!Doro
Hee Doro!
wat breng je nu zoal weg voor vsp...
ik overweeg om te dubbelen zoals eerder sandd en selektmail..
geen h.a.h. zoals bij postnl?
vr.groet postbode21
Re: ING post bezorgd door Sandd.
22@postbode21
Voor VSP breng ik post van o.a vakantieparken, plaatselijk kruiswerk, Hans Anders.glossy Villa d'Arte, Steps.
Pensioen blaadjes, kleine postorders, het blad van de vereniging Eigen Huis en het blad van Ziggo.
En helaas daar zijn ze weer: de Delletjes. Ook Philips zit er nu bij en een bedrijven krantje.
Van de zomer heb ik niet meer dan zo 30 stuks. Ben benieuwd wat ik daar voor krijg.
Voor VSP breng ik post van o.a vakantieparken, plaatselijk kruiswerk, Hans Anders.glossy Villa d'Arte, Steps.
Pensioen blaadjes, kleine postorders, het blad van de vereniging Eigen Huis en het blad van Ziggo.
En helaas daar zijn ze weer: de Delletjes. Ook Philips zit er nu bij en een bedrijven krantje.
Van de zomer heb ik niet meer dan zo 30 stuks. Ben benieuwd wat ik daar voor krijg.
23@Doro
toen ik jaren geleden voor vsp werkte kreeg je bij te weinig post een minimum start bedrag..
hoop voor jou dat je dat ook krijgt , want anders is 30 poststukken niet de moeite waard
om te lopen...
hoeveel poststukken heb je dan als het normaal is doro.... 100 -- 800?
en heb je veel adressen..?
toen ik jaren geleden voor vsp werkte kreeg je bij te weinig post een minimum start bedrag..
hoop voor jou dat je dat ook krijgt , want anders is 30 poststukken niet de moeite waard
om te lopen...
24Ik heb ook een half jaartje voor VSP gelopen, en toen had je iig een minimumstartbedrag. Dit was in mijn geval maar liefst EUR 5,27. Maar zelfs met extreem weinig post (30 stuks was het laagste wat ik ooit gehad heb) was ik toch nog 3 kwartier kwijt aan lopen en sorteren, want je moet toch de hele wijk door. En pas vanaf 65 stuks ongeveer kwam je boven dat bedrag uit.postbode21 schreef:@Doro
om te lopen...
Eigenlijk was het alleen de moeite bij tenminste 400 stuks post. Dan kon je efficiënt lopen. Als je voor elk adres post hebt, ben je immers per poststuk veel minder tijd kwijt dan wanneer je hier en daar een brief laat zakken.
Helaas was dat aantal steeds minder vaak aan de orde. Ook moest ik elke keer dat we Eigen Huis magazine hebben voor 1 adres controleren of het erbij zat. Dat heette dan steekproefsgewijs, maar het was elke keer hetzelfde adres, dus een beetje rare steekproef. En op een gegeven moment verdween dat Magazine ook nog eens om onduidelijke redenen uit mijn wijk. Collega's liepen er nog wel mee, maar ik niet! Dus toen bleef er nog minder post over, zodat het eigenlijk maar eens in de 3 maanden nog een beetje de moeite was (Ziggo en Nuon blaadjes). Samengevat vond ik het veel werk voor erg weinig geld. Ik weet dat je van postbezorgen niet rijk wordt, maar 5 tot 10 euro per week was wel erg schamel.
En dan had ik ook de voortdurende ergernis over de slechte organisatie. Regelmatig verkeerde post, en bij 20+ stuks moest je ze dan bellen, dan zouden ze het ophalen. Helaas had de chauffeur het gewoon laten staan, toen zou de coördinator het ophalen, hele dag thuis zitten wachten, maar hij kwam niet. En ondanks mijn verzoek om bij slecht weer een hoes over de post heen te trekken (die zouden de chauffeurs bij zich moeten hebben) omdat mijn voortuin niet overdekt is, gebeurde dit steeds niet. Met als dieptepunt een hele stapel Eigen Huis Magazines die in een soort papier-maché was veranderd.
