Re: [elisa] [21-09-2011] Vervolg van de De Sanddvrouw Blog

211
Vrijdag de 6 e Juli

Jippy de hitte is weg vandaag en het is aangenaam alsof ik dit weer heb besteld:), heb ik dus ook mensen!
We hebben niet echt veel post maar dat zegt niet dat je snel klaar bent. Wel hoef ik minder te lopen vandaag ook wel s lekker. Gewoon met je fietsie overal heen rijden.
Geen beren op de weg vandaag dus we gingen lekker vlot.
Er was weer iemand uit zn huis gezet en de spullen stonden beneden voor het flat, dit gebeurt daar nogal eens vaak.
Vaak is het niet al te best spul, ja ik heb er oog voor. Spiedend in de berg huisraad zie ik niets bijzonders en ga verder met de post.
Een man reageerd nogal pissig omdat ik door een troep duiven heenfiets(vieze schijters zijn het), ik moest daar langs dus ja niks aan te doen. Dus die schijtlijsters vliegen overal heen en ik blijf droog.
Hier en daar prikt een mug en de bulten zijn niet meer te tellen zo onderhand. Op mn armen daar heb ik het nu over:).
Een rustige bezorging vandaag,geen geklets of gezeur of wat dan ook.
Het gekke is toch als je minder post hebt best nog lang bezig bent , maar lekker klaar voor de lunch natuurlijk.
Die gaat erin , ik heb heerlijke Duitse Kuchen, soort krentenbrood is dat met een bakkie troost, mmm!

212
Dinsdag de 10 e Juli

Vandaag beetje laat uit bed, 8 uur is stervenslaat hier. Maar ook wel s lekker! De zon brandt ons het bed niet uit vandaag:)
We beginnen ook beetje later dan normaal met goed weer, zon paar wolken ,wel schaapachtig dus dat beloofd wat.
Eropuit in mijn DHL shirt en het regenpak blijft thuis. Gok t er maar op.
Het is zelfs warm maar de wind waait stevig dus dat verkoeld prima.

Veel vriendenloterij vandaag en al snel krijg ik er een reaktie op van: wat moet ik hier toch mee....t gaat direkt de ton in.
Ik win toch nooit wat (bekende geluiden). Ik geef m haar maar aan en zeg dat ik het ook moet brengen en er niks aan kan doen hoezeer ik haar de ton wel gun. Ton: 100.000 e dus he.
We lachen en ik ga weer verder. De ronde verloopt vlot, ik heb de flow denk ik want er is geen een struikelpartij, omzeil alle hindernissen met een makkie en stap lenig over hekjes en hegjes.
Echt een post atleet.
Krijg van een oudere dame een cupcakeje aan geboden, wat lief, zelf gebakken nog wel. Ik beloof haar dat ik die zo naar mn oudste breng op school(ligt om de hoek daar). dat vindt ze geweldig.
En die meid straalt als ik het schoolplein op fiets, ze hebben net pauze komt dat goed uit. Het cakeje wordt hartelijk ontvangen en snel op gesmikkelt samen met een vriendin.
Ik moet nog even verder maar ook dat stuk gaat vlot totdat in mijnlaatse straten het gaat spetteren.
Ai wat nu, toch alles afmaken lijkt mij de beste optie en dan vlot naar huis. Het zijn net ook nog loopstraten dus maar snel erdoorheen banjeren, tussen de druppels door.
De wind steekt nog meer op en gelukkig blijft de regen wat twijfelachtig dus ik kom niet kledder thuis.
Thuis gekomen graai ik meteen naar de vergeten appel die ik mee zou nemen voor onderweg en plak de stickers op de retourpost.
Klaar en dat voelt weer lekker!

213
Vrijdag de 13 e Juli

Prutweer vandaag en dat wisten we. Meteen maar t regenpak aan met eronder dunne kleding(dat zweet minder, mmmmm nat wordt je toch wel).
Donderdagmiddag had ik de hah kranten al bezorgt die zitten er niet bij vandaag op een straat na dan. Gelukkig.
Met het ook op de regen was ik al aan die kranten begonnen.
Veel is het niet vandaag er kan veel gefietst worden.
Met een plastiik brochure bovenop mijn post in de mand lukt het goed om de post droog te houden. Handdoekje onderin de mand.
Hetw erkt natuurlijk altijd minder handig en vlot maar het gaat.
Probleem vandaag is wel dat bewoners hun autos zo rot voor hun huizen zetten dat je er amper langskunt, eentje had het zo bont met zijn zijdeur tegen de voordeur gezet, tja kom je niet langs en onderdoor kruipen haha moet niet gekker worden. Al gauw blijkt dat Oma van die mensen, slecht loopt en zo snelste het huis in kon komen.
Tja zo zie je maar weer.
Honden! Bij een adres was het feest vandaag, dat beest kreeg een grote doos. Of ie t verdient, nee vind ik niet(kreng).
Want dit Jack Russel geval is allerminst aardig en te veel aanwezig met achtervolgingswaanzin.
Hij krijgt zn doos dat wel(anders krijg ik gedonder in de glazen, gaan ze bellen etc).
Vandaag zat ie binnen gelukkig.
Het blijven schoenen bijters wat stellen ze ook voor eigenlijk.
Het blijft regenen non stop en ik maak de rondes af zonder al te veel tegen te komen, hondeweer en geen hond gaat eropuit natuurlijk.

