Re: VEEL POST bij Sandd

341
@newman

je telt je vakantiegeld erbij.... oh, dat had ik nog niet gedaan..
en verder... ach newman ik wens het je echt toe, maar droom lekker verder :lol:

@robinjo
dat kan jij wel robinjo :!:
veel plezier woensdag op je eerste sandd winterbijeenkomst ;)

342
postbode21 schreef:@newman

je telt je vakantiegeld erbij.... oh, dat had ik nog niet gedaan..
en verder... ach newman ik wens het je echt toe, maar droom lekker verder :lol:
@postbode21: Ik heb het vakantiegeld helemaal niet meegerekend. Jij spreekt over de CAO-voorstellen, maar geeft er duidelijk blijk van dat je ze niet hebt gelezen. Kijk maar eens op http://www.bvpp.nl, klik op de bovenste post, en download het CAO-voorstel. Scroll dan naar pagina 4, en lees welk uurloon een postbezorger in trede 2 (3 jaar of langer in dienst) voor een uurloon krijgt. EUR 9,11.

Dus hoe bedoel je...............droom lekker verder? Ik doe hier uitspraken gebaseerd op concrete en verifieerbare informatie, en jij? Jij roept gewoon maar wat. :evil:

343
@newman

wat zit je nou te dazen newman?
ik stel dat het salaris tussen een postnl en sandd bezorger miniem is.. ( in loondienst)
uitgaande van gelijke situatie...

en dat jij , in jouw specifieke geval een trede hoger staat ... langer dan 3 jaar in dienst..
dat is toch niet de algemene regel...
ik bestrijd dat niet.... maar ik heb het over de gehele linie.

In jouw specifieke geval kan je straks komen ( als de cao wordt aanvaard door de leden0 tot een
uurloon van 9.11 euro... het is je van harte gegund newman ;)

344

wat zit je nou te dazen newman?
ik stel dat het salaris tussen een postnl en sandd bezorger miniem is.. ( in loondienst)
uitgaande van gelijke situatie...

en dat jij , in jouw specifieke geval een trede hoger staat ... langer dan 3 jaar in dienst..
dat is toch niet de algemene regel...
ik bestrijd dat niet.... maar ik heb het over de gehele linie.

In jouw specifieke geval kan je straks komen ( als de cao wordt aanvaard door de leden0 tot een
uurloon van 9.11 euro... het is je van harte gegund newman ;)
Ik zit helemaal niet te dazen. Jij zegt dat het loonverschil tussen PostNL en Sandd met het nieuwe CAO-akkoord steeds kleiner wordt, en ik toon aan dat het verschil juist groter wordt. Vervolgens geef ik aan dat IK naar EUR 9,11 ga waarop jij reageert met "droom lekker verder!". Die EUR 9,11 is niet mijn specifieke geval (weet je wel waar de C in het woord CAO voor staat?) maar geldt voor ALLE postbezorgers bij PostNL die er al 3 jaar of langer werken, en dat zijn er nogal wat.

En als je echt eerlijk wil vergelijken: Hoeveel % van de Sandd-bezorgers hebben straks een CAO in januari? 10%?
Jij hebt het over "uitgaande van een gelijke situatie". Welke bezorgers bij Sandd krijgen er als eerste een contract? Dat zijn niet degenen die er net werken, maar degenen die er langer werken. Dus die moet je dan ook vergelijken met PostNL-bezorgers die er wat langer werken.

345
@newman

Sorry Newman , ik neem mijn uitdrukking je zit te dazen terug! Ik schoot uit mijn slof.
ik denk aan de honderden postbezorgers die het afgelopen jaar worden aangenomen
bij post nl en vergelijk die met degenen die bij sandd in loondienst gaan.

die starten beiden met het minimumloon...
het verschil wordt niet groter , het wordt kleiner..

vroeger was er een postbode tnt en een sanddbezorger...
door de daling van het loon van de postbezorger Postnl en de steiging van het loon van de sandd bezorger
komen we al dichter bij elkaar.... heb ik het nu goed verduidelijkt?

het gaat nog maar om centen achter de komma....

