Re: [elisa] [21-09-2011] Vervolg van de De Sanddvrouw Blog

351
Vrijdag de 22 e Febr

Veel heel veel post vandaag en het zou heel koud en guur worden. Wel droog gelukkig. Dik ingepakt, niet te, begin ik op normale tijd. Het is stil op straat want t is nog steeds vakantie.
Kom al snel een collega tegen die me waarschuwt voor Jack, de befaamde Jack Russel waar ik het al eens over had. Collega had m een rotschop verkocht zei hij. Goedzo! Ik moest nog naar die straat waar Jack welig tiert.
Jack is van Zigeuners die m laten rond zwabberen op straat, dat vinden wij en veel buren niet plezant. Paar Turkse buren gaven al aan binnen te blijven als Jack rondspookt.
Nou Jack kan van mij de boom in, ik schop m er zo in.
Veel loopwerk vandaag dus. En dat kost meer tijd, dus ik was aardig lang bezig. Maar van lopen blijf je warm dus geen last van de kou gehad en ....ik kwam Jack ook niet tegen.
Maar hij is aan de beurt dat is duidelijk.
Wijk 2 is ook veel loopwerk na de lunch, ook de jaaropgaven van ons zitten bij de post, nu weet ik precies waar een aantal collegas wonen ondertussen. Want ik zie ze nooit. En ik had er wel 5 in mn kratten waarvan ik er eentje ken.
Goed veel blauwe jongens, UWV, Makro en Teaterboekjes bij de post. En ook nogveel onmogelijke Nestle pakjes , Pedigree snabbels. Kan de pret niet drukken.
Nou Jack was er blij mee geweest denk ik maar die kreeg geen snabbel,helaas Jack.
Eenmaal klaar en thuis achter de koffie kom ik een beetje bij, ben wel uitgewaaid dacht ik zo.

352
Dinsdag de 26 e Febr

Lees net dat Slagvaardig Vitens erbij had, nou dan zullen wij die as vrijdag wel krijgen. Pffff.
Ja inderdaad pfffff, blubber en lood in de benen vandaag. We hadden weinig post en in een piep klaar. Wat een verschil met afgelopen vrijdag. Dan loop je je de blubbers maar ok even een kleine pauze is ook wel lekker.
Grijs en saai vandaag, ook amper een mens op straat op paar bouwvakkers na. Het is niet meer zo koud dus de handschoenen kunnen uit. En dat zeg je bij 5 graden, kun je nagaan.
Ik kom gezellig nog een bekende tegen en we hadden even een gezellig onderonsje. Eenmaal verder heb ik het toch aardig koud gekregen van het stilstaan.
Hier een daar liggen nog dikke sneeuw resten dus verraderlijk glad. Maar daar trap ik niet in.
Ben snel klaar en wip de super in op de terugweg. Is dat ook weer binnen.
Plof neer bij een lekker bord groente soep thuis, dat gaat er wel in. Zelfgemaakte he!

353
Vrijdag de 1 e Maart

Het is weer grijs en koud brrrr, maart he, maar het is gewoon dik winter vandaag. Gezellig was het wel, paar kennisen gezien en aardig gekwekt even. Weer op de hoogte haha van bepaalde zaken.
Collega had lekke band die liep me tegemoed balend. Dus ik vissen waar en hoe maar de gevaarzone lag buiten mijn wijk, pfew gelukkig.
Ik had 6 kratten vandaag en lekker volgeladen ook. Dus aardig bezig geweest met twee stops voor rust, een klep pauze dus en een banaan pauze. Spannend was het niet vandaag. Maar alles liep lekker en vlot dus ik klaag niet.
Veel dokters brieven er extra bij, dat zal wel een oproep zijn voor iets en tandarts kaartjes van ja echt stevig dik papier.
Maar zo klein dat ze overal tussen vliegen. Paar doosjes met hondebrabbels en geschenken. Die gelukkig door de bussen gingen.
Geen Vitens erbij wel Rabo en wel heel veel Rabo. Koud kreeg ik het toch uiteindelijk, mn handen werden helemaal stijf. Logisch ik had honger! Het was al over lunchtijd heen. Dus snel alles afwerken en naar de kippesoep.