214
Dinsdag de 17 e Juli

Ik las het al op het forum, weinig kratten bij de anderen en ook bij mij slechts 2. Met veel enveloppen erin dat wel.
Je mag me raar vinden maar ik vind dit ook wel even lekker om niet met een loodzware fiets rond te tobben en zeker na de drukke afgelopen week met de krant erbij en de regen.
Geen regen vandaag jippyjee!
ondanks de hoeveelheid begin ik gewoon op normale tijd en het is heerlijk al fietsend overal heen te gaan. Zelfs de loop straten doe ik al fietsend vandaag. En over de stoep ook nog, er wordt daar niet moeilijk over gedaan deze keer.
Ik kom nogal eens vaak een oppasoma tegen die breeduit met kleinkind en vieze schootsmikkel(hondje;)) mij er nooit langslaat. Ze vind dat ik maar af moet stappen voor haar. Het was de toon van haar bij de 1 ste keer naar mij toe en die was denderend vals. Dan ben ik er klaar mee.
Dan wel.

Goed het gaat lekker vandaag, de zon komt af en toe tevoorschijn en dan voel je weer: het is zomer. De mouwen worden hoog opgestroopt want het wordt lekker warm.
Maar een ding was regelrecht balen en dan bedoel ik echt balen.......Raad eens wat.

De planten en struiken hebben een verassing in petto voor als je erlangsloopt, ertegenaan komt. Ik heb ze vervloekt die hortensias en rozen en buxussen. En denk maar niet dat de mensen ze bij knippen oh nee.
Vele paadjes werden overkrioelt door deze flauwekul. Dat merk je pas als het geregend heeft of regent.
Zeiknatte broek dus:( inclusief wat eronder zit.
De laatste traktatie was een ferme hondemik die ergens onder lag bijna onzichtbaar. Bah! Maar ja liever een mik dan zon bijter bij de deur, ja toch?

215
Vrijdag de 20 e juli

Risico gebied , dat lees ik op t forum en ik heb ook zulke wijken met goede en nogal beruchte straten met dito inwoners.
Vandaag is het officieel schoolvakantie dus geen mutsen gespits met koters overal waar ze niet horen te lopen of te fietsen.
Het is rustig op wat bouwvak renovaties na, want nu wordt er weer stevig geklust blijkbaar. Bulten zand , aanhangers bouw busjes en gereedschap her en der. Natuurlijk dicht bij de huizen ertegen aan t liefste.
Voor mij obstakels dit maar ja je went er wel aan. Inmiddels top atleet geworden, hindernis en hordenlopen met de goede balans ook nog.
In een van de wijken was iets aan de hand. Vanaf een balkon klere muziek en knetterhard galmend over de straten en flats. Ik keek zo vanuit mn oog hoek en zag een aantal lui op balkon zitten met pils en luid meebekken met ???muziek.
Ik zag ertegenop om daar straks langs te moeten. Daar gooien ze af toe ook luiers en meer naar benenden. Je wilt niet weten wat.
Eenmaal daar aangekomen liggen overal breeduit fietsjes voor de brievenbussen en deur. Ik zigzag er mooi tuussendoor en dat lukt niet volledig. Vanaf boven hoor ik gemopper van Kun je niet uutkiekn richting mij.
Want ik schuif een fietsje een aantal meters opzij, zo in t plantsoen. Tja, dacht ik, voed ze eens op zeg.
Niks zeggend ging ik verder, negeerde ze gewoon. Dan hebben ze geen vat op je.
Maar het is wel een buurtje waa rje goed kan bezorgen hoor, er zitten gewoon een aantal rare pijassen waar je geen ruzie mee moet krijgen.
We hebben niet veel post vandaag dus vroeg klaar, komkommertijd dus.
Voor mij geen punt al is het wel weer wennen om met zon lichte fiets op pad te gaan.

