Re: De mens met de meter: Meten is weten?

13
@ Geertjan:

Dat is al eens eerder gezegd dat ik voor beide bedrijven zou werken. Daarin zijn ook al vooroordelen ingemaakt. Ik ga daar niet meer op in omdat dit niet het onderwerp is. Dat kun je wel lezen in andere zaken die ik gemeld heb in deze forum.

Je vraagt je af waarin ik dat gelezen heb. Dat heb ik in de e-mail gelezen en is beantwoord door PostNL e-mail services.
Laatst gewijzigd door verzendenenontvangen op 09 nov 2012, 22:16, 1 keer totaal gewijzigd.

15
Graag on topic. Ik heb hier geen zin in om dit weer over me heen te krijgen. Valse beschuldigingen en dan vooral niet goed na kunnen denken irriteert mij.

Persoon A. Werkt voor Sandd. Vervolgens gaat persoon A bij PostNL werken. Persoon A zegt Sandd op. Vervolgens gaat Persoon stoppen bij PostNL en treedt weer in dienst bij Sandd. Deze combinatie kennen de mensen niet in dit forum. Hoe kortzichtig kun je zijn. Vervolgens gaan er een aantal mensen van jullie zeggen en denken dat ik voor beide werk: Dat mag je helemaal niet doen hoor! Belerend en beterweter noem ik dat.

16
verzendenenontvangen schreef:Graag on topic. Ik heb hier geen zin in om dit weer over me heen te krijgen. Valse beschuldigingen en dan vooral niet goed na kunnen denken irriteert mij.

Persoon A. Werkt voor Sandd. Vervolgens gaat persoon A bij PostNL werken. Persoon A zegt Sandd op. Vervolgens gaat Persoon stoppen bij PostNL en treedt weer in dienst bij Sandd. Deze combinatie kennen de mensen niet in dit forum. Hoe kortzichtig kun je zijn. Vervolgens gaan er een aantal mensen van jullie zeggen en denken dat ik voor beide werk: Dat mag je helemaal niet doen hoor! Belerend en beterweter noem ik dat.
kleine reactie.
ik beschuldig niemand!
het verhaaltje wat je er na typt, komt mij helaas niet bekend voor! dus pas op wie je een betweter noemt! want niet iedereen is bekend met jou verhaal :(
Postbezorgster *religroup**sandd* :) is back since 8/7/13!

17
Ik heb het over de mensen die mij daarvan hebben beticht. En ik vind dit aanhalen niet terzake doende omdat dit niet het onderwerp is van de aangegeven topic. Als ik vraag aan PostNL hoe het met de controles zit wil dat niet zeggen dat ik daarvoor ook werk. PostNL is helaas de enige partij die hierop kan handhaven. Ik ben van mening dat dit anders geregeld moet worden. Ik vrees dat het straks het probleem van de postbezorger wordt. Nu gaat het nog op niet zoveel adressen. Maar dat kan veranderen zodra mensen in de gaten krijgen dat hier niet meer op gehandhaafd wordt. PostNL geeft aan dat ze het wel controleren.

Mensen worden niet meer zo snel aangeschreven.... Wel is het handig om bij nieuwbouw woningen dit goed te regelen, zodat dit gelijk goed geregeld is zeg maar.

Post bezorgers kunnen aangeven dat een brievenbus te ver weg is. Dit kan via Mijn Inzet Zorgen of in het bezorg rapport. Bij de concurrerende post aanbieders wordt niet verwezen naar dat je zulke meldingen kunt doen.

<<< echter een postbezorger moet dan wel goed kunnen inschatten of het inderdaad langer dan 10 meter is. Van mij mag het wel 25 meter zijn, het gaat mij er om dat er gewoon eerlijk uitbetaald wordt.... Nu is het niet zo een heel groot probleem maar kan wel groter worden nu de handhaving minder groot is. Het is wel in de wet geregeld: Ik vind niet dat PostNL het alleen recht heeft maar dat een onafhankelijke instantie dit gaat uitvoeren.

19
Meen je dit nou serieus V&O :shock:

Bij nieuwbouw zit dit al in het pakket van de architect, ga maar navragen bij een projectbureau.
Of heb je de illusie dat bij een flat de bussen er later in geschroefd worden.
Of bij 1gezinswoningen/2ondereenkap is de plek al aangewezen waar zelfs de keus is wat voor buitenbus je wilt hebben.
Als je nu eens minder op gaat letten wat er allemaal fout gaat of kan gaan zie je ook dat in die wijken de voordeur totaal geen brievenbus heeft, gewoon een draaiende plank met slot zonder gleuf.

En die zgn. meteropnemer is gewoon de medewerker onderhoud buitendienst, als er echt een fikse meningsverschil is over de (afstand) brievenbus mag hij/zij een rapportje maken.
En reken maar dat dan pas het gezeur begint tussen bezorger en geadresseerde.
99 van de 100 keer komt het niet zo ver, een (telefonisch) gesprekje doet wonderen ;)

20
Je maakt het jezelf zo moeilijk @VenO. We hoeven niet steeds (figuurlijk gezien) met een meetlat en een weegschaal rond te lopen. Alles hoeft en kan niet altijd precies volgens het boekje gaan. Soms moeten we zelf voor oplossingen zorgen. Soms heb ik het idee (is geen kritiek) dat je vergeet te genieten van je werk.
Dan fietsen we maar een paar meter om of verder en dan doen we er maar een paar minuten langer over.

Gewoon lekker gaan genieten van het leuke werk dat je doet. (Y)