Dinsdag 11 oktober 2011
Hehe het zit er weer op! De herfst is nu toch echt goed begonnen. Gelukkig heb ik gisteren weinig post gekregen en heb ik vanochtend alles in een keer mee kunnen nemen. Eerste de ene en toen de andere wijk gedaan. Alles in de fietstassen.
Het fietspad is gerepareerd. Op de heenweg had ik de wind mee. Wind? Nee... het is storm. Uiteraard begon het te miezeren toen ik op de fiets stapte. Het zal ook eens niet he?
De grootste wijk als eerste gedaan en daar was ik binnen 2 uurtjes mee klaar. Daarna doorgefietst naar de kleine wijk. En ja hoor, de hoofdstraat is nog steeds opgebroken. Eerst alleen het laatste stuk, nu precies het deel dat ik moet doen, met de zijstraten erbij. Ik heb mijn fiets maar in het midden neergezet, want ik kon er nu ook niet meer met de fiets aan de hand langs. Een van die werklui zei nog enthousiast tegen mij; "wat een weer he?" En ik, al wijzende naar die modderboel "Nou, ik vind dat veel erger!" Hij viel stil. Ik dacht, ik ben nu misschien wel een beetje erg onvriendelijk geweest tegen hem. Hij kan er ook niets aan doen en hij doet ook maar zijn werk.
Maar goed. Ik de fiets maar neergezet en 5 straten tegelijk op de arm genomen. Hink-stap-sprong gedaan van de ene stoeptegel naar de andere, maar binnen 20 minuutjes zat alle post erin. Ik heb alles lopend gedaan en heb mijn fiets maar laten staan. Ik hou mijn hart vast als die agenda's komen, want hoe moet het dan? Nou ja, dat zien we dan wel weer.
Toen de post erin zat, ben ik aan het flatgedeelte begonnen. Dat ging lekker snel. Bij de een na laatste flat nog gezellig met de Postnl bezorger gebabbeld en samen gemopperd over de grote straat die opgebroken is. Precies in het midden van zijn wijk. Alleen hij had veel post en huis aan huis. Ik kon al die straten op een arm nemen. Hij niet. Dus ik heb niets te klagen.
Samen een thermoskan warme koffie gedeeld en geschuild in de portiek van de flat. Nog een straat gedaan en toen lekker naar huis. Om kwart voor 12 was deze dame klaar.
Mijn broek is door de regen een skinny jeans geworden.

En hij begint nu pas echt te drogen. Ik ben dus al twee uur thuis. Maar het zit er weer op.
Morgen met goede zin de agenda's afwachten. Ze komen 's morgens vroeg. Als ik maar niet weer in de pyama zit, net zoals toen met die Ikea's. hahahaha