Marius schreef:Werd net weer gebeld over (alweer) een poststuk die niet aangekomen is. Van de Beta press ofzo??
Gelukkig zijn die klachten niet zo heel; erg ernstig, en komt ook niet elke week voor.. maar toch wel best regelmatig. En dan ga je toch aan jezelf twijfelen. doe ik het wel goed?
Nouja.. dat laat ik maar aan sandd over om te bepalen, ik doe mijn best gewoon, en zij doen maar wat ze niet laten kunnen.
Maar 1 vraag aan jullie.. steeds als er een klacht is, word mij de vraag gesteld wat voor een huis het is, hoe de brievenbus zit, hoe het er uit ziet... en dan moet ik echt goed nadenken hoor (doe het pas sinds een paar maanden, en om nu elke deur te weten??) Maar WAAROM willen zij dat weten iedere keer?
Het lijkt af en toe wel een soort test om te weten of ik mijn wijk wel goed ken ofzo?

Afdeling Sales / Kwalititeit wil graag de reden achterhalen waarom een poststuk niet is bezorgt
Men heeft per wijk een aantal "controle adressen" die door een extern bureau word benadert om na te vragen of een bepaald poststuk van een klant is bezorgt , wanneer en hoelaat
De vraag om wat voor huis, brievenbus ed. is te verklaren met het volgende sommige brievenbussen zijn lastig te vinden, of gesloten, verdwenen of te makkelijk toegankelijk waardoor post wordt gestolen
Een niet bezorgt post stuk kan verschillende oorzaken hebben :
1. Bezorger heeft niet bezorgt of te laat
2. Bezorger heeft zich vergist en het poststuk in de verkeerde brievenbus gestopt, kan gebeuren
3. Poststuk is niet op tijd geleverd op de vestiging en hierdoor te laat bezorgt
4. Drukkerij heeft een fout gemaakt en het betreffende poststuk had geen adressering , waardoor deze niet in het sorteer proces / bezorgproces is verder gegaan
en zo zijn er nog een aantal te noemen
Indien men een melding krijgt dat men als bezorger een klacht heeft in jouw wijk, vraag dan om welk adres het gaat en om wat voor soort poststuk.
Dit zo dat jij als bezorger bij een volgende keer extra kan opletten voor dit adres
Mvg Postman070