Re: Geo-Route.

41
bucky666 schreef:@newman: mijn vraag was juist hoe het nu gaat zonder gebruik van geo-route
De looptijden van de wijken zijn nu gebaseerd op praktijktijden. Destijds heeft de postbode die er toen liep aangegeven er zo en zo lang over te doen, en daar is dan in de loop der tijd her en der wat tijd afgeknabbeld omdat we geen pakketten meer hebben (zijn naar pakketservice overgeheveld) en postbezorgers geen aangetekenden meer meekrijgen. En her en der is er soms wat bijgekomen als postbezorgers heel erg hard klaagden dat de tijden de krap stonden. Het resultaat is wel dat tijden nu meer afhangen van de snelheid van degene die ooit die praktijktijd heeft geopperd, dan van de werkelijkheid. We hebben wijken daar haal je de tijd alleen op een rustige woensdag zonder reclame, en je hebt wijken waar bijna 3 uur voor staat die ik in 1,5 tot 2 uur ka

Maar dat was PostNL natuurlijk een doorn in het oog. Die willen namelijk overal computers en rekenformules op los laten, en de praktijksituatie is voor hun een abstract iets.

Vroeger, in de ambtenarentijd, zo heb ik gehoord, ging er inderdaad iemand achter je aan met een stopwatch en een meetlint. :D

42
@newman: Maar zijn flat-wijken bij jullie ook lucratiever dan bv. villa-wijken?.. of maakt het niet uit?

Dat ding is trouwens geen stopwatch, maar een gps-navigatie horloge.. dus een meetlint is niet meer nodig :)

43
bucky666 schreef:@newman: Maar zijn flat-wijken bij jullie ook lucratiever dan bv. villa-wijken?.. of maakt het niet uit?

Dat ding is trouwens geen stopwatch, maar een gps-navigatie horloge.. dus een meetlint is niet meer nodig :)
Nee, want in de praktijktijden is al meegenomen dat je bij flats meer afgiftepunten per minuut aandoet dan bij rijtjeshuizen. Dus in principe is iedere wijk even lucratief, ware het niet dat sommige wijken wat ruimer staan dan anderen. Maar dat staat los van de bebouwing.

44
Oke, maar als er dus zoveel verschil zit in de praktijktijden, dan mag je toch wel concluderen dat een systeem zoals Geo-route wel nodig is? (Maar dan alleen om bestaande routes mee op te meten.)

45
bucky666 schreef:Oke, maar als er dus zoveel verschil zit in de praktijktijden, dan mag je toch wel concluderen dat een systeem zoals Geo-route wel nodig is? (Maar dan alleen om bestaande routes mee op te meten.)
Als ze het programma inderdaad alleen hadden gebruikt om een eerlijke looptijd te berekenen gebaseerd op de bestaande wijken en loopvolgordes dan was er geen bezwaar. Maar het compleet omgooien van wijken op een volstrekt onlogische manier, wat ze nu dus doen, slaat nergens op.

46
Ik ga eerst maar eens kijken, hoe de geo in de praktijk uitpakt.
Volgens mijn TC kan er hier en daar nog wel iets gewijzigd worden, maar een straat eraf, dat gaat niet.
We hebben 4 oktober overleg, ben benieuwd wat er besproken gaat worden.

47
Jette schreef:Ik ga eerst maar eens kijken, hoe de geo in de praktijk uitpakt.
Volgens mijn TC kan er hier en daar nog wel iets gewijzigd worden, maar een straat eraf, dat gaat niet.
We hebben 4 oktober overleg, ben benieuwd wat er besproken gaat worden.
Bij ons dus nog geen Geo-route. Wel wordt bekeken uvanuit welk depot een wijk het best kan worden bezorgd.

48
Werkoverleg gehad over de Geo-Route.
De meningen zijn erg verdeeld, maar de meesten hebben er veel afgiftepunten (soms wel tot 70 extra) bijgekregen en zijn not amused!
Een aantal collega's staan op tijd ivm andere werkzaamheden.
In de nummering kunnen idd kleine wijzigingen plaatsvinden, maar het aantal straten staat vast!
Verder kwam er niet veel uit... staat immers allemaal al vast!
Het werkoverleg was meer een formaliteit.

Trouwens iets anders...wie kan mij vertellen, wat een depothouder doet?

49
Jette schreef:Werkoverleg gehad over de Geo-Route.
De meningen zijn erg verdeeld, maar de meesten hebben er veel afgiftepunten (soms wel tot 70 extra) bijgekregen en zijn not amused!
Een aantal collega's staan op tijd ivm andere werkzaamheden.
In de nummering kunnen idd kleine wijzigingen plaatsvinden, maar het aantal straten staat vast!
Verder kwam er niet veel uit... staat immers allemaal al vast!
Het werkoverleg was meer een formaliteit.
Vraagje: Word je eigenlijk wel doorbetaald tijdens zo'n werkoverleg?.. anders vind ik het echt niet kunnen. Zeker als het toch allemaal een formaliteit is. Lijkt me vreselijk trouwens, van die saaie vergaderingen. Laat mij maar gewoon post bezorgen, zou ik zeggen!