25@newman
dat herinner ik me nog wel, vandaar de aarzeling..
het is ook de bedoeling om het te combineren met de wijken van sandd... gewoon erbij doen...
een zelfstandige wijk lopen voor vsp lijkt me niet echt de moeite..
ik zat bij vsp in de startfase...
ben dus benieuwd of het al meer post is geworden
waar bestaan ze anders van?
@Doro
wat zijn delletjes ???
het is ook de bedoeling om het te combineren met de wijken van sandd... gewoon erbij doen...

@Doro
wat zijn delletjes ???
26De periode waar ik over praat was een jaar geleden, en uitgezonderd een nieuwe website is er volgens mij niet echt iets veranderd..........postbode21 schreef:@newman
@Doro
wat zijn delletjes ???
27De Delletjes zijn de reclames van computer firma Dell. Sommigen kregen er wel 7 op 1 adres. Dat is nu gelukkig anders maar het verdiende wel. VSP kijk ik gewoon even aan want 1 wijk bij Sandd is te weinig. Ook hoop ik dat er post van DHL tussen zit. Bij DHL was er voor de Veronica's ook heel weinig post in de zomer. Laatst kreeg ik bij Sandd voor 415 stuks en 276 stops 24,07 euro. Bij VSP kreeg ik voor 414 stuks en 334 stops 31,83 euro. Helaas zijn de volumes minder dan bij Sandd.
Weinig post doe ik snel per tour fiets en voor het zware werk gebruik ik de vrachtfiets. De wijk heeft bijna 800 adressen.
Ook doe ik in de vakantie periode een krantenwijk in de middag.
Las net in de krant dat de TNT postdepots van Roosendaal en Bergen op Zoom dicht gaan. Er heerst nu een grafstemming.
Sterkte TNT bezorgers met die reorganisaties.
Weinig post doe ik snel per tour fiets en voor het zware werk gebruik ik de vrachtfiets. De wijk heeft bijna 800 adressen.
Ook doe ik in de vakantie periode een krantenwijk in de middag.
Las net in de krant dat de TNT postdepots van Roosendaal en Bergen op Zoom dicht gaan. Er heerst nu een grafstemming.
Sterkte TNT bezorgers met die reorganisaties.

28@ Doro
als ik je goed begrijp ... per 100 poststukken...
vsp dus per poststuk 9.5 cent
sandd per poststuk 8.7 cent
9 poststukken meer bij sandd en je ontvangt evenveel.
800 klanten van dhl zijn over naar sandd... van de 185 miljoen poststukken = 170 bij sandd terechtgekomen.
de rest 15 en de veronica ( 45 miljoen) elders..
ik denk dat we er allemaal beter van worden als de 2 postbedrijven overblijven..
bij al die regionale blijft er nog meer aan de strijkstok hangen voor de depothouders
en zijn de bezorgers uiteindelijk de dupe...
als ik je goed begrijp ... per 100 poststukken...
vsp dus per poststuk 9.5 cent
sandd per poststuk 8.7 cent
9 poststukken meer bij sandd en je ontvangt evenveel.
800 klanten van dhl zijn over naar sandd... van de 185 miljoen poststukken = 170 bij sandd terechtgekomen.
de rest 15 en de veronica ( 45 miljoen) elders..
ik denk dat we er allemaal beter van worden als de 2 postbedrijven overblijven..
bij al die regionale blijft er nog meer aan de strijkstok hangen voor de depothouders
en zijn de bezorgers uiteindelijk de dupe...
29Wij kunnen € 50,00 ontvangen, als we nieuwe bezorgers aanvoeren, die ook door de proeftijd zijn gekomen.
30Is dat zo @Jette? Dat wist ik niet. Werd ons nooit verteld. Ik heb wel 3 mensen aangebracht, die bleven, maar nooit geld daarvoor gezien. Wel via DHL destijds. Mijn overbuurvrouw is ook gaan lopen voor DHL. Na 6 weken was ze er nog steeds en toen heb ik iets van 30 Euro gekregen.