Re: VEEL POST bij Sandd

261
Volgens de planning die ze vorige week doorbelden is het nu al voor 2 wijken 1215 stuks met een gewicht van 96 kg. Oeps. Normaliter zie ik daar niet zo tegenop als de straten zijn zoals vandaag en het lekker droog is. Maar nu is het een andere zaak. Ik ben wat geblesseerd. Bleef vorige week maandag bij het folders bezorgen met mijn voet achter een hekje steken. Pats boem! Wat gevloek in mezelf op dat stomme ding. Ja, ik deed het zelf, maar het lucht wel op als je zo'n hekje de schuld kan geven. :lol: Pols gekneusd, 2 schaafwondjes, pijnlijk schouderblad. Kon gelukkig nog mijn wijk afmaken. Een paar dagen later heb ik wel voor deze week afgebeld. En de post voor die week belde ik ook maar af. Kon niet anders. Kon toen helemaal niets dragen met mijn rechterhand. Nog geen dun boekje. Als mijn man vrij krijgt kan ik beide wijken doen. Anders ook maar dan moet ik de hele Rijksweg ook met de trolley lopen. Puf. Dat is wat minder.
Ik zal morgen eens vragen of het aantal gewijzigd is. Moet toch bellen of ik a.s. vrijdag ook kan lopen. Zo op het weerbericht van gisteren te zien zou het 25 november (a.s. vrijdag dus) droog zijn. En als het zonnetje erdoor komt zou het helemaal gaaf zijn. Maar droog is al goed.

262
Beterschap Postbode7 (Y)
Mij is hetzelfde ooit overkomen tijdens het pakjes lopen.
Hekje klapte achter op mijn hak en ik bleef hangen .... Klaboem, tegen de auto en toen op straat ...
Ook een paar weken uit de running met gekneusde pols. Kon nog net thuis komen, kon eigenlijk niet eens schakelen ...

Hoop dat je man je kan helpen.
Groetjes, Annelies

263
@postbode7,

Wat vervelend nou voor je.
Kneuzingen kunnen lang blijven zeuren, het is goed dat je even gas terug neemt.
Donderdag komt er al weer een berg post aan.
Ik gebruik mijn fiets als trolley om al die kilo's niet te hoeven sjouwen.
Als ik moe ben gebeurt het ook wel eens dat mijn voet achter een opstaand randje bestrating blijft hangen.
Kan me dan nog net rechtop houden.
In het donker met een bril nat van de regen ben ik een keer tegen een uitstekende stoeprand gereden.
Ik dacht dat het fietspad rechtdoor ging.
Knal daar lag ik in de struiken met mijn hoofd tegen een lantaarnpaal.
Had gelukkig niks en niemand had het gezien want ik hoorde geen gelach. :lol:

264
postbode7 schreef:Volgens de planning die ze vorige week doorbelden is het nu al voor 2 wijken 1215 stuks met een gewicht van 96 kg. Oeps. Normaliter zie ik daar niet zo tegenop als de straten zijn zoals vandaag en het lekker droog is. Maar nu is het een andere zaak. Ik ben wat geblesseerd. Bleef vorige week maandag bij het folders bezorgen met mijn voet achter een hekje steken. Pats boem! Wat gevloek in mezelf op dat stomme ding. Ja, ik deed het zelf, maar het lucht wel op als je zo'n hekje de schuld kan geven. :lol: Pols gekneusd, 2 schaafwondjes, pijnlijk schouderblad. Kon gelukkig nog mijn wijk afmaken. Een paar dagen later heb ik wel voor deze week afgebeld. En de post voor die week belde ik ook maar af. Kon niet anders. Kon toen helemaal niets dragen met mijn rechterhand. Nog geen dun boekje. Als mijn man vrij krijgt kan ik beide wijken doen. Anders ook maar dan moet ik de hele Rijksweg ook met de trolley lopen. Puf. Dat is wat minder.
Ik zal morgen eens vragen of het aantal gewijzigd is. Moet toch bellen of ik a.s. vrijdag ook kan lopen. Zo op het weerbericht van gisteren te zien zou het 25 november (a.s. vrijdag dus) droog zijn. En als het zonnetje erdoor komt zou het helemaal gaaf zijn. Maar droog is al goed.

