Re: Vakkentas en postbuidel

71
Jette schreef:Kom woensdag op de vestiging en ga even informeren of er al vakkentassen en kangoeroebuidels zijn gearriveerd.
Zo ja, kan ik alvast ff oefenen!
Ben benieuwd! :D
Ga eens in Ede of Houten kijken, dat is de praktijk!
Ze zullen het daar niet erg vinden als je er een wijkje ervaring mee wil opdoen.

72
@brievenbus

wordt het ook niet moeilijker omdat je niet samenkomt op een vestiging brievenbus..
maar even snel post halen vanuit een garage... dat kweekt geen saamhorigheid.
net zoals je bij sandd... waar je van huis uit opereert ( niets mis mee hoor wat mij betreft)

je geen blok kan vormen als je slechts 2 x per jaar elkaar ontmoet en informatie deelt.

dat jette op alle kritiek nu geheel niet reageert roept wel vraagtekens bij me op.
de jette met vragen/ kritiek over het beleid van postnl.... of de jette die druk bezig alles goed te praten....
en de informatie als postbezorgers kritische geluiden hebben, nu nadrukkelijk wil afdoen als negativisme.

kom uit je schulp jette en pareer deze opmerkingen..
is het toeval... als willemien hier schrijft... dat er weer veel post was, dat de post te laat op het depot was,
dat er weer veel uitloop was...
dat je er prompt overheen komt met... bij mij ging alles goed, lekker op tijd ... niet teveel...

ben je al druk met je toekomst bezig... :?: :roll:

73
@ postbode 21

Het samenkomen op de vbg is voor ons niet van belang voor saamhorigheid.
Wij bezorgen bijna allemaal langer dan 5 jaar.
En kennen elkaar allemaal al langer vanuit school, sport etc.
Hier heerst meer de stemming van het moet wel leuk blijven als het niet meer bevalt
stappen we op. En dat punt komt voor iedereen wel steeds dichterbij.
Actie voren heeft ook weinig zin, de weg is ingezet, de cvl's zijn of worden gebouwd en ingericht,
alle hulpmiddelen zijn besteld en ws geleverd, de pbz staan op straat etc etc en er is dus geen weg meer terug.

74
Allereerst wil ik even duidelijk maken, dat ik ook niet stond te juichen over de vakkentas/postbuidel en heb gepost...daar begin ik niet aan....maar in een latere posting heb ik geschreven....ik probeer het eerst uit en dan kan ik er een oordeel over geven en iets nieuws moet even wennen!
Dat denk ik nog steeds....als je iets niet zelf heb geprobeert, kun je er niet over oordelen.

Dat de post bij ons wel op tijd was, zoals mijn posting op die van Willemien, was niet gelogen.
Bij ons is de post eigenlijk altijd nog op tijd en zoals ik ook al gepost heb...wij krijgen een SMS als de post vertraagd is.
Dat het bij ons wel goed loopt, kan ik niets aan doen...

En het klaagtopic was ludiek bedoeld....had ik er misschien even bij moeten vermelden. :D

En idd....ik ben met mijn toekomst bezig, maar dat zijn jullie toch ook?

Wat mij berteft, gaat die bbq nog steeds door, hoor!

75
Bart van Donselaar schreef:(..)Klagen helpt niet, organiseren en actie ondernemen wel.
Beste Bart,

Huillanders zijn meer het volk van salonrevolutionairen dan daadwerkelijk op de bres gaan brallen, Den Haag te bezetten o.i.d.

Zolang we veilig (en warm) thuis zitten valt er genoeg schrijvend te ondernemen. 8-)

79
Jette schreef:Voor mij speelt dit niet zo....het voor mij een 2e bijbaan, ik werk voor de krenten in de pap en hoef er geen gezin van te onderhouden.
Als ik geen plezier meer beleef aan het postbezorgen, dan stop ik ermee.
Zo kan je het ook bekijken. Met een dergelijke instelling oefen je ook druk uit op PostNL. Wel niet als activist, maar wel in die zin dat PostNL in de problemen komt als steeds meer postbezorgers het voor gezien houden.

80
Anderzijds, postNL moet met de tijd meegaan. Proberen dingen te verbeteren. Al was het maar om Sandd te laten zien dat wij wel innoveren. Hierdoor komt er druk te staan op de concurrentie. Die gaat nu denken: allerhande dingen van postNL om de prijs te drukken. Hmm. Wij zullen ons stukloon ook aan moeten passen.
Het is natuurlijk ook allemaal politiek, power play, macht en indruk maken op de concurrentie.
Ooit opgemerkt dat de concurrent ongeveer dezelfde looproute heeft als wij nu? Dat is straks voorbij en de concurrent begint dan te twijfelen: doen wij het wel efficient genoeg?