Post in een plas

1
2 belasting enveloppen zijn van mij in een plas gewaaid. Zeiknat uiteraard. Ik heb ze nu laten drogen, maar wat zouden jullie doen? Bezorgen of retourneren? Ik heb namelijk geen idee hoe de brieven zelf eruit zien.

Re: Post in een plas

3
Ik zou de enveloppen onder een zakdoek leggen en er nog even met een niet te heet strijkijzer overheen gaan. Daarna gewoon bezorgen. Ik heb ze weleens nat in de deur gehad en zelf laten drogen. De brieven van de Belastingdienst lijken goed watervast te zijn. Particulieren krijgen er niet zoveel, maar sommige bedrijven krijgen elke maand afschriften van BTW-afdracht.

Als ik een brief/doosje heb waarvoor ik me al bij voorbaat schaam om het af te leveren (kapot aangeleverd) dan plak ik een sticker met als reden 'beschadigd ontvangen' en gaat het stuk sowieso terug.

Re: Post in een plas

5
@vzo
beschadigd is meer als het half is opengescheurd.
bij een natte envelop, zie tip Redsquirrel en zo mogelijk even aanbellen.
wordt zeker gewaardeerd door de ontvanger , ook omdat het dan niet onnodig later aankomt.

maar bij een blauwe.. denken ze er mischien wel anders over :lol:

Re: Post in een plas

6
verzendenenontvangen schreef:Bij Sandd moet je overleggen met je leiddinggevende indien het poststuk beschadigd is.
Als ik me er zelf voor schaam hoe het eruit ziet ga ik echt niet overleggen.
De mensen bij wie ik bezorg kom ik elke dag tegen als buren, in de supermarkt, enz.
Laat Sandd maar aan de klant uitleggen dat de post beter verpakt moet worden.

Re: Post in een plas

7
Misschien mee terugnemen. Even de fohn erop en later als het droog is alsnog bezorgen. Ik heb het nog niet meegemaakt dat een envelop net in een plas viel. Ik houd alles ook heel goed vast. Schud de stapel bij het sorteren zodanig op tafel dat alles bovenaan in de stapel ligt zodat je je hand er goed omheen kunt doen. Dan gaat er een elastiek omheen.

-

9
Op teletekst van Omrop Fryslan staat dat de post vertraagt bezorgd wordt. De post van maandag wordt dinsdag bezorgd en ook op de waddeneilanden. Medische en noodzakelijke post werd wel bezorgd. Ik kreeg een info bericht van AlertNL dat je niet naar buiten moet gaan. Ik vraag me af hoe andere postbedrijven hiermee omgaan?
cron