ik wil hier ook wel op antwoorden, de rondes zijn bijna allemaal zwaarder geworden, vroeger liep je naast een zware ronde van 2 uur nog een rondje van een uur, dat was te doen. Onze postbode+ heeft vorige week zelf een aatal rondes gelopen en ze zegt
dat een aantal rondes gewoon niet kloppen, ze vraagt zich af of ze het wiel opnieuw aan het uitvinden zijn.
Wat ons het meeste opbreekt is het hah. Vooral op dinsdag, waar vroeger mensen altijd gewoon 2 rondes liepen op dinsdag,
redden ze dat nu niet meer.
Gelukkig heeft wel iedereen zij uren gekregen van vorige week. 7 dec hebben we werkoverleg, dus we zullen zo de kerst ingaan.
Ik verwacht dat het een survival gaat worden!!! Waarom zo' n raar systeem invoeren als het verloop onder postbezorgers al
zo groot is ???
Re: Geo-Route.
262De wijktijden staan zoals gewoonlijk krap en we zijn onze nabrengadressen kwijt.frankvanW schreef:Zo Jette, dat klinkt niet best. Is het zoveel méér werk geworden, of staat de tijd zo krap, of is het hele systeem gekmakend? (en waarom dan?)
Moeten herladen vanuit de depots.
Aangezien zo weinig mogelijk collega's willen herladen, wordt er veel post meegestouwd op de fiets...eigenlijk onverantwoordelijk en fysiek erg zwaar!
En de winter moet nog komen......
263Wij moesten altijd al herladen vanuit het depot omdat er geen nabrengadressen waren. En of onze tijden krap staan, kan ik nog steeds niet vertellen want we weten nog steeds niet wat voor tijden ze voor die wijken bedacht hebben.
264Dank jullie wel voor de toelichting dames.
Oei, ik zou niet graag zien dat mijn 'steunpunt', nabrengadres komt te vervallen door de geo-route, dat is alles behalve efficiënter. (wel weer goedkoper natuurlijk), maar dit zal veel extra tijd en moeite opleveren. En als de tijden toch al (te) krap staan, komt het dus neer op bezuinigen ten kosten van de bezorger. (wie had dit gedacht!?)
We zullen zien, mag mijn handen al dichtknijpen dat wij deze decembermaand nog ongewijzigd doorkomen. Sterkte dames!

Oei, ik zou niet graag zien dat mijn 'steunpunt', nabrengadres komt te vervallen door de geo-route, dat is alles behalve efficiënter. (wel weer goedkoper natuurlijk), maar dit zal veel extra tijd en moeite opleveren. En als de tijden toch al (te) krap staan, komt het dus neer op bezuinigen ten kosten van de bezorger. (wie had dit gedacht!?)

We zullen zien, mag mijn handen al dichtknijpen dat wij deze decembermaand nog ongewijzigd doorkomen. Sterkte dames!
265Nu heb ik geluk, dat mijn wijk erg dichtbij het depot is, maar er zijn ook wijken, die 15 minuten van het depot liggen.
Dan word je niet vrolijk, als je 1 of meer keren moet herladen.
Ik heb een loopwijk, die ik op zaterdag met de postboy ga lopen...heb ik een extra fietstas en kan dan alles meenemen.
Mijn collega gebruikt de postboy door de week en als ze vrij is neem ik hem mee!
Ben benieuwd, hoe ie bevalt.
Ik heb een loopwijk, die ik op zaterdag met de postboy ga lopen...heb ik een extra fietstas en kan dan alles meenemen.
Mijn collega gebruikt de postboy door de week en als ze vrij is neem ik hem mee!
266Ik weet meestal wel 5 tassen op m'n fiets te laden, maar heb ik 6 tassen of meer dan moet ik terug naar depot. Ik laad alleen achterop m'n fiets want ik kan na 13 jaar nog steeds niet met gewicht op m'n stuur fietsen, heb nu wel zo'n kleine stuurtas voorop maar die gebruik ik voor pakjes, het oranje boekje, herstelpost en als vuilnisbak voor de bandjes van de hah, voor een flesje water enz. Volgens mij is de stuurtas er niet echt voor bedoeld maar ik vind het wel makkelijk.
267Heb vandaag van de postbodeplus te horen gekregen dat de praktijktijden die we nu met georoute lopen niet erg veel grote verschillen laten zien met de theorietijden. Weet nu wel dat op dinsdag de tijden voor de wijken tussen de twee en twee en half uur liggen. Van de andere dagen weet ik het nog niet.
268Als het goed is houdt Georoute hier wel rekening mee. De looptijd voor een wijk wordt dan bepaald door de totale hoeveelheid post, waarbij ook het hah wordt meegenomen. Boven een bepaald aantal wordt een extra rit terug naar het depot ingelast, en herlaadtijd. Helaas kijken ze alleen naar het aantal stuks post, of het nu 50 brieven van ING zijn of 50 Djosergidsen.Jette schreef:Nu heb ik geluk, dat mijn wijk erg dichtbij het depot is, maar er zijn ook wijken, die 15 minuten van het depot liggen.
269Dat mag je me uitleggen...Willemien, 5 tassen achterop je postfiets.willemien schreef:Ik weet meestal wel 5 tassen op m'n fiets te laden, maar heb ik 6 tassen of meer dan moet ik terug naar depot. Ik laad alleen achterop m'n fiets want ik kan na 13 jaar nog steeds niet met gewicht op m'n stuur fietsen, heb nu wel zo'n kleine stuurtas voorop maar die gebruik ik voor pakjes, het oranje boekje, herstelpost en als vuilnisbak voor de bandjes van de hah, voor een flesje water enz. Volgens mij is de stuurtas er niet echt voor bedoeld maar ik vind het wel makkelijk.
Ben erg nieuwsgierig.
270@willemien
dus als jij 7 1/2 uur loopt op dinsdag en er staat maar 4 1/2 uur voor... dan accepteer je dat
en krijg je dus niet die 3 uur extra uitbetaald willemien?
dus als jij 7 1/2 uur loopt op dinsdag en er staat maar 4 1/2 uur voor... dan accepteer je dat
en krijg je dus niet die 3 uur extra uitbetaald willemien?