Re: App verplicht stellen..

161
Doro schreef:@Trudyh,

Maar zelfs Postnl geeft die dingen niet mee aan hun postbezorgers.
Misschien is dat mobiel contract beter dan bij Sandd.
Maar zij moeten wel in de stromende regen met hun mobiel pakketjes scannen.
Sorry, maar je hebt de diverse hier geposte informatie niet goed gelezen. Postnl geeft `die dingen` namelijk wel aan hun postbezorgers in de vorm van een prepaid telefoon. Daarnaast krijgen ze een maandelijkse vergoeding van 5 euro om een prepaid tegoed te kopen om hun werk te kunnen doen. En het in de stromende regen scannen van pakketjes wordt bij Postnl zo nodig vergoed (eventuele extra uitlooptijd of in geval van schade aan het toestel). Ook bij Sandd zal je in de stromende regen je mobiel moeten gebruiken want ze gaan de dienst Extra zeker invoeren waarbij je in de nabijheid van de brievenbus de bezorging van een poststuk moet bevestigen op je mobiel. Dit echter zonder enige vergoeding, dus de totale regeling is van Postnl vele malen beter dan die van Sandd.

Re: App verplicht stellen..

162
@trudyh

dank voor je reactie.
Ik vind het nog steeds meer dan vervelend dat je onvrijwillig je post baantje kwijt raakt.!
Na 14 jaar, dat houd je niet zo lang vol als je het ook echt leuk vind om te doen.

dus jouw eerste bericht: Zojuist heb ik de brief ontvangen van Sandd waarin ze vertellen dat mijn contract niet verlengd wordt. En dat allemaal omdat Sandd geen 78 euro per jaar wil betalen voor iets dat zij willen.: "
klopt niet?

je wordt niet ontslagen omdat je de 6,50 niet wil betalen maar omdat je contract voor bepaalde tijd na 1 jaar eindigt?
ik weet de reden niet maar is het mischien je leeftijd?

ik kan me niet voorstellen dat sandd jou gebruikt als; "Af en toe denk ik weleens dat ik als afschrikwekkend voorbeeld word gebruikt en Sandd precies in de kaart speel door dit hier te vertellen. Zo van ïk zal die 6,50 euro maar betalen anders word ik ook ontslagen..."

als sandd of jij iemand ermee wil afschrikken dan moet je dat niet hier plaatsen maar op sandd facebook.
daar zijn mensen actief in het reageren over de app .

maar dan moet je verhaal wel waar zijn. :(

I

Re: App verplicht stellen..

163
Sanddyman schreef:
Doro schreef:@Trudyh,

Maar zelfs Postnl geeft die dingen niet mee aan hun postbezorgers.
Misschien is dat mobiel contract beter dan bij Sandd.
Maar zij moeten wel in de stromende regen met hun mobiel pakketjes scannen.
Sorry, maar je hebt de diverse hier geposte informatie niet goed gelezen. Postnl geeft `die dingen` namelijk wel aan hun postbezorgers in de vorm van een prepaid telefoon. Daarnaast krijgen ze een maandelijkse vergoeding van 5 euro om een prepaid tegoed te kopen om hun werk te kunnen doen. En het in de stromende regen scannen van pakketjes wordt bij Postnl zo nodig vergoed (eventuele extra uitlooptijd of in geval van schade aan het toestel). Ook bij Sandd zal je in de stromende regen je mobiel moeten gebruiken want ze gaan de dienst Extra zeker invoeren waarbij je in de nabijheid van de brievenbus de bezorging van een poststuk moet bevestigen op je mobiel. Dit echter zonder enige vergoeding, dus de totale regeling is van Postnl vele malen beter dan die van Sandd.
En wederom weet je totaal niet waar je over praat. Bezorgers krijgen wel degelijk een vergoeding bij het bezorgen van een extra zeker poststuk.

Re: App verplicht stellen..

164
@sanddyman

Doro heeft het over "die dingen": en doelt op : een scanapparaat van pakketbezorgers.
jij hebt het over "die dingen" en doelt op een smartphone. lijkt me gevalletje leesverwarring? :D

en er is inderdaad gemeld aan de bezorgers dat er een extra vergoeding is voor het bezorgen van de " Extra Zeker Service Post.".
dat het minder zal zijn dan bij Postnl is te verwachten, maar dat is iets anders dan : zonder enige vergoeding.


het zou wel prettig zijn als we de discussie voeren gebaseerd op de feiten die we hebben en niet n.a.l.v. gissingen.
mischien is de berichtgeving vanuit sandd ook toe aan :roll: verbetering
Laatst gewijzigd door Carla41 op 30 nov 2016, 18:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Re: App verplicht stellen..

