Re: VEEL POST bij Sandd

872
Vwb: Dat filterpost-verhaal. Ik neem aan dat dit slaat op het postfilter, waar mensen zich kunnen aanmelden, als ze geen geadresseerde reclame meer willen ontvangen van bijv. de Postcodeloterij?

Ik vind het erg vreemd dat de bezorger de post er uit zou moeten vissen. De afzender zou gewoon de mensen die bij het Postfilter aangesloten zijn uit zijn adressenbestand moeten schrappen. Nu lijkt het me erg omslachtig.

Of heb je het nu over iets anders dan het postfilter, bijv. post die eruit gefilterd moet worden omdat de geadresseerde failliet is, verhuisd of overleden?

Dat laatste doen we wel bij PostNL, en dat gebeurt in de voorbereiding mbv zgn attentiekaarten. Dat zijn mapjes met stickers, die sorteer je mee, en bij het op volgorde zetten controleer je dan het betreffende vakje op de sorteerkast op post waar de zelfde naam of bedrijfsnaam en adres op staat als op de attentiekaart. In het mapje zitten stickers met het nieuwe adres (bij een verhuizing), of met het adres van de bewindvoerder (bij een faillissement), en die plak je dan over het oude adres. De geadresseerden moeten deze service overigens wel eerst aanvragen, en het is uiteraard ook niet gratis.

Maar we hebben geen attentiekaarten van mensen die geen post willen van een bepaalde afzender. Als mensen dat niet willen moeten ze dat bij de afzender doorgeven (of via http://www.postfilter.nl), en het is dan aan de afzender dat hij die mensen dan geen post meer stuurt.

Re: VEEL POST bij Sandd

873
Newman schreef:Vwb: Dat filterpost-verhaal. Ik neem aan dat dit slaat op het postfilter, waar mensen zich kunnen aanmelden, als ze geen geadresseerde reclame meer willen ontvangen van bijv. de Postcodeloterij?

Ik vind het erg vreemd dat de bezorger de post er uit zou moeten vissen. De afzender zou gewoon de mensen die bij het Postfilter aangesloten zijn uit zijn adressenbestand moeten schrappen. Nu lijkt het me erg omslachtig.

Of heb je het nu over iets anders dan het postfilter, bijv. post die eruit gefilterd moet worden omdat de geadresseerde failliet is, verhuisd of overleden?

Dat laatste doen we wel bij PostNL, en dat gebeurt in de voorbereiding mbv zgn attentiekaarten. Dat zijn mapjes met stickers, die sorteer je mee, en bij het op volgorde zetten controleer je dan het betreffende vakje op de sorteerkast op post waar de zelfde naam of bedrijfsnaam en adres op staat als op de attentiekaart. In het mapje zitten stickers met het nieuwe adres (bij een verhuizing), of met het adres van de bewindvoerder (bij een faillissement), en die plak je dan over het oude adres. De geadresseerden moeten deze service overigens wel eerst aanvragen, en het is uiteraard ook niet gratis.

Maar we hebben geen attentiekaarten van mensen die geen post willen van een bepaalde afzender. Als mensen dat niet willen moeten ze dat bij de afzender doorgeven (of via http://www.postfilter.nl), en het is dan aan de afzender dat hij die mensen dan geen post meer stuurt.
Het gaat hier om overheidspost die niet bezorgd mag worden.
Sandd noemt dat filterpost maar het heeft niets te maken met de door jou genoemde postfilter.nl

Re: VEEL POST bij Sandd

879
34kg Zover ik gekeken heb valt het mee qua onhandige zware poststukken gelukkig 3.5 krat voor mij veel blauw gezien, ik zal ze zo eens nader inspecteren eerst even de aardappels schillen!

Ik zag net op facebook dat de fiets eruit is gegaan, en ook iemand had een bericht gepost over nieuwe bloktijden.

Re: VEEL POST bij Sandd

880
@dtb

ok fiets eruit? nou dan doen wij het morgen weer op ons eigen karretje. :D

bloktijden dtb , zo 1 x per jaar krijg je een update. soms verandert het drastisch, soms niets.
als er depots worden samengevoegd kan het zijn dat met de tijden wordt geschoven.

wat dat betreft zit jij wel heel erg goed hoor dtb :lol:
cron