@slagvaardige,
Helemaal mee eens.
Ontslaan die incompetente dure managers.
Re: Geo-Route.
32Ik zou persoonlijk niet zoveel vertrouwen hebben in zomaar elke willekeurige bezorger. Iedereen doet het toch weer anders. En de meesten zijn er waarschijnlijk helemaal niet mee bezig om alles zo efficient mogelijk te doen. Daar heb je dus wel een systeem voor nodig. Zodat ook aan de hand van zo'n systeem het aantal uren berekend kan worden. Daar gaat het om. Ik denk dat het best wel mogelijk is om een goed model te maken van de werkelijkheid, mits dit in overleg gebeurt met een aantal ervaren bezorgers.slagvaardige schreef:Ik heb nog een veel handiger idee.. De bezorgers zelf de handigste en kortste route samen laten stellen. Zij kennen de wijk het aller, allerbeste. Is nog het goedkoopst ook. Kost zelfs geen cent.
33@bucky666
nu onderschat je de bezorger bucky...
waarom langer over je wijk doen als het sneller kan..
of heb je er zelf moeite mee om je wijk logisch uit te zetten
nu onderschat je de bezorger bucky...
waarom langer over je wijk doen als het sneller kan..
of heb je er zelf moeite mee om je wijk logisch uit te zetten

34Mijn wijk is zit erg efficiënt in elkaar en hij loopt fantastisch....tijd met hah 2.15.
De uitdraai van de geo bekeken en ik wordt daar niet vrolijk van.
De hele wijk is doorelkaar gegooid en heb er een straat bij gekregen...afgiftepunten 391.
Ik loop nu 1 straat in een rondje...allemaal rijtjeshuizen...alle post en evt hah in één keer meenemen en lopen maar.
Straks wordt de straat opgesplitst en moet ik halverwege onderbreken om naar een andere straat te gaan.
Daarna weer terug naar de eerste straat om de rest van de post te bezorgen.
De logica ontgaat me daar volledig van.
Ik heb er 25 huizen bij gekregen...allemaal rijtjeshuizen, dus qua tijd zal ik dan ongeveer 10 minuten meer kwijt zijn.
Mijn geotijd is echter met hah 2.47...32 minuten meer dan nu.
Besparing....hoezo besparing??
De uitdraai van de geo bekeken en ik wordt daar niet vrolijk van.
De hele wijk is doorelkaar gegooid en heb er een straat bij gekregen...afgiftepunten 391.
Ik loop nu 1 straat in een rondje...allemaal rijtjeshuizen...alle post en evt hah in één keer meenemen en lopen maar.
Straks wordt de straat opgesplitst en moet ik halverwege onderbreken om naar een andere straat te gaan.
Daarna weer terug naar de eerste straat om de rest van de post te bezorgen.
De logica ontgaat me daar volledig van.
Ik heb er 25 huizen bij gekregen...allemaal rijtjeshuizen, dus qua tijd zal ik dan ongeveer 10 minuten meer kwijt zijn.
Mijn geotijd is echter met hah 2.47...32 minuten meer dan nu.
Besparing....hoezo besparing??
35@Bucky666, de bezorgers die ik ken (en dat zijn er heel wat) zijn allemaal heel efficient hoor en lopen hun wijk, logischerwijs, het liefst zo snel en efficient mogelijk weg. Wij hadden dan ook wel een ploeg die vrijwel foutloos werkte.
De bezorgers kennen hun wijk ook het beste en weten de handigste routes vanuit hun ervaring met die wijk. Ik ook. Soms doe je een bepaalde straat in rondjes en weer een andere straat niet, maar neem je wat mee van een zijstraatje, omdat je dan sneller werkt. Je leert alle sluiproutes kennen en binnendoorweggetjes.
Bij ons toen bij TNT, kon je het ook aangeven als er een handigere en snellere route was en dan zorgden ze ervoor dat de kasten omgezet werden en dat je route aangepast werd. Dan zat het al op de handigste manier in je tassen. Het kon even duren, maar wat dat betreft werd er altijd netjes naar ons geluisterd.
Ik denk nog steeds dat luisteren naar de bezorgers de beste en goedkoopste manier is. Zoals wat Jette verteld, dat is toch absurd. Nu zou ze nog veel langer bezig zijn. En haar wijk was al zo efficient mogelijk gestorteerd.
De bezorgers kennen hun wijk ook het beste en weten de handigste routes vanuit hun ervaring met die wijk. Ik ook. Soms doe je een bepaalde straat in rondjes en weer een andere straat niet, maar neem je wat mee van een zijstraatje, omdat je dan sneller werkt. Je leert alle sluiproutes kennen en binnendoorweggetjes.
Bij ons toen bij TNT, kon je het ook aangeven als er een handigere en snellere route was en dan zorgden ze ervoor dat de kasten omgezet werden en dat je route aangepast werd. Dan zat het al op de handigste manier in je tassen. Het kon even duren, maar wat dat betreft werd er altijd netjes naar ons geluisterd.
Ik denk nog steeds dat luisteren naar de bezorgers de beste en goedkoopste manier is. Zoals wat Jette verteld, dat is toch absurd. Nu zou ze nog veel langer bezig zijn. En haar wijk was al zo efficient mogelijk gestorteerd.
36Ik heb de uitvoeringstijden uitgeprint en de wijzigingen erbij gezet.
Zo loopt de wijk het efficiënst en ben ik minder tijd kwijt dan de geotijd van 2.47.
Als de wijk op mijn manier wordt gezet, kan ik hem in 2.25 lopen. Tel uit je winst.....
Zo loopt de wijk het efficiënst en ben ik minder tijd kwijt dan de geotijd van 2.47.
Als de wijk op mijn manier wordt gezet, kan ik hem in 2.25 lopen. Tel uit je winst.....
37Ik weet natuurlijk niet hoe het bij TNT allemaal gaat, maar bij Sandd vind ik het vergoedingen-systeem echt belachelijk. Er is een vaste adres-vergoeding van 4 cent, ongeacht of een wijk villa's heeft of flats. Natuurlijk worden de flat-wijken allemaal weggegeven aan vrienden en familie van de bezorgcoordinators.
Hoe kan men bij PostNL nou op een eerlijke manier bepalen hoeveel uur er voor een wijk staat, als er geen informatie is over de afstanden tussen huizen en de lengte van tuinpaden ed. ?.. Is het bij PostNL ook zo dat flatwijken veel lucratiever zijn dan villa-wijken? Ik bedoel dan nog voor de komst van geo-route.
Misschien zouden de postbezorgers wel zelf hun route kunnen bepalen, maar dan zouden ze tenminste één keer een GPS-apparaatje mee moeten nemen, zodat de route precies gemeten kan worden en deze in de computer gezet kan worden.
Zo'n apparaatje dus:
http://www.futurumshop.nl/product/6118- ... -x10.phtml
Lijkt me zowiezo wel leuk om zelf eens te proberen.
Hoe kan men bij PostNL nou op een eerlijke manier bepalen hoeveel uur er voor een wijk staat, als er geen informatie is over de afstanden tussen huizen en de lengte van tuinpaden ed. ?.. Is het bij PostNL ook zo dat flatwijken veel lucratiever zijn dan villa-wijken? Ik bedoel dan nog voor de komst van geo-route.
Misschien zouden de postbezorgers wel zelf hun route kunnen bepalen, maar dan zouden ze tenminste één keer een GPS-apparaatje mee moeten nemen, zodat de route precies gemeten kan worden en deze in de computer gezet kan worden.
Zo'n apparaatje dus:

