Re: Wat te doen bij geen brievenbus winkel/bedrijf?

41
Ik bezorg op het moment dat ik daar ben en als de winkel dan dicht is en geen brievenbus heeft of afspraak dat het bij de buren kan worden afgegeven gaat alles keihard retour. Ik heb een kleine winkelstraat in mijn wijk en daar zit een winkelier bij die zich zeer onbeschoft gedraagt naar postbezorgers. Zo vind de baas dat een postbezorger moet aansluiten in de rij met klanten. Dacht het niet. Hij kan me toestaan de post op de balie te leggen en zo niet dan gaat de post retour want dan begrijp ik uit zijn houding dat hij de post schijnbaar niet wil. Mijn bezorgcoordinator is het met me eens dat ik de post gewoon netjes kan afgeven binnen en niet moet aansluiten in een rij van klanten. Ook ik doe gewoon mijn werk en als de winkelier dat storend vind neemt ie maar een buiten brievenbus.
Met de andere winkels speelt dat helemaal niet, daar krijg ik zelfs nog wel eens een appel , gebakje of een bakje koffie....

Re: Wat te doen bij geen brievenbus winkel/bedrijf?

42
Ik begrijp inderdaad ook niet echt waarom sommige winkeliers op postbodes neerkijken. De meeste winkeliers zijn gelukkig niet zo maar bij sommige kan er nog geen dank je wel of goededag vanaf. Ik snap best dat het af en toe druk is als ze met klanten bezig zijn dan stoor ik ze verder niet en hoeven ze voor mij echt geen gedag te zeggen. Maar als het rustig is dan kan je best hallo zeggen of dankjewel en de meeste doen dat ook. Maar er zitten er een paar bij die zeggen gewoon niets en de manier waarop ze naar je kijken bevalt me al helemaal niet, alsof ik een of ander minderwaardig wezen ben en ze op me neerkijken.

Ik leg de post altijd gewoon op de balie of toonbank neer. Ik heb nog niet gehad dat ze zeggen dat ik in de rij moet gaan staan, dat vind ik wel heel apart.

-

43
Een bedrijf vind dit geen postbezorgen, dat ik de post achter de deur neerleg. Hij heeft een brievenbus gemaakt van een buis waar alles in gedaan dient te worden maar de praktijk leert dat het daar niet in past. Ik leg de post bij de deur neer en doe de deur netjes dicht. Ik gaf aan dat wanneer er een brievenbus in zijn deur zat de post op exact dezelfde plaats zou gaan liggen. Ik doe de post aan voor een bedrijf waarbij ik stukloon krijg van iets van 2 eurocent per poststuk ontvang. Ik vind niet dat bedrijven beloont moeten worden voor als zij een verplichte brievenbus niet hebben, zij als een koning behandeld worden door de post aan de balie neer te gaan leggen. Zaterdags is de hele toko gesloten en dan kan de post weer retour. Verder is het zo dat je de post niet onbeheerd achter mag laten als je het neerlegt op de balie vanwege fraude. Als er dan ook nog eens niemand aanwezig is dien je de post alsnog weer mee terug te nemen. Maar goed als het bedrijf er zeer grote problemen mee heeft dan kan ik er ook voor kiezen het poststuk aan te vinken op de lijst van bel poststuk. Daar waar ik dan een hogere vergoeding voor ontvang.
cron