postbode21 schreef:@newman
beetje lichtgeraakt Newman? als je een weerwoord krijgt.... daar moet je tegen kunnen hoor.
als jij sandd/vsp/ selektmail steeds aanvalt..dan mag je tegengas verwachten.
de boel opnaaien.... het zijn jouw woorden...
dan heb je mijn bericht niet goed gelezen.... is het jouw forum dan newman?
Ik kan prima tegen kritiek op PostNL, ik lever zelf ook vaak genoeg kritiek en commentaar op PostNL, echt niet alleen op Sandd en VSP! Maar de vraag is waarom je kritiek levert. En jou verdenk ik er van dat je het leuk vind om gewoon de boel een beetje op te stoken af en toe. Je bericht heb ik wel degelijk goed gelezen, alleen heb je zodra ik mijn post plaatste het bericht waar ik op reageerde grotendeels gewist.
Uiteraard mag jij posten op Red De Postbode, maar ik vraag me af of jij de doelstelling van de site hebt begrepen! Dat is net zoiets als naar de TT in Assen gaan en dan vervolgens aan de bezoekers mededelen dat je die motoren maar gevaarlijke lawaaidingen vind.
Terugkomend op de vraag waarom PostNL verschijnt bij Radar en Meldpunt en niet Sandd. Daarvoor zijn meerdere redenen:
-PostNL is sowieso vaak in het nieuws vanwege de ingrijpende reorganisaties, dus alles wat wij doen (van klachten tot bedrijfsresultaten) daar zit de pers bovenop. Zowel bij goed als bij slecht nieuws. Zo wijden de div. kranten ieder kwartaal aandacht aan onze resultaten, en lees ik nooit iets in de krant over de bedrijfsresultaten van Sandd.
-De traditionele postbode wordt met ontslag bedreigd, is hier terecht boos over, ziet om hem heen hoe het bedrijf verandert tgv de reorganisatie (en niet altijd ten goede) en uit zijn ongenoegen in de pers. Klanten lezen dit en gaan verbanden leggen. Die nooit ontvangen rekening? Vast weer een wijk blijven liggen! Dat pakje van die oom in Amerika dat nooit is aangekomen? Gestolen door een postbezorger!
-Bij Sandd zullen er ongetwijfeld ook intern misstanden zijn, maar werknemers hebben niet echt een motief om te gaan lekken naar de media. Bovendien denken mensen bij post vaak gelijk aan PostNL/PTT (vooral ouderen), dus worden veel klachten ook ten onrechte aan ons toegeschreven. En aan de envelop kan je vaak al lang niet meer zien door wie deze bezorgd is!
-PostNL is vele malen groter dan Sandd, en bezorgt veel meer post. De kans dat er dus wat misgaat is dan ook veel groter. Vergelijk met met de Spoorwegen. De meeste klachten over spoorwegmaatschappijen hebben betrekking op de NS. Betekent dat dan dat de NS het zoveel slechter doet dan bijv Syntus?