De looptijden van de wijken zijn nu gebaseerd op praktijktijden. Destijds heeft de postbode die er toen liep aangegeven er zo en zo lang over te doen, en daar is dan in de loop der tijd her en der wat tijd afgeknabbeld omdat we geen pakketten meer hebben (zijn naar pakketservice overgeheveld) en postbezorgers geen aangetekenden meer meekrijgen. En her en der is er soms wat bijgekomen als postbezorgers heel erg hard klaagden dat de tijden de krap stonden. Het resultaat is wel dat tijden nu meer afhangen van de snelheid van degene die ooit die praktijktijd heeft geopperd, dan van de werkelijkheid. We hebben wijken daar haal je de tijd alleen op een rustige woensdag zonder reclame, en je hebt wijken waar bijna 3 uur voor staat die ik in 1,5 tot 2 uur kabucky666 schreef:@newman: mijn vraag was juist hoe het nu gaat zonder gebruik van geo-route
Maar dat was PostNL natuurlijk een doorn in het oog. Die willen namelijk overal computers en rekenformules op los laten, en de praktijksituatie is voor hun een abstract iets.
Vroeger, in de ambtenarentijd, zo heb ik gehoord, ging er inderdaad iemand achter je aan met een stopwatch en een meetlint.