Welk ziekenhuis? Dan sturen we die zeurende koters daar voortaan naar toe.denieuwe schreef:Van tijd tot tijd krijg ik bij het ziekenhuis de vraag of ik alsjeblieft een berg elastieken wil meenemen, anders verzuipt de receptioniste er in
Re: Wat maak jij zoal mee tijdens je postrondes?
132

Maar hoe komt die receptioniste aan al dat elastieken?
ex Sandd Postbezorgster
133Vraag ik me ook af, niet van mij! Haha, is ze straks van d'r elastieken af, maar aldoor zeurende koters aan de baliepostgirl schreef:![]()
![]()
een goed idee.
Maar hoe komt die receptioniste aan al dat elastieken?

135Bij mij vragen soms zowel volwassenen als kinderen om postelastieken. Ze maken er soms zo'n bal van. Ik heb wel eens een handje bij iemand in de brievenbus gegooid. En heel soms geef ik er een paar. Ik heb er dan ook heel veel, omdat toen ik 2 jaar geleden ook voor VSP bezorgde, ik eens een vuilniszak vol kreeg. Nu kom ik om in die dingen. 

136Sommige mensen schijnen te denken dat ik nu ook een depot voor gevonden voorwerpen ben. Zo kreeg ik vandaag een kenteken bewijs van een auto. Ik heb het maar afgegeven aan de wijk agent. Hopelijk komt het weer bij de eigenaar.
137Ik kan je 1 ding vertellen en dat is dat ik ontzettend veel zie liggen op straat. Je zou zo een winkel kunnen beginnen, in die zin als je t allemaal mee zou gaan nemen. Nu zag ik weer DHL fietstassen en schoudertas liggen, huisraad hier en daar en in deze wijk worden ze vaak uit huis gezet, vandaar dus.
138Smetvrees?
De bewoners hadden een briefje opgehangen dat er geen post bestemd voor hun rechter buren bij hun mag worden aangeboden vanwege besmettingsgevaar.
Komt het toch per ongeluk bij hun in de bus dan geven ze het niet af.
Als het echt zo erg is moeten de mannen in witte pakken toch langskomen?

De bewoners hadden een briefje opgehangen dat er geen post bestemd voor hun rechter buren bij hun mag worden aangeboden vanwege besmettingsgevaar.
Komt het toch per ongeluk bij hun in de bus dan geven ze het niet af.
Als het echt zo erg is moeten de mannen in witte pakken toch langskomen?

139Nou, als die buren de een of andere, enge, ernstige ziekte zouden hebben, dan zouden ze toch in het ziekenhuis liggen? Of misschien hebben ze hepatitis of Aids of zijn ze HIV-besmet. Dan loop je geen risico als je een poststuk afgeeft toch?
Sommige mensen zijn zo onwetend.
Sommige mensen zijn zo onwetend.

140Tja, sommige mensen hebben een fobie. Smetvrees is ook een fobie. Met hun verstand weten ze wel dat het onzin is maar emotioneel voelen ze overal gevaren van bacteriën, virussen enz. enz. Ze wassen talloze malen hun handen en poetsen alles af wat iemand buiten het gezin aangeraakt heeft of als ze zelf iets aanraken. En post is in veel handen geweest. De afzender, depot, bezorger. Die kunnen allemaal wel besmet zijn (volgens hen). Een flinke serie sessies bij een therapeut kan ze er misschien wel vanaf helpen. Maar dan moeten ze wel die aanvraag indienen en de huisarts moet een verwijsbrief afgeven. Voor de vergoeding van die serie.