Re: VEEL POST bij Sandd

833
@djaena

gelukkig ben ik nog niet knettergek.. :lol:
ik heb veel straten met lange tuinen en dan is 15 huizen heen en terug niet zo klein.
maar werk in de stad en dan is het minder veilig mijn fiets uit het oog te verliezen.
of op slot zetten.. maar dat doe ik alleen als ik een flatbebouw inga.

@marcel
juli i s wel De stille maand.. maar voor de rest.. steeds je fiets meenemen en bij elk hekje stoppen
dat vind ik niet lekker bezorgen, maar ieder doet dat wat hij/zij zelf het prettigste vind (Y)

835
Carla41 schreef:afhankelijk van het gewicht.. kan je best 3 - 4 kratten per keer meenemen marcel.
ik heb de laatste tijd voor mijn vaste wijk gemiddeld 2 kratten, dat is niet veel dus ik hoop dat het wat meer gaat worden en met de 2e wijk zijn dat er totaal 4. 1x heb ik er 9 gehad voor 2 wijken dat wel maar zoveel heb ik na die tijd nooit meer gehad, is wel veel hihihi maar ik merk dat het sorteren na een paar keer sneller gaat
Sinds Maart 2013 bezorger bij Sandd

836
die kleine enveloppen o.a van de postcode loterij volgens mij heb ik ook wel eens gehad en die zijn erg irritant, die van de staatsloterij gaan nog wel. Mijn wijk is o.a mijn straat dus ik kan gemakkelijk een keertje tussen door naar huis maar bij een grotere afstand is dat lastig.

16 is wel erg veel pfff vooral inderdaad bij het sorteren. Ik heb me zelf aangeleerd om voordat ik de post in de brievenbus doe toch even extra te controleren of ik het juiste adres heb, ik bedoel fouten zijn zo gemaakt.
Sinds Maart 2013 bezorger bij Sandd

837
@marcel

zijn het echt heel kleine formaten( een kwart van een belastingenvelop..) of doosjes o.i.d.
dan voeg ik die er niet tussen.. maar doe het los in de fietsmand. en pak dat stapeltje er elke straat even bij
en haal de ex. die ik nodig heb eruit..
zo krijg je ook niet van die stapels met hele grote en piepkleine formaten door elkaar.
voor de rest.. per woning , kleine formaten bovenop de grootste onderaan.

en als het regent... houdt 1 ex. wat groot is en geseald.van j e laatste straat los bij de hand
en leg die tijdens het lopen bovenop je stapel post.. zo wordt je post niet nat (Y)
en zonodig ook 1 groot geseald formaat van de laatste straat onderop je stapel op de arm..
anders wordt de onderste post alsnog doorweekt .. door je eigen mouw/jas e.d...

maar geniet vooral van het buiten zijn, op het moment dat jij dat wil zolang het maar tussen 8 - 18 uur is.
vrijheid (Y) (Y)

839
@Carla41
Dat van die klein envelopjes is een goede tip, die ga ik ook maar eens proberen. Ik vond die staatsloterij dingen al lastig.

@Marcel
Ik check het adres en huisnummer ook altijd nog even tijdens het lopen, voordat ik het in de brievenbus doe. Ik moet dan alleen niet vergeten om ook te kijken waar ik loop :lol: :oops:

840
@djaena

:D :mrgreen: (Y)
succes morgen met sorteren..

bij regenachtig weer.. pas op met houten bielzen! spekglad. :cry:

en bij scherpe brievenbussen.. nooit je vingers er doorheen.. die hoef je niet te bezorgen :lol:
druk met je ene hand die klep open.. en knal die post naar binnen. (Y)

hoe herken je een beginnende postbezorger..? met een pleister om zijn/haar (ontbrekenden topje).
Laatst gewijzigd door Carla41 op 07 aug 2013, 22:48, 1 keer totaal gewijzigd.