38Bij het bepalen van de looptijd wordt bij Georoute gekeken naar de gemiddelde hoeveelheid post, en hoeveel hah er is. En er wordt onderscheid gemaakt tussen flats en gewone huizen. Voor een gewone woonwijk met 400 adressen staat ongeveer 2,5 uur looptijd, en een flattenwijk met 400 adressen ongeveer de helft daarvan.bucky666 schreef:Ik weet natuurlijk niet hoe het bij TNT allemaal gaat, maar bij Sandd vind ik het vergoedingen-systeem echt belachelijk. Er is een vaste adres-vergoeding van 4 cent, ongeacht of een wijk villa's heeft of flats. Natuurlijk worden de flat-wijken allemaal weggegeven aan vrienden en familie van de bezorgcoordinators.
Zo'n apparaatje dus:http://www.futurumshop.nl/product/6118- ... -x10.phtml
Voor zover ik het gezien heb zijn de looptijden die Georoute bepaalt wel goed te doen, alleen die rare loopvolgorde af en toe.......................
39Rare loopvolgorde af en toe???
Mijn hele wijk is over de kop gegooid en de loopvolgorde is totaal niet logisch!
Loop straks zigzaggend door de wijk....zie de mensen al denken....
Voorstel dat ik bij de TC heb gedropt....de wijk zo laten als ie is + de extra straat erin verwerken.
Komt het helemaal goed...hoor je mij niet klagen.
Zie wel al de winter shakend tegemoet met de geo...extra loopwerk icm het slechte strooibeleid!
Mijn huideige wijk zit zóóó logisch en efficiënt inelkaar...daar moet je met je tengels vanaf blijven!
Mijn hele wijk is over de kop gegooid en de loopvolgorde is totaal niet logisch!
Loop straks zigzaggend door de wijk....zie de mensen al denken....

Voorstel dat ik bij de TC heb gedropt....de wijk zo laten als ie is + de extra straat erin verwerken.
Komt het helemaal goed...hoor je mij niet klagen.
Zie wel al de winter shakend tegemoet met de geo...extra loopwerk icm het slechte strooibeleid!
Mijn huideige wijk zit zóóó logisch en efficiënt inelkaar...daar moet je met je tengels vanaf blijven!

Laatst gewijzigd door Jette op 26 sep 2011, 17:23, 1 keer totaal gewijzigd.