Tuinhekjes?

1
Ik ben wel benieuwd wat jullie doen met tuinhekjes. Ik heb er niet heel veel en ik moet zeggen dat ik zeker in het begin het hekje altijd weer netjes dicht deed. Maar stel je voor dat je hele wijk tuinhekjes heeft. dan doe je bijna 2x zo lang over je wijk. En dan heb ik het natuurlijk niet over hekjes waar je makkelijk overheen kan stappen.

De laatste tijd heb ik dus zoiets van ik wordt niet betaald voor het dicht doen van tuinhekjes en laat ze meestal open staan. Maar vandaag, ik was al 20 meter verderop, werd ik opeens nageroepen. Ik had wel het vermoeden dat het over het tuinhekje ging, ik had mijn mp3/oordopjes in en had niet zo zin om te reageren. Dus ben gewoon doorgelopen. Maar wat doen jullie met tuinhekjes en hoe zit het officieel met het open en dichtdoen van tuinhekjes voor postbezorgers.

Re: Tuinhekjes?

3
ik heb er niet zo heel veel mee te maken in mijn wijken, maar als ik ergens toch een tuinhekje moet openen om te kunnen bezorgen, dan doe ik deze daarna weer dicht. net zoals postbode21 doet eigenlijk. :)
Staat het tuinhekje al open, dan voel ik me niet genoodzaakt, om het tuinhekje daarna wel te sluiten, want deze stond immers al open voordat ik kwam..

Re: Tuinhekjes?

4
Hekje dicht hier als ik aan kom lopen, dan sluit ik het ook weer netjes achter me.
Hekje open? Mooi zo laten... Ik bedenk me dan; misschien hebben ze het wel om een bepaalde reden open staan,
omdat ze zometeen iets moeten versjouwen ofzo, weet ik veel...
Gelukkig niet zo veel hekjes in mijn wijken, ook nog geen klachten... ;)

Re: Tuinhekjes?

5
We hebben het wel over het openen en sluiten van tuinhekjes, maar wat dachten jullie van openstaande brievenbussen, die nogal eens heerlijke tochtgaten zijn.
Ik sluit de brievenbussen, -kleppen altijd nadat ik de post heb bezorgd. Ook eigenlijk wel omdat ik dat netjes vind, en meestal moet ik dan ook nog eerst de krant naar binnenduwen, want de krantenbezorgers laten de krant(en) nogal vaak half uit de brievenbus hangen... :? Lekker handig voor de postbode(s), die vervolgens de post willen bezorgen.. :?

Maar terug naar de hekjes... ;)
Zoals ik al zei: moet ik deze eerst openen dan sluit ik deze ook weer; staat deze al open voordat ik kom, dan laat ik het hekje ook open staan.

Re: Tuinhekjes?

6
anne schreef: maar wat dachten jullie van openstaande brievenbussen, die nogal eens heerlijke tochtgaten zijn.
Ik sluit de brievenbussen, -kleppen altijd nadat ik de post heb bezorgd. Ook eigenlijk wel omdat ik dat netjes vind, en meestal moet ik dan ook nog eerst de krant naar binnenduwen, want de krantenbezorgers laten de krant(en) nogal vaak half uit de brievenbus hangen... :? Lekker handig voor de postbode(s), die vervolgens de post willen bezorgen.
Jaaaaaaaaaaaaaaaaa, da's een hele goeie....
Daar erger ik me groen en geel aan, omdat ik op vrijdag nog eens achter de folderdame hier in de wijk aanloop...
Steevast staan de brievenbussen dan wijd open. Nu is het wel aardig weer, maar toch nog een redelijk regenseizoen, da's punt 1;
die rommel die eruit steekt wordt zeiknat, punt 2; in de winter inderdaad tochtgaten en 3; men kan alles er van buiten zo uittrekken.
Als ik ze weer tegenkom de aankomende week, die openstaande brievenbussen, hou ik met 1 hand de uitstekende folders vast, en
schuif daar dan met mijn andere hand mijn post onderdoor totdat mijn post netjes op de deurmat valt, en de folders er nog uitsteken :twisted:
Ik ga niet telkens achter haar kont de folders doordouwen...

