Re: Geo-Route.

181
postbode21 schreef:@willemien

i
omroep max gezien... zijn het nou echt maar incidenten en rancuneuze postboden ?
80 % van 100 willekeurige brieven met omroep Max matjes.. kwam aan... deels leeggeroofd..???
PostNL bezorgt jaarlijks 4 miljard brieven. Dus met een eenmalige steekproef van 1000 stuks kun je geen uitspraak doen over de hele populatie. Die steekproef is dus niet representatief. Hij bewijst niet dat de kwaliteit geen 95% is (dwz 95% van de post wordt de volgende werkdag gepost), enkel dat op 1 dag de kwaliteit lager lag. Maar ja, 95% is een gemiddelde.

Ook las ik op de site van Omroep Max dat het presentje maar in 50% van de gevallen een muismat was, en in de andere gevallen een sleutelhanger. Een sleutelhanger los in een gewone A4-formaat envelop stoppen is vragen om moeilijkheden. De kans is groot dat die in de sorteermachine dwars door het papier heen scheurt. Die verklaring is aannemelijker dan dat wij en masse omroep Max-sleutelhangers zijn gaan jatten.

182
Geertjan schreef:Het consumentenprogramma Meldpunt! van Omroep Max besteedt vanavond aandacht aan de kwaliteit van de postbezorging van PostNL. Verhalen van gedupeerden én van postbodes. 19:25 uur – Ned.2.
Voor meer informatie: http://www.meldpunt.tv
Ik word daar nooit vrolijk van eerlijk gezegd.. van die consumentenprogramma's. Dat er soms belangrijke post kwijt raakt, vind ik niet zo vreemd, als je bedenkt dat de AH-bonus folder samen met de rouwkaarten wordt bezorgd. Dat er spullen gestolen worden en dat er dan achteraf niet te achterhalen valt wie de dief is, geeft wel aan hoe slecht PostNL geautomatiseerd is.

183
Jette schreef:
willemien schreef:Wij kregen onze hah vandaag aangeleverd in jawel doosjes.
Doosjes.....ben nieuwsgierig, idd FOTO! :shock:
Ooh, ik dacht, dat jullie ook de Gamma folder hadden.
Ik dacht...de Gammafolder in doosJES, dat wil ik wel eens zien! :shock:

185
@postbode21 die yves rocher folder hebben we ong 1 keer per jaar als hah. En ik heb al regelmatig gezien (nog voordat bekend werd dat VSP stopt met geadresseerde post) dat er post van VSP tussen mijn post zat. Herkenbaar aan de code die onder het adres stond.

186
bucky666 schreef:
Geertjan schreef:Het consumentenprogramma Meldpunt! van Omroep Max besteedt vanavond aandacht aan de kwaliteit van de postbezorging van PostNL. Verhalen van gedupeerden én van postbodes. 19:25 uur – Ned.2.
Voor meer informatie: http://www.meldpunt.tv
Ik word daar nooit vrolijk van eerlijk gezegd.. van die consumentenprogramma's. Dat er soms belangrijke post kwijt raakt, vind ik niet zo vreemd, als je bedenkt dat de AH-bonus folder samen met de rouwkaarten wordt bezorgd. Dat er spullen gestolen worden en dat er dan achteraf niet te achterhalen valt wie de dief is, geeft wel aan hoe slecht PostNL geautomatiseerd is.
Dat alle post tegelijkertijd word bezorgd met het hah is toch niet bezwaarlijk. Het wordt niet samen gesorteerd, en de postbezorgers krijgen de reclame en de gewone post zelfs apart aangeleverd! Sandd bezorgt de belastingaanslagen ook samen met geadresseerde reclame.

En bij Sandd is toch ook niet alles te achterhalen. Als ik een bepaald door Sandd bezorgd tijdschrift niet krijg, waar is het dan gebleven? Is het verkeerd bezorgd? Heeft de bezorger het gejat? Of is het misschien al misgegaan bij de drukker. Je hebt ook wel eens tijdschriften waar het adres van af is gevallen, bijvoorbeeld.

Geloof me, er is niet 1 postbedrijf waarbij je van het begin tot eind elke brief kunt traceren. Dat zou de postverzending ook wel erg duur maken.

187
Ja, het zal wel dat niet alles getraceerd kan worden. Maar het aantal klachten in het programma Meldpunt (dat ik zojuist heb bekeken) is toch wel érg groot. Wijken die blijven staan, post die in de bosjes, sloot of eigen kelder terecht komt i.p.v. bij degene voor wie het bestemd was. Pakjes die niet aankomen, opengescheurde enveloppen (wie doet zoiets in hemelsnaam?). En het is inderdaad extra triest dat je vrienden of familie niet op de begrafenis kunnen komen omdat ze de uitnodiging daartoe niet ontvangen hebben. Of mensen die de deurwaarder aan de deur krijgen omdat ze de rekening niet betaald hebben, simpel omdat ze die nooit ontvangen hebben en de herinneringen evenmin. Dan kun je toch ook niet betalen! Ja, vroeger waren die postbodes beter. Toen hoorde je nauwelijks van fouten of niet bezorgde post. Nu schijnt het regelmatig voor te komen. Als de klanten van PostNL dat zien, zullen wij van Sandd in 2012 vast extra veel post krijgen. Laat die post maar komen incl. de post van Netwerkvsp. Komt de Veronica misschien ook weer terug. Nou. dan krijgen wij het vet druk. :lol:

