Re: Wat is beter: Stukloon of uurloon?

2
Bij Postnl worden de bezorgers erg beknot op het loon. Aangezien jullie meer post hebben, zou het voor jullie misschien wel eens voordeliger uit kunnen pakken als je per envelop betaald krijgt. En dan heb ik het niet over een knullige 2 cent, maar over minstens 6 cent per envelop. Ik wed dat je dan wel eens een honderd tot tweehonderd Euro meer zou overhouden. Netto.

Re: Wat is beter: Stukloon of uurloon?

4
@slagvaardige

maar dat weten sandd en onderaannemers van de nieuwe postbedrijven ook creatief aan te pakken
door het bundelen van veel tijdschriften/magazines..
krijg je minder sorteervergoeding.. :?

wordt bij postnl beknot op de tijd... bij ons op hoe het aantal poststukken wordt berekend. :roll:

Re: Wat is beter: Stukloon of uurloon?

5
slagvaardige schreef:Bij Postnl worden de bezorgers erg beknot op het loon. Aangezien jullie meer post hebben, zou het voor jullie misschien wel eens voordeliger uit kunnen pakken als je per envelop betaald krijgt. En dan heb ik het niet over een knullige 2 cent, maar over minstens 6 cent per envelop. Ik wed dat je dan wel eens een honderd tot tweehonderd Euro meer zou overhouden. Netto.
Ja, theoretisch wel, maar je weet wat er bij Sandd gebeurde: Hoe meer post ze kregen, hoe lager de stuksvergoeding. Als ik 6 cent per brief zou krijgen zou ik iedere dag zeker 180 euro verdienen, voor vier uurtjes werk. Maar dat is een onrealistisch scenario: PostNL gaat mij geen 45 euro per uur betalen, en als ik voor Sandd deze wijk zou gaan lopen zouden daar never nooit 3000 poststukken (en dat 5x per week) in vallen.

Re: Wat is beter: Stukloon of uurloon?

7
Neehoor, in mijn TNT tijd (en dat is zo'n 2 jaar geleden) bracht ik volgens mij echt geen 3000 poststukken op een dag weg hoor. Misschien met hah erbij, maar anders niet hoor. Toch??!!?? En ik had 2 flinke wijken. :lol: Was het maar zo. :mrgreen: (maar ja, misschien zit je er wel snel aan. Ik heb de poststukken nooit geteld, dus... je weet nooit natuurlijk) Het waren bij elkaar wel flinke kilo's. Dus wie weet...

Maar het gaat om de strekking en ik snap wat Newman bedoelt. En daar gaat het om. 8-)
Laatst gewijzigd door slagvaardige op 12 mei 2012, 09:45, 2 keer totaal gewijzigd.

Re: Wat is beter: Stukloon of uurloon?

8
@slagvaardige

zit ik er niet zo ver naast .
ik zou ze echt niet rondbrengen als ik er GEEN 45 euro per uur voor kreeg :D
maar het voordeel bij postnl is dat je ze niet hoeft te sorteren , de h.a.h.
hoe bedoel je ... was het maar zo... voor postnl of wil je er zoveel bij sandd.
Laatst gewijzigd door Carla41 op 12 mei 2012, 09:35, 1 keer totaal gewijzigd.
cron