Re: Geo-Route.

423
combinatie knj en georoute begint hier ook z'n tol te eisen. Er was mij verteld dat ik in de knjperiode op de piekdagen, vooral de dinsdag, 1 wijk zou lopen, maar door gebrek aan personeel loop ik dus gewoon elke dag twee wijken ook op de piekdagen. Gisteren en vandaag mocht ik ook nog een nieuwe pbz opleiden, kon er ook nog wel bij. Begin om 11.15 uur met ochtendwijk daar ben ik dan tussen half 3 en 3 uur klaar mee. Even snel thuis eten en dan nog middagwijk wegbrengen. is ook nog zo'n 2 uur 30 min. Heb ook elke middag een andere wijk.

424
willemien schreef:combinatie knj en georoute begint hier ook z'n tol te eisen. Er was mij verteld dat ik in de knjperiode op de piekdagen, vooral de dinsdag, 1 wijk zou lopen, maar door gebrek aan personeel loop ik dus gewoon elke dag twee wijken ook op de piekdagen. Gisteren en vandaag mocht ik ook nog een nieuwe pbz opleiden, kon er ook nog wel bij. Begin om 11.15 uur met ochtendwijk daar ben ik dan tussen half 3 en 3 uur klaar mee. Even snel thuis eten en dan nog middagwijk wegbrengen. is ook nog zo'n 2 uur 30 min. Heb ook elke middag een andere wijk.
Tijdens KNJ iemand opleiden, zat ik vorig jaar en het jaar ervoor ook mee.
Alles is dan anders dan normaal, ze krijgen dan ook geen juist beeld.
2 jaar geleden stopte daardoor de nw pbz na 3 weken KNJ.
Heb vorig jaar de nw pbz als hulp gebruikt en hah laten doen, krijgen
ze toch het gevoel met de brbus en onderweg het eea verteld.
En na de KNJ de kneepjes van het bezorgen geleerd.
Ging lekker snel, want de route ed kennen ze dan al.
Ben blij dat wij allemaal 1 wijk op piek hebben want dat is nu op di gemiddeld al 4 á 5 uur.
Zou ook niet weten hoe iemand er dan nog een 2e wijk bij zou kunnen doen.
In ieder geval succes met de laatste loodjes!

426
willemien schreef:En ja hoor de nieuwe pbz die gisteren en eergisteren met me mee was, is na drie dagen knj en georoute alweer afgehaakt, te zwaar. Dinsdag was ze met een ander mee in een andere wijk.
Wat een opgever!
KNJ is maar 3 weken van de 52.
Even afzien dus!

427
Newman schreef:
brievenbus schreef:Newman schreef:
wij hebben geen depothouder......

Op onze VBG is de pb+ als schakel er al bijna een jaar geleden tussenuit gehaald(reorganisatie, centjes hè);-(
De tc is nu de direct leidinggevende. En dus weinig tot geen tijd.
Het ligt er natuurlijk ook aan met hoeveel pbz er vanuit 1 depot bezorgd wordt. Bij ons lopen er ca 10.
Iedereen heeft wel zijn vaste wijk(en) maar alles wordt wel door elkaar op 2 containers aangevoerd en dan nog de hah.
Er staan 10 containers op het depot met wijkaanduiding en de tassen moeten dan toch van de aangevoerde containers
op de wijkcontainers komen, anders wordt ht natuurlijk wel één grote bende vooral met de dinsdag piek.
Bij ziekte en openstaande wijken geld bij ons het zelfde als bij jullie.
Dat zal het verschil zijn. Onze pb+ heeft 8 depots onder zijn hoede en hoeveel postbezorgers weet ik niet eens exact, maar ik gok dat het er zeker 70 zijn.

Overigens hoort de chauffeur zelf de lopen op de juiste plek neer te zetten....
Dat dachten wij ook....de chauffeur moet de tassen op de juiste plek zetten.
Niet dus, bij ons zeggen ze...wij zijn een vervoersbedrijf en vervoeren van A naar B!
Als er om 11.00 uur geen pbz is, dan worden alle tassen in het depot gegooid!
Vind ik persoonlijk ronduit aso...zo ga je niet met post van anderen om!

Als je dan je post komt halen, moet je oppassen dat je niet je nek breekt over al die tassen.
Dan staat er ook nog een postboy, die 1/3 e van het vloeroppervlak in beslag neemt.
Het is een grote puinhoop bij ons sinds de invoering van de Geo.

429
brievenbus schreef:

Bij ons zetten wij de lopen op de juiste plek. ´s morgens de eerste die op het depot is en ´s de degene die er dan toevallig is/zijn.

430
Geertjan schreef:
brievenbus schreef:

Bij ons zetten wij de lopen op de juiste plek. ´s morgens de eerste die op het depot is en ´s de degene die er dan toevallig is/zijn.
Overigens hoort de chauffeur etc etc is van Newman en niet van mij.

Volgens tc hoort in principe de pbz de tassen uit te lopen.
Voor dat het autobedrijf er was deed de chauffeur het als er niemand was, maar dat was meer vanuit collegialiteit.
Nu het autobedrijf er is moet pbz het doen en chauffeur rijd alleen van a naar b en laad en lost.
Chauffeurs staan nu ook strakker dan strak ingepland, helaas.
Het gevolg is wel dat er zekere collega's zijn die op piekdagen nu later komen :evil: