Re: Wat maak jij zoal mee tijdens je postrondes?

142
Pfff, stond er soms INFORMATIE op mijn rug vandaag? Wel tien mensen die iets moesten vragen. Meest tijdrovend was wel een mevrouw van de thuiszorg die haar auto niet meer terug kon vinden. Ik zei: geef uw mobiele nummer maar, ik bel wel even als ik hem tegenkom. En ja hoor, paar straten verderop, daar stond ie. Maar mevrouw bleek intussen alweer een kwartier totaal de verkeerde kant op gelopen, tja, ik had toch weinig post vandaag... ben haar maar gaan halen :)

143
denieuwe schreef:Pfff, stond er soms INFORMATIE op mijn rug vandaag? Wel tien mensen die iets moesten vragen. Meest tijdrovend was wel een mevrouw van de thuiszorg die haar auto niet meer terug kon vinden. Ik zei: geef uw mobiele nummer maar, ik bel wel even als ik hem tegenkom. En ja hoor, paar straten verderop, daar stond ie. Maar mevrouw bleek intussen alweer een kwartier totaal de verkeerde kant op gelopen, tja, ik had toch weinig post vandaag... ben haar maar gaan halen :)
Ja, dat herken ik. Mensen die menen dat wanneer je post bezorgt ook meteen overal de weg weet, weet waar ze mogen parkeren (heb geeneens een auto) en vooral: het VVV-kantoor weten te vinden. Of een restaurant of iets dergelijks.

144
@denieuwe
dat is pas dienstverlening de nieuwe :lol: (Y)

@hobbit
al heb je geen auto, je herkent toch wel een parkeerverbod?
de automobilist zou dat natuurlijk ook zelf aan het begin van de straat kunnen zien :D

bij sandd werk je gelukkig niet met een vooraf bepaalde tijdslimiet van 1. 23 minuten voor je wijk o.i.d.
waardoor je al lopende beseft.. oh ik ben nu weer 10 minuten buiten de betaalde looptijd moet /zal ik het
indienen/ oranje kaart invullen of neem ik het voor lief... :?

145
Ik weet meestal toch wel waar iemand wezen moet of het nu een weg of een winkel of school is. Ik woon ongeveer één kilometer van mijn wijk af dus ik winkel er zelf ook. Als ze vragen om een bloemenzaak weet ik het exacte huisnummer.
Ik heb ooit en agent er ok attent gemaakt dat er een postvakje al weken niet meer was geleegd. Een week later was het leeg.

146
Carla41 schreef:@denieuwe

bij sandd werk je gelukkig niet met een vooraf bepaalde tijdslimiet van 1. 23 minuten voor je wijk o.i.d.
waardoor je al lopende beseft.. oh ik ben nu weer 10 minuten buiten de betaalde looptijd moet /zal ik het
indienen/ oranje kaart invullen of neem ik het voor lief... :?
Bij Sandd heb je toch ook een tijdslimiet? Of ga je me nu vertellen dat je er zo lang over mag doen als je zelf wilt en dat dan ook nog allemaal uitbetaald krijgt?

149
@newman

klopt Newman.

maar ik doel op : we werken NIET MET EEN VOORAF BEPAALDE , waardoor je al lopende beseft...ik ben weer over de normtijd heen.
voor mij loopt het relaxter.. en bepaal je zelf hoe "hard"je wil gaan.

die "stress" is er bij ons mischien bij het sorteren, halen we de norm of halen we de norm bij lange niet..
oranje kaarten zijn nog niet ingevoerd.
maar ik las dat bij het sorteren bij postnl nu plaatselijk ook normtijden worden gesteld ,haal je het niet
dan werk je in je vrije tijd.

@ejtnaaD66
klopt ook :D
we worden er bij Sandd gewoon minder gestrest van.
al loopt niemand er 10 uur over want dan is het echt vrijwilligerswerk :lol: