Re: [elisa] [21-09-2011] Vervolg van de De Sanddvrouw Blog

471
3 januari

Happy New year everybody overhere!

Its our first delivery in 2014 today.

Well what should I say...., its starting with rain and grey skies.
Goed we gaan over op Hollands, ik had net mn Amerikaanse vrienden gemaild, nu zijn jullie aan bod met een kervers 2014 blog.

Wat brengt het vandaag, veel blauw en NS enveloppen. Bon Prix die altijd zeer watergevoelig zijn. Hoe vaak zijn de adressen er niet vanaf gewassen .....nog net leesbaar dat wel.
DE Klingels en Reisboeken zijn gelukkig achter ons. En dat vreselijke geknal ook.Iemand had het over hondenoren hier nou eerlijk gezegd hoef je die niet te hebben want mensen oren worden dusdanig gepijnigt. Wat je erook in stopt of op doet.

De zon breekt al door en perfect gewoon om nu t e werken. De paar Post nllers, mannen, groeten niet als ik ze toeroep met hoi. Er lopen hier altijd paar sjaggos bij. Waarom doe je dit werk dan vraag ik me wel eens af.
Dinsdag zijn er wel 2 gaten in mn broek gebrand van rond vliegende troep, dat zag ik ook pas toen ik die broek in de was deed.
Verhaal de schade maar eens........en tuurlijk was het mn nieuwste , een soort termobroek en dat brand als een gek.

Het was niet veel dus ik sjees lekker door, doe zoveel mogelijk op de fiets en dat kan in deze wijk, heerlijk.

Geen lekke band gelukkig want er ligt toch glas overal nu. Niet normaal meer. Op de terug weg pak ik altijd de Appie even mee, voor de grutten en dat is superhandig. Met die grote tassen kan je wat voer, ehm fourage kwijt.
Hoef je daarvoor er niet meer uit.

474
7 januari

Moet toch een ding zeggen over de Pc loterij, waar zijn ze in godsnaam mee bezig? Papier verkwisten?
Met sorteren al, hoeveel huis nummers er al dan niet eens bestaan, of hebben bestaan maar al jaren gesloopt zijn.
Hoe verzinnen ze het om ook adressen te maken opstraten waar geen huis aan staat. Dat zijn doorlopers in de wijk met parkeerhavens.
Hoe dom kan deze organisatie toch werken, geld zat daar niet van.
Dan nog eens de herhaal flauwekul in die brieven, lijkt wel brainwashing haha!

Goed ik bezorg dan wel de adressen die bestaan en dat zijn er meer dan genoeg. Het is de hoofdmoot voor vandaag.
Met een lekker zonnetje heb ik niks te klagen, de loeiwind is ook niet erg. Dit is perfecte winter temperatuur yes!
12 graden!!
Ik had wel pech want ik kwam die mopperkerel weer tegen, hij ging me tekeer. Er kon geen normaal woord af, stuk sjagrijn .
Over jullie maken allemaal krassen op mn autos en jullie moeten daar de fiets parkeren bla bla.
Vast herkenbaar hier op t forum denk ik.
Of dat er weer kletsnatte folders half uitstaken van de TVO.
Kwam ook een oude sport kameraadje tegen en even bijgekletst, oeps de tijd vliegt voorbij.
Tja ik heb een lange sportschoolreputatie dus dan ken je wat luitjes.
Heb ook nog een poos fanathiek gebodybuild maar door de zwangerschap daarmee gestopt en weer terug naar de fitness toen.
Goed dit is duidelijk historie, vind er geen zak meer aan in een sportschool, zelfs een allergie opgebouwd haha!
Als ik een apparaat of halter zie krijg ik vluchtneigingen, prrrrrt weg wezen.

476
PCL zorgt vandaag voor de meeste inkomen... was BIJNA huis aan huis! haha

Maar wat je zegt... al die huisnummers die niet bestaan! Elke keer zit er weer het beruchte huis tussen die in de jaren '80 al gesloopt is haha! Of straten die max. lopen tot 50 en PCL loopt door tot 60.. terwijl die nog nooit bestaan hebben haha.

En dan heb ik het nog niet eens over al die verkeerde namen op de enveloppen. Oud-bewoners die 10 jaar geleden al verhuisd zijn. Vooral 4 straten in mijn wijk staan bekend als 'doorstart woningen'.. lees: bewoner woont er niet langer dan 2 jaar in
Dus heel veel verkeerde namen op de enveloppen van PCL en dus wordt ook altijd wel door een paar aangehouden dat ik ondertussen toch echt wel weet dat zij niet 'mevrouw Bakker' is maar 'mevrouw Slager' (is voorbeeld). En wel 100x mag ik hetzelfde verhaal uitdragen (soms idd 100x tegen zelfde persoon :P) dat wij bezorgen op NUMMER niet op NAAM! :P Ik denk dat ik voortaan maar een bordje mee neem waar dit op staat hahaha

477
10 januari

Zonnetje en heerlijk buiten nu. Met vrolijke boost start ik mn ronde. Alles zit mee totdat ik me heel hard stoot aan de enkel. Ach blauwe plek erbij, so what.
Later denderd er een loslopende rottweiler op mn fiets af en wil in de banden bijten. Luisterd niet naar zn roepende baas en dolt lekker verder met de fietsband.
Ik roep ook al Ho en Nee, maar t beest heeft poep in de oren.
Steeds moet ik stoppen en dat vind ie geweldig. Dan pak ik zn hals band maar aan en geef m aan zn baas, t is wat.
Nog een paar honden die voor hun huis op de stoep keutelen maar allerliefst knuffels komen halen. Honden dag???
Maar niet heus, op het verste stuk van de wijk zwiept de ketting eraf. Ow wat balen dit.
Dus meteen actie en de fiets op de kop zetten, de post even goed vastzetten zodat t er niet uitvalt.
Maar nee t lukt me niet, met koude handen heb je zowiezo al geen grip en kracht. Dus ja de rest maar lopend en zo snel mogelijk iemand vinden dit dit zaakje kan maken.
Eergisteren vloog mn voorwiel er al uit van een andere fiets, nu dit. Toen moest ik een pokke end lopen nu lekker niet. Want een goede vriend kan m meteen maken zo lief!
Dus even een thee en plas/klets pauze er bij en ik kan zo weer verder, t zit een keer mee.
Het weer ook het blijft zonnig.
De mopperkerel is er niet ,zn auto was weg, dus dat scheelt ook weer.