354
Dinsdag de 6 e Maart

Wat een lol vandaag en wat een zon! Zware post dus volgeladen gaan we op pad. En al meteen komt de ergenis, in elke brievenbus hangt een zak van Leger Des Heils. Grrr. En niet alleen dit maar ook veel folderpakketten. Een paar is niet erg maar dit?
Natuurlijk kan ik ze niet betrappen, die zijn ws al heel vroeg begonnen vandaag of gisteravond laat?
Het gaat de hele wijk door. Maar het lekkere weer maakt veel goed!
onderweg verwen ik me zelf met een flesje Actimel en als ik mn mond eraan zet snijdt het dekseltje mn lip open. Bloeden!!
Zakdoek erop maar die is wit dus het lijkt megaerg zo. Tja wat moet je dan.
Het stopt na een tijdje en de lol van dit soort drankjes is er af dat snap je. T was een aanbieding zodoende.
Ik heb altijd bidon water mee maar dit was een extraatje.
De eerste wijk is vlot gedaan, 4 volle kratten waren dat. En wijk twee had 2 volle kratten die was ook zo gepiept.
Thuis even aan de kippensoep en in de tuin aan de gang. Wat ik al zoveel mensen zag doen vandaag, wat dat betreft was het gezellig. Mensen zijn vrolijk. Ik ook!

355
Vrijdag de 8 e maart

Vrouwendag vandaag en dat is te merken. Nou ehm op de radio en in de krant...verders nul zero noppes vrouwendag, net zon eentje als altijd.
Veel Spoor en Cenz , Makro, Klingels en Bon Prix. De ellende met de makro is het geplak en de dikte, wat een frommels zijn het als ze door strakke bussen moeten. Vouw je ze dubbel, denk je dan, dat gaat beter, nee hoor, frops helemaal gepropt dat ding.
Koud is het ook, maar dat wisten we dus lekker in de warme kleding. Muts weer op.
De fiets valt 2 keer om, direkt achter elkaar, hoe dom kun je zijn of........nou ja ik negeer mn irritatie maar.
Hier en daar staan stellages voor huizen en dan moet je ertussen door, dus ik mik precies de post in de geopende deur, bingo!
Ga niet klimmen dat snap je.
Het stinkt hier overal naar poep want de plantsoenen zijn bemest in mijn 2 wijken, blah bah bah! OOk hebben ze de hekjes verwijdert overal, dat moet dan zonodig. Voor mij minder leuk want het waren hele goede plekken voor de fiets.
Maar het zal nodig zijn tegen de verpaupering, nieuwe plantsoenen.
Het gaat vlotjes vandaag en het is droog, later komt de zon nog af en toe hoe heerlijk!
Genieten dus, ja ook tijdens de rondes!

357
Leuk die mooie zonnebloem Geertjan. Staat vrolijk. Doe dat maar vaker. Ik krijg meteen zin in de lente. Wat een wonderlijk stukje natuur is zon bloem. Vandaag vond ik het niet koud. Had mijn jack zelfs een stukje open gedaan. In één straat tilde ik me een breuk aan de zware stapel post. Er zaten wat Klingels en andere dikkere dingen tussen. Had de trolley aan het einde van een andere straat (die erop uitkomt) gezet en was gaan lopen. Gaat sneller zo. Het schoot in het geheel best op.

358
Wow! Wat een mooie zonnebloem!! Dankjewel hoor daar wordt ik heel blij van en.......het is mijn favoriete bloem, goed gemikt :)

Het is vies koud nu en er komt sneeuw hoorde ik, morgen al. Denk je holadijee het is eindelijk lente in twenthe maar niet heus.
Nou ik had de hele wintermikmak uit gewassen die zijn weer fris en schoon voor komende week. De termobroek maar weer aan...en gaan met die banaan.
Jullie zullen ook wel balen onderhand. Maar schrale troost ......het wordt wel een droge koude week.