216
Dinsdag de 24 e Juli

Zomer!!Heel vroeg beginnen we vandaag en dat was me lekker. Koel en precies goed. Met 3 kratten post ,ietsje meer dan de vorige keer is het nog niet bar veel.
Dus ook vroeg klaar en dan huppa pluk de dag, we gaan zwemmen vandaag.
Onderweg me paar keer flink gestoten aan oa een betonnen plantenbak die zo bereord geparkeerd stond, kon niet missen(hij stond er net want ik had m nog nooit gezien).
Dan paar keer een ware jungle om doorheen te moeten ploeteren, het was al een tijdje bar en boos maar ineens zit het potdicht. Staaner bij de deur 3 grote paprika planten in potten . zo verleidelijk !!
Maar dat doen we niet.
Het is wel te merken dat er heel wat op vakantie zijn of net bezig zijn te gaan. Dus veel caravans in de weg. Het kriebelt mij ook wel als ik dat zie.
Met deze prutzomer wil je weg of niet dan?

Voor mij is dit de laatste week en dan even vakantie. Niet zo lang , 3 weken maar op een heel jaar. Maak er ook geen misbruik van om maar vaak en veel vrij te nemen.
Zo we gaan de zwemspullen inpakken, het zit erop voor vandaag! Jippy!

217
Vrijdag de 27 e Juli

Nog een dag en dan.....vakantie! Dus vandaag tropisch warm gaan we weer zwetend van start. Net als gisteren met de kranten lopen dat was te doen totdat de hitte echt losbrak zo rond half twee. Ik was dan ook net klaar.
En het voelde echt alsof je uren en uren heb gelopen. Dat klopt ook wel want echt hard ga je niet, is ook niet goed voor je. Vele honden en katten kregen een aai van me en af en toe een babbel onderweg.
Vandaag ging het net zo, ik nam rustig aan de tijd en heb er ook best lang over gedaan. Helaas niet vroeg begonnen, mn collega wel hoorde ik want de Sandd post viel al in de brievenbus terwijl ik nog zat te onrbijten. MMM dat gaf wel extra boost om maar s op te gaan schieten want owee het wordt heeeeel warm vandaag.
Lange dunne broek aan tegen de doorns en verbranden. Benen houdt ik liever bedekt vraag me niet waarom. Nee neee nee zo lelijk zijn ze niet, de apen in Artis zouden er trots op zijn.
De waterfles zit bijna aan mn mond geplakt want je bent t meteen weer kwijt,maar je blijft zo wel iets koeler.
Petjes blijven thuis dat is me gewoon te warm op t hoofd. Dan maar pech gehad als mn face beetje verbrand.
Post . nl kom ik nog niet tegen vandaag, ze zullen later beginnen arme donders in die warmte.
Tegen twaalfen ben ik klaar en spring uiteraard direkt onder de sproeier. Helaas is deze tropen morgen voorbij, he toch net wanneer ik vakantie heb.
Drie weken vrij en dan zijn we er weer, en bij deze wens ik jullie ook meteen voor wie dat heeft een fijne vakantie en voor wie werkt: zet m op he!

218
Hallo allemaal en...hebben jullie me nog gemist mmm??
Net terug van vakantie, moest eerder terug ivm begrafenis en nu weer aan de bak met d epost.

Dacht ook even lekker relaxed te gaan beginnen met paar kratjes post. Maar niet heus, daar staat de chauffeur met een muur vol kratten voor mn deur, ik kijk en kijk nog eens en nog eens......he?? Hebben ze d epost op gespaard toen ik weg was?
Nou ja even dollen.....nee de Pc loterij deeld een prijs uit aan het hele dorp hier waarvan ik 2 wijken loop.
MM en dat zijn er nogal wat en dan 6 kratten gewone post ernaast gezet. Tsja dan sta je wel raar te kijken.
Om alles in huis te krijgen en ergens kwijt te kunnen was ook nog een hele toer. Later uit pakken nu eerst maar de gewone post sorteren en erna kijken wat de stroopwafels gaan brengen.
Dat later uit pakken heb ik maar gelaten dat werd de volgende dag, vandaag dus.

Het post lopen was weer heerlijk al ging ik beetje hard van stapel, met die rare stroopwafeldruk erbij ga je harder blijkt.
Na de eerste ronde pak ik toch wat stroopwafels mee en doe ze erbij. Maar handig is dat ook niet.
Na de 2 wijken ga ik meteen 1 wijk wafels uitpakken(smul smul) en wegbrengen al moet dat wel in 3 keer gebeuren.
Wat een gedoe en gefiets ondanks dat het wel vlot gaat. Aantal mensen zijn er blij mee zo te merken.
Te weten dat ik nog de grote wijk moet doen deze week ga ik nu maar s snel aan de late lunch!
Morgen is er weer een zoete wafeldag toch.