ik ga zeker de thermo dingetjes zoeken weer.
ik heb handschoenen zonder topjes, anders houdt ik de post niet vast!
ze belde vandaag nog. ze zijde zo van * jij loopt al een tijdje een invalwijk van ons* nou we wilde even laten weten dat we nu allemaal bezorgers gaan bellen voor de komende weken. tenzij jij zegt dat je hem nog wilt lopen.* ik was daar heel nuchter in en zei, liever niet. ik hou in me achter hoofd dat het gaat sneeuwen of nog kouder wordt en moet rekening houden met me andere werk. dus hun belde weer terug, ze hadden 3 bezorgers benaderd. 1 zei de wijk is te groot, de ander zag het niet zitten en de 3de voelde zich grieperig! ik schoot in de lach. toen vroeg ze of ik volgende week nog tijd had. ik heel voorzichtig, ik ken alleen dinsdag dan ben ik nog vrij. vrijdag niet. dus heb nu dinsdag die wijk nog!
Re: blogje har099bezorgster!
412@har
nou en dan die topjes insmeren.. heb jij geen koude vingers..
houd het initiatief he har.. in deze periode vinden ze niet zo makkelijk nieuwe bezorgers.
.
ze mogen blij zijn met jou als je een wijk extra wil doen.
niet dat ze jou een gunst verlenen dat je die extra wijk van hun mag lopen..
nou en dan die topjes insmeren.. heb jij geen koude vingers..
houd het initiatief he har.. in deze periode vinden ze niet zo makkelijk nieuwe bezorgers.
.
ze mogen blij zijn met jou als je een wijk extra wil doen.
niet dat ze jou een gunst verlenen dat je die extra wijk van hun mag lopen..

413ja dat weet ik, maar ik heb een bepaalde grens! als ik merk dat ik niet gelukkig wordt met die invalwijk. dan heb ik het liever niet. en wellicht ken ik het wel lopen, maar dan moet ik wat schuiven en daar hou ik niet zo van
Postbezorgster *religroup**sandd*
is back since 8/7/13!

414dat bedoel ik, laat je niet overhalen als je er geen trek in hebt.
jij neemt de beslissing wel/niet.
als het mooier weer is, dan halen ze zo,n wijk ook zo weer bij je weg..als het hun uitkomt.
jij neemt de beslissing wel/niet.
als het mooier weer is, dan halen ze zo,n wijk ook zo weer bij je weg..als het hun uitkomt.
416bezorgdagje 15-01-2013
ik werd wakker, ik dwong me zelf niet naar buiten te kijken. me warme kleding aangetrokken. ff nog gezeten en ja toen moest ik er toch aan geloven. ik zag me achtertuin en toen dacht ik van, god nu heb ik dus echt de verkeerde schoenen bij me. post in de tassen gedaan en dan wandeld richting me postwijk. het was glad, en kon soms met moeite me fiets rijdend houden. en het vielt op een geven moment wel mee qua de kou, maar toch alles was warm behalve me voeten.
mensen keken me aan, waarschijnelijk omdat ze me veel vroeger gewent zijn, het was op dat moment dus 9 uur. heel veel pijn en moeite dus de post rond gebracht.
toen ging ik dus me tweede wijk doen. ik had alles al in de keuken neergezet, mocht ik dan natte poten hebben, dan scheelde me het ook weer opdweilen. ik al wandeld richting me andere wijk. natuurlijk smolt de sneeuw op zo smerige manier dat je op een geven moment toch gestrekt op de grond ligt! maar ik bleef gelukkig bespaart! maar werd al bijna weer terug gepakt, want ja, sommige gallerijen hebben dus van die stenen liggen die glad worden zodra er regen of sneeuw op komt. dus dat was even schrikken. ook hier heb ik dus heel voorzichtig aangedaan. kwam een postNLer tegen, ik moest best wel lachen, die probeerde dus een straat in te lopen met een loopkarretje vol met post. ik was iedergeval al gauw klaar dus kon weer lopen naar huis. ik ben vandaag wel 4 collegas tegen gekomen en toen dacht ik bij me zelf. zo zie je ze nooit en zo zie je er 4 a 5 op 1 dag!
vrijdag wordt een makkie voor mij! dan heb ik gelukkig maar 1 wijk en ga ik zeker me sneeuwschoenen zoeken!!!
ik werd wakker, ik dwong me zelf niet naar buiten te kijken. me warme kleding aangetrokken. ff nog gezeten en ja toen moest ik er toch aan geloven. ik zag me achtertuin en toen dacht ik van, god nu heb ik dus echt de verkeerde schoenen bij me. post in de tassen gedaan en dan wandeld richting me postwijk. het was glad, en kon soms met moeite me fiets rijdend houden. en het vielt op een geven moment wel mee qua de kou, maar toch alles was warm behalve me voeten.

toen ging ik dus me tweede wijk doen. ik had alles al in de keuken neergezet, mocht ik dan natte poten hebben, dan scheelde me het ook weer opdweilen. ik al wandeld richting me andere wijk. natuurlijk smolt de sneeuw op zo smerige manier dat je op een geven moment toch gestrekt op de grond ligt! maar ik bleef gelukkig bespaart! maar werd al bijna weer terug gepakt, want ja, sommige gallerijen hebben dus van die stenen liggen die glad worden zodra er regen of sneeuw op komt. dus dat was even schrikken. ook hier heb ik dus heel voorzichtig aangedaan. kwam een postNLer tegen, ik moest best wel lachen, die probeerde dus een straat in te lopen met een loopkarretje vol met post. ik was iedergeval al gauw klaar dus kon weer lopen naar huis. ik ben vandaag wel 4 collegas tegen gekomen en toen dacht ik bij me zelf. zo zie je ze nooit en zo zie je er 4 a 5 op 1 dag!

vrijdag wordt een makkie voor mij! dan heb ik gelukkig maar 1 wijk en ga ik zeker me sneeuwschoenen zoeken!!!

is back since 8/7/13!

417whoehoeee heb maar 2 bakken. alleen beetje min hoe dat is gegaan. de chauffeur haalde een stapeltje van 20 poststukken uit de 3de bak en nam de 3de bak dus weer mee terug. met gevolg dat me post dus niet in de postbakken past..
nu ga ik die postbakken echt verzamelen. als ik er ooit nog eens 4 hebt, dan houdt ik er dus 1 binnen!!!! vind het echt min dat de chauffeur gewoon 1 postbak mee terug neemt die je dan eigelijk nog nodig hebt! 

is back since 8/7/13!

418Dan zeg je toch gewoon dat je die 3e bak ook graag wilt hebben? 

ex Sandd Postbezorgster
419Wij hadden een brief er bij dat we moeten melden hoeveel bakken we hebben, ze komen er blijkbaar te kort of ze zijn bang dat ze als opslag gebruikt worden bij de bezorgers.
420Als ik een krat te kort kom, dan leg ik wel eens een bundel of twee/drie bovenop de krat die al vol is. Ik gebruik ook wel eens een boodschappenkratje als ik te kort kom. Onze chauffeur houdt in de gaten hoeveel kratten hij bij wie heeft achtergelaten en hoeveel hij er weer mee terug neemt.
Ik denk wel dat je er eentje voor de reserve mag gebruiken. Je kunt het altijd vragen. "Nee" heb je. "Ja" kun je krijgen.
Ik denk wel dat je er eentje voor de reserve mag gebruiken. Je kunt het altijd vragen. "Nee" heb je. "Ja" kun je krijgen.