onzin vind ik.
en het komt toch ook voor dat men hoopt via verhuizing van een hoop
post (ooit gewild) af te komen door GEEN adreswijziging te sturen.

denk aan goede doelen organisaties... 1 x een gift gegeven .. of postorderbedrijven.
ooit iets besteld en dan zit je in het klantenbestand.
hoe kom je er vanaf? door Zelf aktie te ondernemen en je af te melden .

en wie hebben ze ermee?
degene die op hun oude adres gaat wonen.
de postbezorger die met post rondloopt die eigenlijk niet meer op dat adres thuis hoort.

Re: Betere samenwerking met Verhuis Service?

10
@Carla41

Wat dat betreft heb ik heeeeel slechte ervaringen. Alles, werkelijk alles en iedereen tot wel 20, nee 30 keer gebeld, gemaild, geschreven, retour gestuurd met nieuw adres etc. De enigen die goed nota van je nieuwe adres zijn particulieren. Bedrijven, banken etc. zijn een drama en blijven gewoon maar sturen naar het oude adres, ondanks alles.
cron