van 4.3 miljoen poststukken per jaar (Belasting) gaan we in 2012 naar een order van ruim 100 miljoen poststukken....

dat is 8 miljoen poststukken per maand erbij....
dat is een flinke slag voor PostNl..

Ben het met Newman eens over "eerlijke concurrentie".Newman schreef:Fijn voor Sandd, natuurlijk, maar klote voor PostNL. Honderd miljoen is toch 2,5% van ons totale jaarvolume. En was er maar eerlijke concurrentie, dan had ik er vrede mee. Wat mij nog het meeste dwars zit is dat Sandd de afspraken mbt CAO's aan hun laars lapt, en dat de overheid enerzijds zegt hier tegen te gaan optreden, maar wel ondertussen hun post naar Sandd doorsluist. En mochten er nog Sandd-bezorgers zijn die denken dat deze extra verdiensten hun contract dichterbij brengt, think again! Want waarom krijgt Sandd al die post? Omdat ze goedkoper zijn dan PostNL. Waarom zijn ze goedkoper? Omdat ze met ovo's werken. Zodra ze daarmee stoppen worden ze veel duurder en gaan er klanten weglopen. Dit doet me denken aam een artikel wat pas in de Volkskrant stond. Een thuiszorgbedrijf had laag ingezet bij openbare aanbestedingen, zo laag dat ze het eigenlijk niet konden waarmaken. Ze wonnen. Vervolgens bedreigden ze hun personeel met ontslag als ze geen 25% loon zouden inleveren. Van het UWV kregen ze toestemming voor de ontslagen omdat ze, als ze niet zouden reorganiseren, failliet zouden gaan. Ze moesten immers het aanbestedingscontract nakomen. Een contract, nota bene afgesloten met diezelfde overheid die de ontslagvergunning verleende.
Waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt.jane schreef:verkeerd bezorgt zal overal wel gebeuren oooooook bij tnt en te laat bezorgd ook kan er over meepraten moest reispapieren bezorgd krijgen door tnt maandag verstuurd kreeg ik een email van vrijdagsmiddags nog niks weer gebeld hebben ze de papieren doorgemaild of had niet eens kunnen vertrekken de woensdag daarop zaten ze bij de post langleve tnt