Re: blogje har099bezorgster!

331
@har

ja dat is natuurlijk van de gekke har!
allereerst moet zo,n instructieblad bovenop alle post zodat je het direct in de gaten hebt.
maar als je een invalwijk hebt met 6 kratten zit je niet op zoiets te wachten.
17 verschillende ?

ik zou ze bij de afmelding (wanneer dat weer mogelijk is.. gewoon zeggen.. zoek maar een ander voor deze invalwijk.!
want jij hoeft niet de problemen die een ander veroorzaakt op te lossen.!

En.. zodra jij deze wijk loopt zijn er ook geen problemen meer, toch :mrgreen: (Y)

332
bezorgdagje 21-12-12

zo 8 uur, laat ik maar eens beginnen. was binnen 1 uur klaar en dat met 3 bakken. ik zeg wauw!! maar toch, geestelijk was ik ook niet 100% wakker en wist ik niet zo goed wat ik deed. inmiddels had me leidinggevende een e-mail gestuurt. die zei dat ik maar echt naar 1 adres hoefde te kijken. de groene amsterdammer. kreeg tevens de vraag hoelang ik de tijd hebt voor een invalwijk. en als ik hem wilt of ik hem dan tot in de eerste week van januari kon lopen.
mijn reactie daarop was.
Ik ben altijd beschikbaar voor 1 invalwijk. Voor hoelang het ook nodig is! Dus van mij krijg je een grote JA op je vraag!
inmiddels was ik klaar met me postwijk. het geniale aan me wijk is het ziekenhuis, sta je voor de deur, moet je op de intercom knop drukken. een man drukt er op, hoor je inneens *wie is daar?* de man *de postbode!* ik schoot in de lach, de man, tja dat zinnetje was het enigste waar ik aan dacht!

inmiddels was ik weer thuis en ik doe maar 4 bakken met post in me tas, ervaring is me bij dat een te zware tas dus nooit blijft staan tegen een lantaarnpaal! dus ik doe lekker me wijk, helaas kon ik bepaalde dingen dus niet bezorgen, dan was te brievenbus te smal of juist geblokkeerd. en het enigste waar ik nog heellang aan terug gaat denken. ik had 2 belastingpoststukken en van de sligro. ik zocht dus nr 25. ik zie dat er iemand thuis is. ik bel aan. ik zie een vrouw. ik zeg zo van *goeie morgen, ik had een kleine vraag, ik zoek nr 25, is dit nummer 25? die vrouw, ja dit is nummer 25! ik zo oke mooi aub. die vrouw kijkt me aan en doet de deur dicht. ik denk dat die vrouw echt dacht van, welke idioot hebben ze nou weer losgelaten in deze wijk? welke postbezorger geeft nou de belastingdienst personelijk aan een bewoner, tja ik dus!! ik was vandaag niet zo eenzaam, ik had de regio post om me heen vliegen, ze keekt erg vriendelijk maar niet heus!!! en ik had een folderbezorger die met een tas van reli group rond reed, dus ik automatich hey hoii geroepen. die man liep de zelfde route. en zei inneens van, wat bezorg jij dan??? ik keek naar me hand, had een hoopje belastingdienst en afschriften in me handen, ik nuchter, ik bezorg de post... ohhhh de post!! aha leuk. zat die jongen aan te kijken. En dacht, hopelijk zijn ze allemaal zo dom om te zien dat ik post in me handen hebt. ook kreeg ik de opmerking van, goh wat ben je vroeg. daarop antwoorden ik van, ja he? ik had zo iets van mijn god als ik te laat bent dan zeggen goh ben je laat en te vroeg ik weer ben je vroeg!!! moet ik soms smiddags komen??? dan zeggen ze vast Goh ben je optijd! ze zien me denk tegelijk komen met de postNLers? :lol:

ook heb ik een steuntje in me rug gekregen van me nieuwe baas, ze is blij met me en wauw dat er meer waren zoals ik :mrgreen:
Postbezorgster *religroup**sandd* :) is back since 8/7/13!

333
@Carla
Het is ook van de gekke, laatste keer dat ik groene papiertjes zag was in 2008! nee, zo ben ik niet. ik heb liever dat me invalwijk weer uit de aandacht gaat. dus ik ga even bikkelen om het voor elkaar te krijgen. en wie weet laten ze me ook weer ongezien deze wijk voor half jaar onder mij zitten. en dan komen ze er meestal pas achter, goh die heeft 2 wijken!!! :lol: ik neem aan als ze vragen of je een invalwijk wilt lopen, die al slecht belopen is. dat ze dan aan niet aan iemand gaan vragen die zelf ook zijn of haar best niet doet in hun eigenwijk of ze dan een invalwijk willen doen. tevens zover ik weet ben ik al sins 2009 klachten vrij!

334
@har

Gelukkig! heb je een redelijke depothouder!
want al dat extra werk = natuurlijk niet lekker.

zo lang je het kan doen lekker die invalwijk erbij nemen har!
is weer extra inkomsten. (Y)
red je het dan met je andere werk?

"je was niet zo eenzaam , je had de regio post om je heen vliegen" :lol: :lol:
hoe kan zo iemand nou niet vrolijk kijken als ze jou tegenkomt.
jammer dat ik je nooit tegenkom, lijkt me lachen :P

ps die jongen vond je gewoon leuk (Y)
Nu lekker lang vrij . tot donderdag :P
Laatst gewijzigd door Carla41 op 21 dec 2012, 20:11, 1 keer totaal gewijzigd.

335
@Carla
Het is een nieuwe. die de taken van de vorige overnam.
ik hou idd niet van extra werk!!! zo haat aan haha!