189
postbode7 schreef:Ja, het zal wel dat niet alles getraceerd kan worden. Maar het aantal klachten in het programma Meldpunt (dat ik zojuist heb bekeken) is toch wel érg groot. Wijken die blijven staan, post die in de bosjes, sloot of eigen kelder terecht komt i.p.v. bij degene voor wie het bestemd was. Pakjes die niet aankomen, opengescheurde enveloppen (wie doet zoiets in hemelsnaam?). En het is inderdaad extra triest dat je vrienden of familie niet op de begrafenis kunnen komen omdat ze de uitnodiging daartoe niet ontvangen hebben. Of mensen die de deurwaarder aan de deur krijgen omdat ze de rekening niet betaald hebben, simpel omdat ze die nooit ontvangen hebben en de herinneringen evenmin. Dan kun je toch ook niet betalen!
Wat ik jammer vond was dat de redactie weinig onderzoek deed naar hoe deze dingen kunnen gebeuren. Het blijft oppervlakkig. Post openmaken van anderen vind ik zielig.

190
postbode7 schreef:Ja, het zal wel dat niet alles getraceerd kan worden. Maar het aantal klachten in het programma Meldpunt (dat ik zojuist heb bekeken) is toch wel érg groot. Wijken die blijven staan, post die in de bosjes, sloot of eigen kelder terecht komt i.p.v. bij degene voor wie het bestemd was. Pakjes die niet aankomen, opengescheurde enveloppen (wie doet zoiets in hemelsnaam?). En het is inderdaad extra triest dat je vrienden of familie niet op de begrafenis kunnen komen omdat ze de uitnodiging daartoe niet ontvangen hebben. Of mensen die de deurwaarder aan de deur krijgen omdat ze de rekening niet betaald hebben, simpel omdat ze die nooit ontvangen hebben en de herinneringen evenmin. Dan kun je toch ook niet betalen! Ja, vroeger waren die postbodes beter. Toen hoorde je nauwelijks van fouten of niet bezorgde post. Nu schijnt het regelmatig voor te komen. Als de klanten van PostNL dat zien, zullen wij van Sandd in 2012 vast extra veel post krijgen. Laat die post maar komen incl. de post van Netwerkvsp. Komt de Veronica misschien ook weer terug. Nou. dan krijgen wij het vet druk. :lol:
Hoeveel klachten waren er precies binnengekomen bij Meldpunt? Ik kan me niet herinneren dat er een aantal genoemd werd. Verder moet je ook niet vergeten dat PostNL een volume heeft van 4 miljard poststukken per jaar. Ter vergelijking: bij Sandd is dat 420 miljoen. Als wij 10x zoveel post bezorgen als Sandd is de kans op klachten statistisch gezien ook 10x groter. Dat betekent dan niet dat wij het slechter doen dan Sandd.

Verder ben ik ook niet verbaasd dat uit sommige zendingen het presentje was verdwenen. Het is jammer dat Meldpunt niet aangeeft of het in deze gevallen de sleutelhanger betrof of de muismat, maar ik durf te wedden dat het de sleutelhanger was. Als je een sleutelhanger verzendt in een papieren envelop A4-formaat dan is dat vragen om problemen. De kans is dan aanwezig dat de sleutelhanger in de sorteermachine, dwars door het papier heen scheurt (wet van behoud van energie). Dan krijgen mensen een opengescheurde lege envelop en is het meteen de postbezorger die voor dief wordt uitgemaakt, terwijl de schuld gewoon bij de afzender ligt, die de boel niet deugdelijk verpakt heeft.

Het is natuurlijk jammer als tijdkritische post te laat arriveert, maar Sandd lijkt me dan niet echt het alternatief. Die bezorgen sowieso maar 2x in de week, en als er daar een zending in een verkeerde bak wordt gesorteerd duurt het minstens een halve week voordat de fout is hersteld.

Ik zal de eerste zijn om toe te geven dat er kwaliteitsproblemen zijn bij PostNL. Maar ik heb wel het idee dat het schromelijk wordt overdreven, en uit proportie wordt gehaald. En zodra er een brief verkeerd wordt bezorgd, of te laat, of niet, dan wordt er meteen naar de postbezorger van PostNL gewezen. Terwijl de fout ook bij een concurrent kan liggen. Steeds meer zie je op poststukken alleen maar staan Port Betaald, en geen bedrijfsnaam. En zelfs als je een bedrijfsnaam kan afleiden uit de code onder de adresregel, dan zegt dit ook niet alles. Ik heb voor VSP gelopen met post waar TNT op stond, ik heb voor TNT gelopen met post waar VSP op stond, en ik heb de laatste tijd bij mijn PostNL post heel vaak blauwe brieven er tussen zitten met een Sandd-code!

En vwb de Veronicagids: die is naar PostNL teruggegaan omdat Sandd niet op donderdag wilde bezorgen!