Er hoeft maar een bedrijf bij te zitten die het belangrijk vind en je kan zo maar ineens tientallen brieven hebben als dat bedrijf alles extra zeker gaat versturen.
Ik hoop echter niet dat dit gebeurt want je moet dan elke keer de app gebruiken om te bevestigen dat het is afgeleverd en dit moet dus in de buurt van de brievenbus.
Je kan het niet achteraf thuis doen. Je hoeft niet de adressen uit je hoofd te leren want er zit een stikker op het poststuk maar extra zeker kost wel veel extra tijd voor de bezorger. Als het maar een paar brieven zijn is het niet zo erg maar stel nou dat je er ineens honderd hebt dan ben je niet blij. sowieso is het onhandig als je een een grote stapel post in je handen hebt en tegelijkertijd moet gaan appen. Dus of daar echt over negedacht is door Sannd mocht het een sucess worden dat betwijfel ik ten zeerste.
Maar zo gaat het altijd. De marketing en top managers denken op een heel andere manier dan de bezorgers. Vaak wordt een product al aan klanten verkocht zonder overleg met programmeurs of bezorgers. Ik heb zelf in de ict gewerkt en heb ook aan software testing gedaan. Ik zou dan bijvoorbeeld bedenken voor de bezorger dat je de trilstand of geluidsignaal aan kan zetten als je in de buurt van een extra zeker adres ben en dat je die optie aan of uit kan zetten in de app zodat er minder kans is dat je het vergeet. Maar programmeurs denken anders dan gebruikers en ook al weten ze dat er bugs inzitten dan kan management toch besluiten om het er doorheen te drukken want het belang van de klant staat in hun ogen boven dat van de bezorger.
Maar lang verhaal kort. Extra zeker bestaat. Ik heb alleen niet het idee dat er veel klanten op zitten te wachten.
Ik kan me overigens niet voorstellen dat er geen landelijke dekking zou zijn voor Extra Zeker want het gaat op basis van gps en de gps weet waar het adres is als het goed is.
Stan- Boét schreef:Carla41 schreef:samenvattende conclusie : dat er zo weinig wordt gereageerd is jammer,
maar is ook een teken aan de wand stan.
ken je de uitdrukking: "het sop is de kool niet waard" en "van een mug een olifant
maken".
dat extra zeker poststukken hierdoor worden uitgesteld heb je daar bewijs van ? het is
heel goed mogelijk dat jouw regio nog niet aan de beurt is.
Bedankt voor je bijdrage Carla. ik vind dat Sandd het project van te voren beter had moeten bestuderen en beter had kunnen voorbereiden
Dit grote project heeft miljoenen gekost. En na uitstel, is er nog steeds geen landelijke dekking. En daarom kunnen Extra Zeker poststukken niet worden afgeleverd. Dat is een total failure.
Sandd communiceert slecht met het personeel. Als Sandd goed communiceert, zou het vooraf de inschatting hebben
kunnen maken dat niet alle medewerkers na 1 januari 2017 met telefoon en GPS zouden bezorgen.
De communicatie binnen het bedrijf is gebrekkig. Dat is SANDD zeer te verwijten.
“If you tell a big enough lie and tell it frequently enough, it will be believed.” Dat is
een bekende uitspraak van een bekende persoon uit onze recente geschiedenis. Maar in de
praktijk bewijst Sandd zichzelf een slechte dienst.
Ik zie geen reflexie maar een laconieke houding van Sandd. Die laconieke houding zie ik ook
terug in de spreekwoorden. Het zou de sop de kool niet waard zijn en van een mug een olifant maken.
Daar spreekt vooral desinteresse uit naar de bezorgers. Daar zal Carla het vast niet mee eens.
Maar het is slechts mijn mening. Om me heen hoor ik dat deze mening gedeeld wordt door bezorgers.
Het eerlijke verhaal? Als Sandd interesse had getoond en goed overlegd had met bezorgers zou er nu Extra Zeker post bezorgd kunnen worden. Zonder problemen wel te verstaan.
En dan nu het antwoord op je vraag over de Extra Zeker poststukken. Nee, ik heb geen bewijs
dat de beloofde landelijke dekking van Extra Zeker post per 1 januari 2017 is ingegaan.
Sterker. Ik heb nog geen Extra Zeker poststuk gezien. Ik vraag me af of ze wel bestaan.
Het lijkt er nu op alsof men binnen het bedrijf doet voorkomen dat ze bestaan. Buiten een
testgebied, heb ik niet gemerkt dat er iets is gebeurd of veranderd.
Ik heb wel bewijzen van bezorgers die na de datum van 1 januari 2017 al weken geen Extra
Zeker brieven bezorgen. Een project dat handenvol kost, hoort extra inkomsten te
genereren, extra werk te leveren, extra banen te creëren. Maar daar is dus geen sprake van.
Hebben alle bezorgers in januari een bericht ontvangen, afkomstig van het hoofdkantoor in
Apeldoorn over een vemeend groot succes van Extra Zeker post tijdens de introductieweken?
Het is belachelijk om te doen alsof er succes wordt geboekt. Het verhaal is gebaseerd op
drijfzand. Sandd moet nu eindelijk eens Extra Zeker brieven gaan leveren. Nu blijft de
bijdrage beperkt tot praatjes. Alle bezorgers kunnen zelf zien hoe leeg de krat is met
Extra Zeker post. Die krat is leeg of wordt niet geleverd. In Apeldoorn (hoofdkantoor Sandd) moeten
ze worden wakker geschud, anders geloven ze straks hun zelf bedachte fantasieën.