Re: Wat ik vandaag toch meemaakte...?!

215
willemien schreef:Bij ziekte doorbetaald krijgen bv, bij vakantie doorbetaald krijgen en zelf geen vervanger moeten zoeken. Niet zelf loonbelasting afdragen enz. We krijgen een nettoloon uitbetaald aan het einde van de maand.
Precies. En daarbovenop 8% vakantiegeld, eindejaarsuitkering, winstbonus. En, niet geheel onbelangrijk: de kans dat je van de ene op de andere dag op straat wordt gezet zonder vergoeding, sociaal plan, of zelfs maar recht op WW is nihil. En dat is toch wel prettig, zoals men bij Selektmail en VSP aan den lijve heeft kunnen ondervinden.

@postbode21: Volgens Sandd verdienen hun bezorgers EUR 8,28 per uur. En wat verdienen die bezorgers volgens de bezorgers zelf?

217
Newman schreef:
willemien schreef:Bij ziekte doorbetaald krijgen bv, bij vakantie doorbetaald krijgen en zelf geen vervanger moeten zoeken. Niet zelf loonbelasting afdragen enz. We krijgen een nettoloon uitbetaald aan het einde van de maand.
Precies. En daarbovenop 8% vakantiegeld, eindejaarsuitkering, winstbonus. En, niet geheel onbelangrijk: de kans dat je van de ene op de andere dag op straat wordt gezet zonder vergoeding, sociaal plan, of zelfs maar recht op WW is nihil. En dat is toch wel prettig, zoals men bij Selektmail en VSP aan den lijve heeft kunnen ondervinden.

@postbode21: Volgens Sandd verdienen hun bezorgers EUR 8,28 per uur. En wat verdienen die bezorgers volgens de bezorgers zelf?

... en vaste bron van inkomsten nl contract met xaantal uren, die uitbetaald worden.
... je weet elke dag van het jaar hoeveel uur je moet werken, soms een beetje meer soms een beetje minder
... je hoeft niet te sorteren, dus geen huis vol met post
... je bent niet afhankelijk van hoeveel stuks post je krijgt
...en zo kan ik nog wel even verder gaan dus....PostNL zo slecht nog niet!

218
@brievenbus

je hoeft niet te sorteren...
kan je je voorstellen dat er ook bezorgers zijn die sorteren helemaal niet erg vinden.
het is gewoon een onderdeel van je werk.
net zo als vroeger bij de postbode van tnt.... eerst sorteren en dan weglopen ;)

wel aandoenlijk hoe jullie allen over elkaar heen buitelen om te vertellen hoe goed het is bij postnl..
na alle verhalen over georoute etc.... getuigd deze overdrive nou niet van enige realiteitszin .. ;)

zijn jette en willemien nou de enigen die durven toegeven dat ook (evenals bij sandd !) bij postnl behoorlijk zaken niet goed lopen?

219
Bij Postnl was ik doodongelukkig, vanwege al dat beknibbelen op tijden en loon en uitbuiterij. Werk nu al driekwart jaar via Sandd en ben dolgelukkig. Dan maar iets minder verdienen. En met mijn flatwijkje, verdien ik helemaal niet minder. Ik werk wel minder uren. Maar mijn uurloon is ongeveer gelijk als ik het vergelijk met sorteren en de tijd die ik kwijt ben aan wegbrengen.

Bovendien heb ik veel meer vrijheid. Ook vind ik het sorteren niet erg. Ik zit lekker binnen, op mijn gemakje met iets warms te drinken. In de zomer lekker buiten aan tafel. Niets geen gewacht op post op depots.Nu moet ik wel op post wachten als het gebracht wordt, maar ik doe onderwijl het huishouden. Of lees een boek! 8-)

Als de Postnl concullega begint met lopen, ben ik al klaar. :lol: En ook ik hoef niet voor een vervanger te zorgen bij ziekte of als ik vakantie wil. Het mag wel. Maar als ik het aangeef, hoeft het niet. Doen zij dan voor mij.

Ik mag met Kerst of tussen Kerst en Oud en Nieuw vrij zijn. Kan ik lekker een weekje weg, zoals vorig jaar. Bij Postnl. gaan ze steigeren. :lol: Je krijgt tijdens die periode geen vrij. Ik kan eventueel 6 weken vakantie nemen als ik wil. Doe ik niet, maar het kan eventueel wel. En nog wat vakantie tussendoor. Bij Postnl had ik maar 4 weken in totaal. En toen ik uit dienst was probeerden ze nog geld van mij te krijgen voor zogenaamd teveel opgenomen verlof. Die strijd verloren zij, maar toch je kunt het proberen.

Dus zo zie je maar. Elk bedrijf heeft zijn voors en tegens.

Dus... wanneer komen jullie over naar Sandd? :mrgreen: (neehoor, geintje)

220
postbode21 schreef:@brievenbus

je hoeft niet te sorteren...
kan je je voorstellen dat er ook bezorgers zijn die sorteren helemaal niet erg vinden.
het is gewoon een onderdeel van je werk.
net zo als vroeger bij de postbode van tnt.... eerst sorteren en dan weglopen ;)

wel aandoenlijk hoe jullie allen over elkaar heen buitelen om te vertellen hoe goed het is bij postnl..
na alle verhalen over georoute etc.... getuigd deze overdrive nou niet van enige realiteitszin .. ;)

zijn jette en willemien nou de enigen die durven toegeven dat ook (evenals bij sandd !) bij postnl behoorlijk zaken niet goed lopen?

Kan me goed voorstellen dat men sorteren niet erg vind anders bestond Sandd ook niet.
Heb hele leuke collega's ook bij Sandd.
Denk wel dat de arbeidsvoorwaarden beter zijn bij PostNL.
Het is ook maar precies wat voor een bedrijf het beste bij jezelf aansluit.

Wat geo betreft, elk bezorggebied is anders.
Geo is niet geweldig maar we moeten het ermee doen.
Gelukkig hebben wij weinig problemen.
Ik weet ook niet waar dat aan ligt.

Verder kunnen wij ook onbetaald extra verlof opnemen zonder gezeur.
En zelfs met de KNJ kan er ook het nodige geregeld worden maar jullie willen toch ook kerstkaarten ontvangen?
Verder valt er met onze tc overal over te praten en komen er meestal wel uit.
Veel ligt toch ook aan de vbg en de mensen waarmee je te maken hebt,

En volmaakt is het nergens, het is geven en nemen.