Re: Geo-Route.

141
frankvanW schreef:Dag Allen,

Sinds kort ben ik ook Postbezorger voor PostNL (in tnt-outfit natuurlijk) en dit bevalt redelijk goed met een wijk waar iets meer dan 2,40 uur voor staat, in Heemstede.

Ik hoorde vandaag van mijn TC dat wij in januari starten met de Geo-route's in Heemstede, en dat bijna iedere wijk iets groter wordt (en dus wat minder wijken totaal vermoed ik) Onder de postbodes wordt er nog niet reikhalzend uitgekeken naar de nieuwe indeling geloof ik. Wat mij betreft verandert er ook liever niets aan mijn wijk, kan echt niet efficiënter en loop bijna alle straten in rondjes en fiets weer naar de volgende. Laat het svp niet te veel veranderen, kan gewoon niet efficiënter zoals het nu is.

Frank
Wij zijn van 19 wijken naar 16 wijken gegaan. Eerst hadden we 7 ochtendwijken en 12 middagwijken dat is nu 8 's ochtends en 8 's middags.

143
frankvanW schreef:Aha, en hoe bevalt het Willemien, en in welke regio loop je?
Groet, Frank
Heb vandaag de eerste dag gehad, met 4 hah dus kan er nog niet veel over zeggen behalve dat ik vandaag van 10 30 uur tot 18 00 uur in de weer ben geweest zonder pauze. Auto was al 20 min te laat bij depot, konden dus pas om 11 uur gaan lopen. Ik werk in Rozenburg zh.

144
willemien schreef:Heb vandaag de eerste dag gehad, met 4 hah dus kan er nog niet veel over zeggen behalve dat ik vandaag van 10 30 uur tot 18 00 uur in de weer ben geweest zonder pauze. Auto was al 20 min te laat bij depot, konden dus pas om 11 uur gaan lopen. Ik werk in Rozenburg zh.
Dat klinkt als een behoorlijke omslag die jullie moeten maken, ik ga er maar even van uit dat dit uiteindelijk beter blijkt te lopen dan dat het was. Ik duim :)

Iets anders, je spreekt over 4 hah. Ik ben 'nieuw' dus leer de dingen nog kennen, maar dat aantal van 4 Huis-aan-huis, waar staat die 4 voor? Ikzelf had 3 hah vandaag, al had ik geen idee waar dit voor staat?
Groet, Frank
___
PostNL-bezorger sinds 1 november '11

145
frankvanW schreef:
willemien schreef:Heb vandaag de eerste dag gehad, met 4 hah dus kan er nog niet veel over zeggen behalve dat ik vandaag van 10 30 uur tot 18 00 uur in de weer ben geweest zonder pauze. Auto was al 20 min te laat bij depot, konden dus pas om 11 uur gaan lopen. Ik werk in Rozenburg zh.
Dat klinkt als een behoorlijke omslag die jullie moeten maken, ik ga er maar even van uit dat dit uiteindelijk beter blijkt te lopen dan dat het was. Ik duim :)

Iets anders, je spreekt over 4 hah. Ik ben 'nieuw' dus leer de dingen nog kennen, maar dat aantal van 4 Huis-aan-huis, waar staat die 4 voor? Ikzelf had 3 hah vandaag, al had ik geen idee waar dit voor staat?
Groet, Frank
Dat getal staat voor het aantal folders per adres 3 is dus 3 folders, 4 vier folders en 5 folders komt tegenwoordig ook regelmatig voor en er schijnen ook regio's te zijn die er 7 hebben. Kan niet zeggen dat de wijken die ik vandaag heb gelopen erg efficiënt waren. Heb bv een flat waar je doorlopende nummers hebt maar waar de nummers wel op dezelfde etages zitten maar wel verdeeld over 2 portieken, moest nu steeds van het ene portiek naar het andere. We mogen nog wel aangeven wat beter kan, maar duurt even voordat verwerkt is.

146
willemien schreef: Dat getal staat voor het aantal folders per adres 3 is dus 3 folders, 4 vier folders en 5 folders komt tegenwoordig ook regelmatig voor....
Aha, hoe simpel kan het zijn. En ik mijn hoofd er maar over breken, haha.

Veel genot van je nieuwe geo-route, en anders sterkte, ik ga er nog maar even vanuit dat deze operatie genoeg voordelen heeft.. Dank voor je reacties! Frank
___
PostNL-bezorger sinds 1 november '11

147
frankvanW schreef:Dag Allen,

Sinds kort ben ik ook Postbezorger voor PostNL (in tnt-outfit natuurlijk) en dit bevalt redelijk goed met een wijk waar iets meer dan 2,40 uur voor staat, in Heemstede.

Ik hoorde vandaag van mijn TC dat wij in januari starten met de Geo-route's in Heemstede, en dat bijna iedere wijk iets groter wordt (en dus wat minder wijken totaal vermoed ik) Onder de postbodes wordt er nog niet reikhalzend uitgekeken naar de nieuwe indeling geloof ik. Wat mij betreft verandert er ook liever niets aan mijn wijk, kan echt niet efficiënter en loop bijna alle straten in rondjes en fiets weer naar de volgende. Laat het svp niet te veel veranderen, kan gewoon niet efficiënter zoals het nu is.

Frank
Maak je borst maar nat, Frank, want bij ons zijn alle wijken op de schop gegaan en wij zijn NOT AMUSED!
Ik heb er 1 straat bij gekregen, maar de loopvolgorde is totaal veranderd!

148
Wij in de stad Leiden,worden morgen ingelicht over de Geo-Route (werkoverleg).
Wat ik all heb begrepen van mijn TC-er is dat iedere wijk nu minimaal moet bestaan uit 380 uitdeelpunten (brievenbussen)
Men wil de Geo-route hier in Leiden invoeren op 1 feb. 2012. Vanaf die datum bestaat een wijk dus uit 380 uitdeelpunten.
Men gaat wijken samenvoegen en delen. Even op de vraag van die folders,wij in Leiden hadden vandaag 7 stuks hah per
brievenbus.

149
Bij ons is het ook niks gedaan met de GEO.
Een collega gaat nu na 5 jaar bezorgen opstappen.
Dat is alvast de 1e.
Sommige wijken zijn goed anderen zijn niet om te doen.
Mensen snappen ook niet waarom hun buren post om 11.30 krijgen en zij pas om om 12.15.
Probeer dan maar eens uit te leggen dat ze de straat in mootjes hebben gehakt, dat dat efficiënter bezorgen is (ja in Australië, daar hebben ze kangoeroe's springen).
Wel een shopze bij de hah maar waarom niet "Er is post"met info dat vanaf 14.11 bezorging met Geo anders is etc. etc.

150
John, dat zal dan wel per wijk verschillen, want ik had echt geen 7 hah in mijn brievenbus vandaag.
Maar los van dat lijken jullie meer op folderbezorgers dan postbezorgers op deze manier.
Dit schiet toch niet op .....
Groetjes, Annelies