Als pakketbezorger moet je soms wel de regels overtreden om een pakje te kunnen bezorgen, maar natuurlijk is het niet de bedoeling dat je een doorgaande weg blokkeert met je bus(je). In een normale straat in een woonwijk kan en mag je, naar mijn idee, best even stilstaan mits het snel gaat. Als je namelijk bij elke stop een parkeerplaats moet zoeken en je auto daardoor moet uitzetten, ben je de volgende dag nog bezig en is je auto na een maand, om het netjes te zeggen, naar de filistijnen.
Afgelopen donderdagavond stopte ik nog in een smal straatje. Ik pak het pakje, bel aan, er wordt gelijk open gedaan, geef het pakje, loop snel terug omdat ik zie dat er een auto achter me stopt, stap weer in en rij ongeveer 50m verder om netjes aan de kant te gaan. Dit alles in totaal heeft nog niet eens 1 minuut geduurd. Komt die man ineens naast mij stilstaan: "Ja, je bent zo druk bezig. Je rijdt beroerd, je parkeert beroerd. Dit zal je een keer duur komen te staan, jonge." Ik kreeg niet eens de kans om te reageren, want toen reed hij alweer weg. Hij heeft misschien 30 seconden moeten wachten. Wowww, dat is zwaar zeg
Zelf moet ik ook wel eens wachten op mensen die in de weg staan, maar dan ga ik toch ook niet zulk commentaar leveren. Nee, ik accepteer het gewoon en wacht netjes of ik rij achteruit en zoek een andere route. Ik was die avond trouwens verre van druk en reed gewoon normaal.