165
Ik heb ook op de site van Postnl gekeken wat ze melden over het gebruik van een smartphone.
Waar ik van schrok is dat ze je met die mobiel allerlei andere dingen willen laten doen dan alleen maar post en pakketten.
Ik las over het melden van volle vuilcontainers en ook waterstanden opnemen
In die tussentijd dat je met je kop in de kruipruimte hangt om de stand op te nemen kan in de tussentijd je fiets met al die pakketjes worden leeg gejat.
Of je fiets staat er helemaal niet meer.
Dus juich maar niet te vroeg over zo goede smartphone regeling.
Af en toe vraag ik me af waar ze in godsnaam mee bezig zijn in hun ivoren torens.

Re: App verplicht stellen..

166
Carla, dat er niet in de brief staat je contract wordt niet verlengd omdat je geen 6,50 euro wil betalen wil niet zeggen dat dat niet zo is. Er is namelijk een aantal keren telefonisch contact geweest tussen mij en de coordinator waarin hij letterlijk gezegd heeft dat als ik die 6,50 euro niet wil betalen, mijn contract per 1 januari niet verlengd wordt. Nu hoef je dat natuurlijk niet te geloven en als jij wilt denken dat mijn contract vanwege mijn leeftijd niet verlengd wordt, staat je dat vrij, gelukkig weet ik zelf wel beter.
En niet alleen op Facebook is er een onderwerp over de app, heet deze topic niet App verplicht stellen?

Re: App verplicht stellen..

167
@Trudyh,

Ik heb ook jarenlang kranten bezorgd en nu lees ik in het blad Flow dat er ook een app is voor de bezorgers.
Deze is niet verplicht maar ik denk dat het gebruik van een app toch standaard wordt in de toekomst.
Kranten bezorgen doe je altijd op basis van o.v.o.
Val je van de winter en je breekt iets dan zit je zonder inkomsten.
De app van Sandd kost jou 0,81 cent per bezorgdag uitgaande van 8 bezorgdagen per maand.
Dit bedrag is peanuts en daar maak jij een principe kwestie van.
Met een vast contract ben je zo veel beter af.
Ook ik ben niet met alles eens over waar we allemaal voor moeten betalen.
Maar soms moet je eieren voor je geld kiezen.

Re: App verplicht stellen..

168
@trudyh

we begrepen elkaar verkeerd trudyh.
je schrijft NU dat er verschillende keren contact met je is geweest over gebruik van de app en dat je coordinator je heeft gezegd dat hij je contract niet zou verlengen als..
dan is de conclusie die jij hieruit hebt getrokken wel te begrijpen.

Maar het staat niet zwart op wit dat dát de reden is, mag waarschijnlijk ook niet,
en daarom wijs ik je op de sandd facebook.
daar wordt veel sneller door sandd gereageerd, want je bent helaas niet de enige die hier mee te maken heeft en
ik hoop voor je, laat dat helder zijn! dat er een oplossing wordt gevonden waar jij blij mee bent.

al denk ik dat, zoals doro ook schrijft, we er op den duur niet onderuit kunnen om de app te gebruiken, al ben ik met je eens, dat
de werkgever dat moet faciliteren, zeker voor degenen die al voor sandd werkzaam waren, voor de app werd ingevoerd.
nu loop ik ws achter ,maar gebruik van de app is op dit moment toch nog steeds wenselijk en niet verplicht?

Dit forum is volgens mij waar wij wel van alles over het postlopen met elkaar delen, elkaar van informatie voorzien maar
het is niet vanuit sandd .. en sandd facebook wel.

Re: App verplicht stellen..

170
Doro schreef:@Trudyh,

Ik heb ook jarenlang kranten bezorgd en nu lees ik in het blad Flow dat er ook een app is voor de bezorgers.
Deze is niet verplicht maar ik denk dat het gebruik van een app toch standaard wordt in de toekomst.
De app van de persgroep vond ik alleen maar handig (looplijst, mutaties en klachten bekijken), je hoeft er onderweg niks mee.
cron