Re: Geo-Route.

161
@postbode21

Dinsdag ben ik gaan rommelen met de bundels en de indeling van de binnenzak, dacht ze wel ff op mijn manier te kunnen zetten.
Dat was niet handig...
Woensdag de Geo gelopen, zoals ie is gezet en dat viel me niet tegen..wel een paar grote knelpunten tegen gekomen!
Dinsdag zaten er nogal wat sorteerfouten in en dat was gisteren al veel beter.
Het is natuurlijk ook wennen voor de postbodes, sorteerders/zetters om wijken anders te moeten indelen.
Ach ja, de oude route was er zo ingesleten, dat je moeilijk openstaat voor veranderingen, vandaar dat geklooi met die bundels.
Die veranderingen moet ik er nog wel door zien te krijgen!

162
@Jette

naast de veranderingen in route die eruit moeten (als dat nog lukt?) vind ik het nog veel belangrijker voor je
dat je niet in je eigen tijd loopt te werken..
Mag je de eerste twee weken tijd schrijven of daarna ook?

Daarom is het van belang dat jij en je collega,s Massaal blijven aangeven dat tijden te krap staan of routes
echt onlogisch zijn ingedeeld.
in je eentje jper depot begin je weinig,,, vorm een blok :!:

163
Wij mogen de eerste twee weken tijd schrijven, we kunnen ook niet zeggen of een wijk te krap staat men heeft er bewust voor gekozen om ons nog even niet te vertellen hoe lang er voor een wijk staat. Op het VBG zijn ook mensen van georoute aanwezig die de door ons geconstanteerde knelpunten de komende twee weken direct in de computer kunnen aanpassen als het niet te ingewikkeld is. En anders duurt het misschien iets langer.Wel is er rekening gehouden met onze contracturen.

164
willemien schreef:Wij mogen de eerste twee weken tijd schrijven, we kunnen ook niet zeggen of een wijk te krap staat men heeft er bewust voor gekozen om ons nog even niet te vertellen hoe lang er voor een wijk staat. Op het VBG zijn ook mensen van georoute aanwezig die de door ons geconstanteerde knelpunten de komende twee weken direct in de computer kunnen aanpassen als het niet te ingewikkeld is. En anders duurt het misschien iets langer.Wel is er rekening gehouden met onze contracturen.
Bij ons idem dito!
Wij weten de nieuwe wijktijden wel.

165
Een vraagje hoe gaat het bij jullie als de chauffeur 's middags eerder bij het depot is als de postbezorgers, omdat we nog niet terug zijn van onze ochtendwijken? Hier laadt de chauffeur de containers met tassen uit en rijdt ze zo het depot in. Lege containers laat ie staan zodat we ons amper kunnen bewegen in die garagebox. Als we 's middags bij depot aankomen moeten we eerst de volle containers weer naar buiten rijden om vervolgens alle tassen uit die containers te halen en in depot te zetten. Dit gebeurt als wij niet om half twee bij het depot kunnen zijn.

166
@Willemien.
Watben ik blij dat de post al om 10.30 uur gebraacht wordt. Meestal ben ik dan om 12.00 uur al terug.
In beide gevallen kan ik de chauffeur ontvangen.
Mocht het zo zijn dat er niemand op het deopt is, dan worden de zakken gewoon binnen gezet.

167
@willemien

mensen van geo route aanwezig?
nou die worden vast overspoeld met de onzin routes die ze via de computer hebben samengesteld.
als het niet te ingewikkeld is.. kunnen ze het aanpassen?
hoe slim moet je wezen om iets te verzinnen waar de meeste postnl-ers niet beter van worden. :lol:

laat ze eens met je mee lopen... wordt ws bij terugkomst jouw route direct teruggedraaid naar
de route die voor jou het meest logische was. ;)

169
Bedankt voor de tip @Geertjan. Ik ga kijken. Ik hoop alleen niet alle postbezorgers van Postnl (en misschien van de andere bedrijven) over 1 kam gescheerd gaan worden. De rotte appel verpest het voor de 99% die het wel goed doen. :evil:

170
postbode21 schreef:@willemien

mensen van geo route aanwezig?
nou die worden vast overspoeld met de onzin routes die ze via de computer hebben samengesteld.
als het niet te ingewikkeld is.. kunnen ze het aanpassen?
hoe slim moet je wezen om iets te verzinnen waar de meeste postnl-ers niet beter van worden. :lol:

laat ze eens met je mee lopen... wordt ws bij terugkomst jouw route direct teruggedraaid naar
de route die voor jou het meest logische was. ;)
Bij ons is niets meer logisch alle wijken zijn doorelkaargegooid verschillende postcodeletters doorelkaar( we hebben maar een postcodecijfer) en wat dan nog enigszins bekend voorkomt, lopen we achterstevoren en dan ook echt alles. Waar je vroeger in de ochtenduren bij winkels kwam, kom je nu rond een uur of twaalf want de winkelstraat zit nu halverwege in je ochtendwijk en vroeger als eerste straat.