346

Sorry Newman , ik neem mijn uitdrukking je zit te dazen terug! Ik schoot uit mijn slof.
ik denk aan de honderden postbezorgers die het afgelopen jaar worden aangenomen
bij post nl en vergelijk die met degenen die bij sandd in loondienst gaan.

die starten beiden met het minimumloon...
het verschil wordt niet groter , het wordt kleiner..

vroeger was er een postbode tnt en een sanddbezorger...
door de daling van het loon van de postbezorger Postnl en de steiging van het loon van de sandd bezorger
komen we al dichter bij elkaar.... heb ik het nu goed verduidelijkt?

het gaat nog maar om centen achter de komma....
Bedankt dat je je woorden terugneemt. Als een Sanddbezorger van OVO naar contract gaat wordt het verschil tussen zijn loon en dat van een PostNL-bezorger inderdaad kleiner. Als je echter kijkt naar het verschil in CAO-loon tussen de "Cao Nieuwe Postbedrijven" (waar ook Sandd onder valt) en de nieuwe postbezorgersCAO van PostNL, dan moet je echter concluderen dat die twee CAO's juist weer uit elkaar groeien. Het is, toegegeven, een kwestie van centen achter de komma, maar wel een hoop centen. Afhankelijk van hoe lang de PostNL-bezorger al in dienst is, scheelt het toch tussen de 50 en 90 cent per uur. Obv een bezorger die 15 uur werkt in de week scheelt dat toch bijna EUR 60 per maand. Dan is het ineens geen centenkwestie meer.

348
@newman

Wat een inhoudelijke discussies voeren we toch met elkaar,Newman ;)

Bij Postnl heb je 15 uur contracten als basis.... bij sandd is dat tussen 3 - 16 uur maximaal.
ik heb gelezen in sandd stukken dat sandd streeft naar contracten van tussen de 8 - 12 uur per week.
niet voor niets moet een ieder terug van 3 naar 2 naar 1 vaste wijk.... met flexibiliteit om in te vallen..

we werken bij sandd nu nog... 2 slagen in de week.
van mij mag het wel naar 3 slagen toe... kunnen we ook meer slagen maken..

op basis van 8 uur bij sandd is het verschil met postnl ( bij ook 8 uur!) als je jouw berekening van 50-90 cent aanhoudt: 16 - 28. euro en (bij 12 uur) 24 - 43 euro per maand.

voor ons als kleinverdieners wel goed om de bedragen letterlijk te zien. ;)

349
@Postbode21: Lees dit topic ook even door, en dan vooral de laatste posts.
http://www.postbezorgers.org/forum/view ... 8872#p8872

Hier uit blijkt dat zelfs MET Cao de verschillen tussen Sandd en PostNL nog aanzienlijk zijn. Eerste 3 ziektedagen voor eigen rekening? Nog maar 1 wijk mogen lopen! Een raar min-max contract zodat het risico voor schommelingen in het verkeersaanbod vooral voor rekening van de postbezorgers komt, en je bij verlof alsnog maar heel weinig betaald krijgt?

Jammer, ik had jullie wat beters gegund. Wellicht moeten jullie je ook maar eens organiseren, en tot een vakbond richten. Want jullie hebben nu ook geen enkele inspraak gehad bij de totstandkoming van de CAO.

Maar het begin is er. Hoewel het financieel niet zo aantrekkelijk lijkt zou ik in jullie geval de CAO toch maar tekenen. Na verloop van tijd zijn er veel bezorgers met een contract, en die kunnen zich dan tot de vakbond richten, zodat een volgende CAO (want deze heeft ook maar een beperkte looptijd) er wat beter uit ziet.

Vecht voor je recht!