96 kg hahahah ik heb een wijk bijna 120 kg en 1035 stuks kijk dat is wat kilootjes
en een wijk van 57 kg en 345 stuk ik moet ook zaterdag weg brengen, om dat als ik moet herladen 7 km terug moet fietsen.

266
postbode21 schreef:@peter

en waarom moet je dan zaterdag wegbrengen peter?
als je het niet in 1 dag red moet je gewoon een wijk minderen lijkt me.

daar zullen je toekomstige vsp collega,s blij mee zijn....
als er weer een wijkje vrijkomt. ;)
Ik loop al 4 jaar 2 wijken

267
@peter

dat is nou niet echt een antwoord op mijn vraag peter ;)
laat ik hem anders stellen... heb je vrijstelling om zaterdags te lopen omdat je mischien wijken loopt die
moeilijk onder te brengen zijn/

en... heb je op dit forum gelezen dat sandd van 3 naar 2 naar 1 vaste wijk wil...
:?:

268
postbode21 schreef:@peter

dat is nou niet echt een antwoord op mijn vraag peter ;)
laat ik hem anders stellen... heb je vrijstelling om zaterdags te lopen omdat je mischien wijken loopt die
moeilijk onder te brengen zijn/

en... heb je op dit forum gelezen dat sandd van 3 naar 2 naar 1 vaste wijk wil...
:?:
Ja klopt helemaal ik mag zaterdag lopen om dat er een buiten wijk bij zit die niemand wil lopen.
en ik hou 2 wijken

269
Ja hoor, het zijn er nog meer geworden. De teller staat nu al op 1398 stuks. Lekkere uitdaging. Heb al lekker weer besteld. :D Dat kunnen we héél goed gebruiken. Las vanmorgen in de krant dat iemand nu pas een antwoord op een sollicitatie van 11 sept. 2011 had ontvangen. Die persoon hoopte dat PostNL volgend jaar beter zal bezorgen en meer op tijd. Die envelop was zeker achter de sorteermachine van PostNL terecht gekomen en nu pas gevonden? :roll: Lekker snel. Goed voor de poststroom richting Sandd. :lol:
Bedankt Annelies en Doro voor het medeleven. Ja, die pols doet nog steeds pijn. Die linkerhand wordt nu toch sterk en handig! Vandaag dunne flyers bezorgd. Met de rugtas van mijn zoon op mijn rug. Daarin had ik een heleboel stapeltjes gedaan. Gevouwen A viertjes. Kon ik de hele wijk in één keer lopen. Dat ging nog wel. Was wel gewurm met die borstels en extra klepjes achter de brievenbussen. Maar goed voor mijn conditie was het wel. En nee, gelukkig niet gevallen. Dat met die opstaande randjes ken ik wel. Hebben ze het pad opnieuw bestraat en loopt die niet gelijk met de stoep waar het pad op uitkomt. En als je moe bent til je minder goed je voeten op omdat je daarvoor minder energie hebt. Dan ben je blij dat je je nog net staande kunt houden.

270
Dat is balen als je een uitnodiging op een gesprek krijgt en jij denkt dat een potentiele werkgever niet reageert. Zeker als je kans zou hebben gemaakt op de baan. Of nog erger, als je aangenomen bent en je denkt dat je werkgever niet reageert en jij niet meer op komt dagen.

Balen ook van je pols Postbode7. Wel tof dat je ondanks alles toch doorgaat en nog goed ook. (Y) Heel veel beterschap ermee! Ook van mij!

Hier ook de prognose voor Sandd. Veel post morgen. En vandaag moet ik flink wat voor VSP wegbrengen. Normaliter combineer ik op vrijdag een deel van de VSP wijk met mijn Postservice wijk, maarre.. dat hem morgen niet worden. Gaat niet lukken. Ik ga vandaag dan maar die hele VSP wijk wegbrengen en dan maar een paar keer op en neer fietsen. En dan morgen mijn twee wijken voor Sandd/Postservice wegbrengen. Dan ook maar een paar keer op en neer.

Tikt lekker aan voor ons deze slag. Krijgen de uitbetaling vlak voor de Kerst. Dus dat wordt een dikke Kerstkalkoen dit jaar. Of een nou ja.. whatever. hahaha