Zolang ik het kan doen, doe ik het ook! dat is het grote probleem niet.
met me andere werk heb ik het zo geregeld, dat ik na me post komt werken. vrijdag en dinsdag, ze zetten me op het rooster en hoef me alleen te melden hoellaat ik begon. ze weten dat ik ook een andere baan hebt.

dat lijkt je lachen? om mij tegen te komen? nou nou, 9 van de 10 keer hoor ik geen mens, heb me mp3 op dus ik hoor niks!

Die jongen me leuk vinden? die gooi ik zo in het gracht! hij was zo lelijk!!!! euwhhhh bij de gedachten!!! nooo Way!!!!!
Zeker lekker vrij!!! maandag wel de kranten doen voor reli group zelf! :)

336
@har

ach ja en nu na de drukke oktober en decembermaand wordt het in januari/februari een stuk stiller.
dan is er ook makkelijker extra werk bij te doen.

al mag het van mij langzamerhand wel weer gewoon structureel hoor.
als je twee wijken wil lopen dan moet dat gewoon kunnen.

of naar 3 bezorgdagen gaan, dat zou ik ook best vinden. :mrgreen:

337
ze zeggen dat het volgende week vrijdag druk wordt en we hulp moeten inschakelen als het ken. terwijl ik zelf gisteren zag dat het echt niet druk wordt!! :lol: ene wijk is 57 kg en de ander 26 kg.. tenzij dit nog veranderd, ik heb een makkie volgende week :)

338
@har

wat scheelt dat weer in kilo's plaatselijk.
niet veel post .. maar wel ruim 115 kg en slechts 300 poststukken..
dat wordt dan snel sorteren.. zullen wel reisboeken zijn.

en in het nieuwe jaar de 1e vrijdag wel lekker veel post(gelukkig :P )
ach de dinsdag post zal wel naar voren worden geschoven de komende twee weken.

339
bezorgdagje 28/12/12

ik zie dat me collega blogger nog niks heeft gepost! dus dan begin ik maar :lol:

ik had vandaag 10 bakken, 5 voor me eigen wijk en 5 voor de andere.
Had het zwaar te voorduren, met die stomme klinge boekjes... me fiets kon haast niet meer rijden.
Ik had namelijk zo instelling van, huppa dat gaat passen!!!! en ja hoor kreeg het voor elkaar om alles mee te nemen. Al moest ik wel in de gaten houden dat er niks uit de tas viel. ik had het vandaag echt met lantaarnpalen, anders bleef me fiets mooi niet staan he! ook had ik vandaag een vraag van een bewoner. Vind je het nou niet eng om in het donker rond te bezorgen? ik zo, nee, ik ben nog banger als het licht is, dan dat het donker is. overdag als het licht is ben ik namelijk banger dat ze in elkaar slaan dan als het nog donker is. klink vreemd, maar zo voelt het wel voor me!

anyway! op naar me andere wijk. daar werd ik gisteren nog voor gebeld. er was een afschriften niet binnen gekomen bij een bewoner, ik heel droog ik heb die dag zoveel poststukken gezien. ik kan het helaas niet voor de geest halen dat ik dat poststuk heb gehad. ik moest dus beschrijven hoe de huizen daar waren, dat ging als volgt. Gallerij, brievenbussen beneden, style trap en het begint niet van a naar c, maar van c naar a. dus ik heel nuchter, het kan zomaar zijn dat de poststuk dus verkeerd is beland. Moest er vandaag oplette en dan heb ik ook gedaan. ook bij deze wijk heb ik alles met veel moeite meegekregen. stomme klingel boeken!!! lag wel bijna met fiets en al in de gracht, dacht bij me zelf... zou ik nu bellen? en zeggen dat ik me fiets zie zinken in het water??? met post en al? en dan achteraf zeggen *grapje!!!!*? toen dacht ik van, nee dat doe ik maar niet dan nemen ze me niet meer serieus!!. ik dus post lopen, doe ik de poststukken van nr 33 in nr 31... heel handig!!! het is soms echt even zoeken en opletten welk nummer waar zit. Ook kwam ik in een straat een meneer tegen. ik was lekker bezig met de post. zegt die inneens van, op nummer 24 hoef je niks meer in te gooien, daar heeft de bewoner niks meer aan. dus ik zeg van hoezo dan? o die bewoner is gisteren begraven. en ik zeg wel op een lachwekkende toon van, ja dan heeft die bewoner inderdaad niks aan de klingel! ik schaamde me zo dood dat ik gewoon weg rende zodat ik zijn reactie niet zag. voor de rest had ik nog een poststuk van vorige week vrijdag in me bezit. dus ik klop weer netjes, ik bel aan.. ik denk nou ik kom zo wel terug! ik kom na 3 kwartier terug. winkel is open. ik loop naar binnen en zeg uit reflect van *deze pasten niet door de brievenbus.* de meneer kijk het poststuk aan en zegt * nee klopt die past inderdaad niet* en ik dus weer heel koppig van *als u het plankje nou eens achter die brievenbus weghaald, dan had die wel gepast meneer!* waarop hij antwoorden *dat doe ik inverband met vuurwerk* ik zo, hmzz, oke! en achteraf na dat ik klaar was, heb ik echt een haat aan kleine brievenbussen gekregen!!!!

340
Ja die Klingel en die Landal waren behoorlijk dik. Heb er 2 fietsroutes van gemaakt want dat schoot meer op. Het was lekker weer vanmorgen. Gewoon genoten. Voor volgende week vrijdag heb ik er nu in de 300 maar met heel wat minder kilo's. Geef mij maar vet veel post (800 stuks) met net 50 kg en zowat huis aan huis. Dat werkt lekker. Zeker als het dan gaaf weer is zoals vandaag. :D