Re: Tuinhekjes?

7
nou, ik heb er geen moeite mee.
als er post uit hangt duw ik het gewoon door met mijn poststuk.
het onderscheidt je van de rest.

je krijgt er een goede naam mee in je wijken.
dat vind ik wel van belang want ik wil dit nog heel lang blijven doen.
en ik erger me er ook niet zo aan. part of the job denk ik dan.


vaker zijn het folderbezorgers... als je ze attendeert op hun kerstbonus die ze mislopen als ze
het niet "droog"bezorgen dat argument wordt wel gewaardeerd. :P
ik loop mijn wijken al een aardig tijdje , ik loop op vaste tijden en ook dat vinden de mensen fijn.
eigenlijk zoals "vroeger"" de ptt nu tnt liep.
rond koffietijd of smiddags als ze aan de thee zitten (of iets anders ) niets prettigers denk ik
dan met een consumentgids, klingel of andere bladen. we hebben heel veel leuke gewenste post bij sandd. ;)

Re: Tuinhekjes?

8
knipperdeknip...
postbode21 schreef:... ik loop op vaste tijden en ook dat vinden de mensen fijn.
eigenlijk zoals "vroeger"" de ptt nu tnt liep.
rond koffietijd of smiddags als ze aan de thee zitten (of iets anders ) niets prettigers denk ik
dan met een consumentgids, klingel of andere bladen. we hebben heel veel leuke gewenste post bij sandd. ;)
:lol: :lol: :lol:
Ja, da's een goeie, en daar kom ik van de TNT dan achteraan, met de geliefde blauwe enveloppen (hoe vaak ik die "grap" al niet heb gehoord: "toch geen blauwe enveloppen hè? neem die maar weer mee..." o, hahaha, wat origineel), bankafschriften en de rekeningen ("toch geen rekeningen hè?" Nou meneer, als u niks heeft gekocht, waarschijnlijk niet...)

Maar die tuinhekjes, dat doe ik inderdaad net hetzelfde als de meesten: was het dicht, dan gaat het weer dicht, was het open, dan blijft het open.

Groetjes, wandelaar

Re: Tuinhekjes?

9
postbode21 schreef:... ik loop op vaste tijden en ook dat vinden de mensen fijn.
we hebben heel veel leuke gewenste post bij sandd. ;)
:lol: :lol: :lol: [/quote]

Ja, dat is helemaal waar. Ik loop ook op vaste tijden, en meestal voor TNT uit... :oops: ;)
Ik zie zelfs steeds meer tijdschriften in de kratten zitten, die tot voor kort door TNT werden bezorgd.
Dit is precies wat Sandd vorig jaar al in een nieuwsmail en op de Sanddbezorgerssite aangaf, met die pilots voor toen o.a. de Hitkrant. Wanneer dat goed zou verlopen, komen er steeds meer tijdschriften naar Sandd, om te gaan bezorgen :D (Y)
En die poststukken wil de geadresseerde graag op tijd hebben; dat ligt dan weer aan ons als bezorgers, hoe laat je start met bezorgen ;)
Moeten niet al die tuinhekjes dichtzitten, dat houdt op! :lol: ;) :mrgreen: (grapje tussendoor)

Re: Tuinhekjes?

10
Over die Hitkrant; die heb ik maanden geleden inderdaad een poosje erbij gehad,
maar nu ik het ineens weer zie staan, denk ik... "Verrek! Lang niet meer gezien!"
Kan me niet herinneren dat ik de Hitkrant de afgelopen tijd in mijn vingers heb gehad :oops:
Is dat toen niet goed gegaan of hoe zit dat?
cron